06 Haziran 2012





Köpekfobi !


Osmanlının son yıllarında artan eşcinsel düşmanlığının batıdan bize geçtiği ile ilgili bir şeyler 'yazmıştım'

İlginçtir sanırım hayvan düşmanlığı konusunda da onlardan bir dönem pek etkilenmişiz:


"İlk ciddi 'köpek karşıtı' olarak Şinasi'nin adı geçiyor. İstanbul'daki sokak köpeklerinin ülkeyi kötü gösterdiğini, bunların azaltılarak yok edilmesi fikrini öne sürüyor.

O zamanlar, dini nedenlerle de köpek sevgisi fazla olduğu için, Batılı aydınlar köpek severleri 'gerici' olmakla itham ediyorlar."(*)





2 yorum:

Karadut dedi ki...

alttaki link çalışmıyordu ama ben aradım buldum o yazıyı. benim bildiğim dinen köpeklere iyi bakılmaz hatta eve filan sokulmaz, şeytanın tükürüğü derler. bilakis kediler pek sevilir:))millet olarak türklerin köpeğe bir düşkünlüğü var.batılılaşma çabasından olabilir belki de bu kıyım.
avrupada sokaklarda hayvan görmek yüzyıllardır imkansız. köpeklerin sebebini bilemem de kadınları cadı diye yaktıkları dönem kedileri de yaktıklarından kıtada kedi kalmamış. hatta tüm cins kediler yok olduğundan artık günümüzde sokak kedileri cins olarak avrupa kedisi olarak anılıyormuş.

gaykedi dedi ki...

linki düzelttim canım, evde köpek dinen beslenmese de, bahçede, sokak ve mahallede halk köpekleri oldukça seviyor, allah rızası için elinden geldiğince rızıklandırmaya çalışıyormuş.