04 Ekim 2011






Yaşlı !


Pazar akşamı Friendfeed'de "Annem eve ağlayarak girdi, teyzesi can çekişiyor, keşke ziyaretine gitmeseydi." yazdıktan az sonra ölüm haberi geldi. İnsan ölen bir dostunun ardından, geçmişe bir yolculuk yapıp onunla ilgili tüm anılarını gözden geçiriyor.

Eski bir İstanbul semtinde bize yakın oturuyordu rahmetli teyzecim. Çok eski bir apartmandı, dairesinde ışık açma kapatma düğmesinin çevrilerek açılıp-kapanması pek ilginç gelmişti bir çocuk olarak bana, ve ah o eski apartmanların, yaşlı evlerinin huzur veren kokusu.

Annem bazen yardıma gönderirdi beni "Git teyzene sor bir ihtiyacı var mı? Çarşı-pazar alışverişini yap" diyerek. Hoşsohbet biriydi. Daima nefis kurabiyelerini koyduğu bir tenceresi vardı. Yanına çay da yapardı, "Otur soluklan, yordum seni biraz diyerek" hal-hatır sorar, Zeki Müren, Müzeyyen Senar konserlerini, bir kaç gün önceden bilet aldıkları o sinema günlerini, eski İstanbulu anlatırdı. Nur içinde yatsın.



5 yorum:

Imber dedi ki...

Allah rahmet eylesin :(

O Gay; Ben de... dedi ki...

ne tesadüf ki winampta Zeki Müren çalıyorken okudum.

Teyzene Allahtan Rahmet kalanlara Baş Sağlığı diliyorum...

Bu Benim Yolum dedi ki...

Her ölüm erken olurmuş. Nur içinde yatsın, teyzecik

Sevgiler,

Bengi

Bikomoko dedi ki...

senin ve ailenin basi sagolsun ve nur icinde yatsin teyzen...

Haplo dedi ki...

Başınız sağolsun, Gaykedi.