27 Kasım 2011








Eşcinsel Dahi !


Bilgisayarın mucidi sayılan eşcinsel dahi Alan Turing'in (1912-1954) biyolojinin matematiksel mantığını gören ilk kişi olduğunu, 'The Secret Life of Chaos' belgeselini izlerken fark ettim.

Bu muhteşem belgeseli izlemenizi tavsiye edip, eşcinsel olduğu için Alan Turing'in uğradığı haksızlıkları anlatan Murathan Mungan'ın 'şu güzel' yazısını okumanızı öneririm. Aşağıdaki alıntı da bu belgeselden.







"Tıpkı, kumullarda ve Mandelbrot kümesinde, ciğerlerimizde, kalplerimizde, hava durumunda ve gezegenimizin coğrafyasında olduğu gibi, tasarım, aktif müdahaleci bir tasarımcıyı zorunlu kıImaz.

Dizayn zaten evrenin kendisinin ayrılmaz bir parçasıdır. Bu fikrin, insanları bu kadar rahatsız eden yönlerinden biri, kendiliğinden model oluşumuyla isterseniz, şu ya da bu şekilde bir yaratıcıya zorunluluğunuzun kalmamasıdır.

Ama belki gerçekten zeki bir tasarımcının yapacağı şey; evrene dev bir simülasyon tarzında muamele etmek, başlangıç koşulunu kurup, tüm harikaları ve güzellikleriyle bütün her şeyin kendiliğinden olmasına izin vermektir."



2 yorum:

bora dedi ki...

merhabalar gaykedi blogunuza tesadüfen denk geldim ve bazı yazılarınızı okumaya başladım sizinle iletişime geçebileceğim bir mail adresiniz varmı?zamanınızın kıymetli olduğunu bazı yorumlarınızda belirtmişsiniz ancak bazı sorularıma cevaplar arıyorum ve sizin bana yardım edebileceğinizi umuyorum ilgilenirseniz sevinirim.teşekkürler.

gaykedi dedi ki...

gaykedi@gmail.com adresinden çekinmeden yazabilirsin, belki hemen yanıt veremem ama müsait olduğumda cevaplarım.