27 Temmuz 2011





Uluyan Köpek !


Anne babamla baktığımız Panti adlı köpeğimiz yeni bir huy edindi, ezan okunurken uluyor gibi garip sesler çıkarıyor ve her nedense özellikle sabah ezanlarında daha çok yapıyor bunu.

Annem ezanın melodisinden etkilendiğini ve köpeğimizin duygulandığını söyleyerek hayırlara yoruyor bunu. Oysa ülkemizin bazı yörelerinde ezan okunurken uluyan ya da havlayan köpeğin öldürüldüğünü duymuş muydunuz?

Öz evladına bile gözü kapalı kıyan töre denen vahşetin, köpeklere acıması beklenemez tabi.



10 yorum:

Vladimir dedi ki...

Malesef bu adeti duymuştum. Ezan okunurken sözümona saygıdan susanlar mı ararasın, bacak bacak üstüne atarak oturduysa oturuşunu düzelten mi ararsın. Hep yüzeysel, hep götü kurtarmaya, hep başakası beni farklı zannetmesine odaklı ezberlenmiş hareketler. Dİn diye bi rşey varsa derinliğine inip de adam gibi öğrenip daha iyi bir insan olma konusunda dini rehber olarak alan yok dencek kadar az.

Patrick San. Tic. Ltd. Şti. dedi ki...

ilginçmiş ilk defa duydum. benim de muhabbet kuşum vardı zil çaldığında anlamsızca ötmeye başlıyordu.

hayvan psikiyatırı falan var mı acaba? danışmak lazım.

Adsız dedi ki...

bloğunu takip etmek güzel ama saklamak zorunda olduğum her şey her geçen gün artıyor. Sevdiğim insanların yanında otururken gökyüzüne bakıp keşke anlatabilseydim demek berbat birşey. of herneyse paylaştığın şeyle pek alakalı değil gerçi ama her geçen gün dahada battığımı hissediyorum

x-coach dedi ki...

ben de korktuğu için yapıyor diye biliyom.

sünter dedi ki...

Bizim köyümüzde de vardi öyle bir köpek ama hep ayni müezzinde ulurdu.Ezani baska birisi okudugu zaman ulumazdi.
Biz o köpegin ulumasindan bilirdik ezani kimin okudugunu. Hic sasmazdi. O müzzin bile gülerdi bu duruma da tipki sevgili annen gibi hayra yorardi. Sizde bir dikkat edin bakalim hep ayni kiside mi uluyor..

Sevgiler

gaykedi dedi ki...

adsız yazan arkadaşım, sabırlı olmalısın, sanırım daha yaşın ufak olmalı, 15-25 yaş arası her genç için zordur ama eğer gay isen bu zorluklar çok çok daha fazla yaşanır, arkadaş ve ailene açılma sürecinde sakın acele etme, çok arkadaşımın başı bu yüzden derde girdi. bana gaykedi@gmail.com adresinden yaz istersen.

Ceren dedi ki...

Benim köpeğim de ulurdu her ezanda. Müezzine sormuştuk, "Yaratılan her canlı ibadet eder. Köpeğin ibadeti de ezana eşlik etmesidir." demişti. Kedim de pür dikkat dinler mesela :)

Öldürenler olduğuna da ilk defa sizden duydum :(

Adsız dedi ki...

evet ben duydum hatta yasadım bızım burada yapanlarda cok var malesef.bu arada paylasımların cok guzel ben escınsel degılım ama sızlerı cok sevıyorum...:)

Uçan Payanda dedi ki...

Günlerce işkence eden zihniyet hele bir de "din için" ise, bunu da yapar tabii, hiç şaşırmadım. Sonuçta güzel bahane bastırılmış sadizmlerini dışa vurmak için. Nasıl da dinin ardına saklıyorlar pisliklerini... Kokuyorlar, tiksiniyorum...

Ɽo©©o dedi ki...

Kandil gecelerinde havlayanlara bile "kendince" bir yaptırım yapabiliyor halkımız,dediğin gibi insanı öldüren bir halkın bunu da yapması beni şaşırtmıyor!