21 Ağustos 2011





Alevi !


Can Yücel'in mezarına şarap dökenler için ileri geri konuşan Ak partili başkana kızıp "AKP ilçe teşkilatının amk, benim mezarıma istediğiniz kadar şarap dökebilirsiniz dostlar." yazmıştım 'friendfeed'de. O gece de mezarını paramparça etmişlerdi Can babanın.

Aklıma geçen sene merak edip araştırdığım Alevilerin cenaze törenleri geldi. Sünni sofuları götünden çatlatacak kadar çeşitlilik ve renklilik gösteriyordu.

'Şuradan' aldığım notları okuyabilirsiniz, kıyafetle gömülme, ölüye yakılan kına, mezarın üzerine bağlanan renkli bez parçaları, mezarda yakılan ateş v.s bana oldukça ilginç gelmişti.




6 yorum:

Aylak Kadın dedi ki...

Çok merak ettim sen alevi misin? Çünkü böyle alevileri çok seven, hayran olan ama kendisi alevi olmadığı için çatlayan bir arkadaşım var :D Çok ona benzettim şu halini =)

gaykedi dedi ki...

alevi kökenli değiliz :)

Lô - Lâ dedi ki...

ezelden beri dislanip, barbarlastirilan bir kesim .. maalesef ezik bir kesim ki bu kimin ayibi ..

ampule puff

x-coach dedi ki...

ölü gömme adetleri her zaman için ilgimi fazlasıyla çekmiştir.
beğenerek okudum.

Beter Böcek dedi ki...

alevilerin her kültüründe olduğu gibi ölü gömme kültürleri de çok güzel. alevi olmasam da alevilere saygım büyük hayranlığım da :) güzel bir konuya değinmişsiniz.

Bu Benim Yolum dedi ki...

Benimde tanıdığım aleviler hep medeni insanlardı.
Kültürlerinin temelinde Anadolu'nun şaman kültürü olduğunu düşünüyorum.
Ayrıcada Türkiye'nin demokrasi sübabı olarak görüyorum.Gözüm sürekli alevi populasyonunda.

Sevgiler,