11 Aralık 2011






Tiksinti !


Cumartesi akşamı izlediğim The Help(*) filmi yüreğime oturdu. Çocuklarını emanet ettikleri siyahi dadılara, pişirdikleri yemekleri yedikleri zenci hizmetçilere, beyaz insanın duyduğu hastalıklı ve anlaşılmaz tiksinme duygusu oldukça iyi işlenmişti. Daha önce okuduğum şu yazı düştü aklıma:

"Başkalarından kolay tiksinen insanlar (örneğin başkalarının giysilerini giyemeyenler ya da başkalarının oturarak ısıttığı sandalyeye oturamayanlar) göçmenlere, yabancılara, azınlıklara karşı daha fazla önyargı beslerler.

Muhafazakarlar çok çabuk tiksinti duyarlar, üstelik politik olmayan konularda da. Yapılan bir çalışmada farketmeden başkasının içeceğinden bir yudum alınca, tiksinti duyan bireylerin daha muhafazakar bir hayat görüşüne sahip olduğu görülmüştür. "(#)

+ 'Şu da' bonus olsun.




(*) http://en.wikipedia.org/wiki/The_Help_(film)
(#) Kanada Brock Üniv. Prof. Dr. Gordon Hodson.


3 yorum:

Vladimir dedi ki...

Çok gıcık..Mantıklı geldi üstelik. :(

Eflatoon dedi ki...

ben bu filmi çok sevdim. hatta eşcinsel temalı bile kabul edebilirim. oz büyücüsünden çok daha fazla kendime yakın buldum. kendimi muhasebe etmemi de sağladı. eşcinsel halimle acaba zenciyken beyazmışçasına iğrentili hallerimden nasıl kurtulacağımı düşündüm. umarım başarılı olurum...

gaykedi dedi ki...

+ şu da özel tavsiyem olsun Eflatoon. http://ff.im/Odul2