04 Ocak 2012





Fok !


Babam çocukluk anılarından bahsederken, Haliç'in balık tutanlarla dolu olduğunu anlatır ve bu bana hep çok ilginç gelirdi. Nezih Başgelen'e ait İstanbul'da balıkçılık üzerine oldukça bilgi dolu bir yazı okurken şaşkınlığım daha da arttı.

1960'lı yıllara dek Türkiye'nin tüm kıyılarında yaşayan foklar, İstanbul'da genellikle Adalar ve Tuzla kıyılarında yavrular, Boğaz'ın sakin koylarında ve eski yalıların kullanılmayan kayıkhanelerinde barınırlarmış.

Bu satırları okuyunca, yıl 2012 olmuş halen 'en az üç çocuk yapın' diye ısrar eden zihniyete sitem etmeden edemedim.




4 yorum:

Ufak dedi ki...

Ben blooğunuzu zaman zaman takip ediyorum ve yazdıklarınızla ne kadar gurur duyuyorum bilemezsiniz, şu ana kadar sevgilim olmasını birinin elini bile tutmadım 21 yaşındayım, beni korkutan birsürü şey var ailem arkadaşlarım herşeyim ve beğenilmemekte cabası, hoşlandıklarımın hetero oluşu vesaire, ama beni rahatlatan benim gibi insanların bu dünyada var oluşu ve kendilerini sizin gibi ifade edişleri, sizin gibi insanlar sayesinde bende iyi bir nokataya ulaşacaımı düşünüyorum. Sevgiler...

gaykedi dedi ki...

hey ufaklık- çekinmeden yaz bana, burada kimsenin kafasını şişirmeden dertleşelim bakalım biraz :) gaykedi@gmail.com

Adsız dedi ki...

Ufak'ta eski ben'i gördüm :) it gets better :)

Zvzek dedi ki...

belki foklara demişlerdir
en az üç çocuk diye :)