31 Temmuz 2011






Muhannes !


Bugün bile eşcinsellerin din adına öldürüldüğü İslam ülkeleri varken Hz. Muhammed'in on beş asır önce onlardan çok daha insancıl davrandığını söyleyebiliriz eşcinsellere.

[... Hz. Peygamber'e, ellerine ve ayaklarına kına yakmış olan bir muhannes* getirildi; Peygamberimiz "Buna ne olmuş" dedi, "Kadınlara benzemeye çalışıyor" dediler. Naki' denilen bir yere sürülmesini emretti.

"Onu öldürelim mi" diye sordular, "Namaz kılanları öldürmek bana yasaklandı" buyurdular."

---

Hz. Peygamber'in hanelerine bir muhannes girip çıkardı (hizmet eder, yardım alırdı), Hz. Peygamber'in eşleri onu, "kadınlara ilgi duymayan" sayarlardı.








Bir gün Peygamberimiz, o muhannes eşinin hanesinde iken yanlarına girdi, bu sırada muhannes bir kadını anlatıyor; "Önden dört büklüm, arkadan sekiz büklüm ile sallanarak yürüyor" diyordu.

Peygamberimiz "Görüyorum ki bu kişi, bunlara kadarını biliyor, bundan sonra yanınıza girmesin" dedi, eşleri de onu evlerine girmekten menettiler.

Hadisin bir başka rivayetinde şu ek de yer almaktadır: Muhannes Beydâ denilen bir yere gönderilmişti, (eşleri) "bu takdirde o açlıktan ölür" dediler, Peygamberimiz de her cuma günü gelip iki kere eve girmesine, ihtiyaçlarını alıp yerine dönmesine izin verdi...]**




* Kadınsı erkek.
** http://yenisafak.com.tr/yazarlar/?t=29.05.2009&y=HayrettinKaraman

7 yorum:

Nes dedi ki...

hz. muhammed zamanındaki müslümanların bugünkü araplara -müslüman demeye dilim varmıyor- benzediğini sanmıyorum..bugün islam adına uygulanan bir çok şey hurafe...insan onları gördükten sonra "müslümanım" demeye utanıyor...

Hayat_Erkegi dedi ki...

Bugün dayatılmakta olan geleneklerle iç içe geçmiş olan islam ve erkek egemen toplumun kendi yaratmış olduğu din anlayışındaki islamiyet ile, gerçek islamiyet arasında dağlar kadar fark vardır. Hatta dağlar az bile kalır, uzay boşluğu kadar fark var desem yeridir.

Kaldıki bu sadece islamiyet ile alakalı değildir. Çünkü bu bütün dinlerde var.

Bunun yerine erkek sorunu diyebiliriz.

fatih dedi ki...

hııııımm , hattaaa bir adım öte giderek hııımss dememek için zor tutuyorum kendmi

gebo dedi ki...

Recm uygulamasının Hz Muhammed'in ömrü boyunca yalnızca bir kez uygulanmasına rağmen bugün çatır çatır kadın taşladıklarını düşünürsek, işimiz zor. En azından "tedavi" etmeye kalkmamış, değil mi? Bugün şifacılar da türedi.

AYSEGULB dedi ki...

BU HADISLERIN KAYNAGINI SORABILIR MIYIM???
BEN MUHALEFET ACISINDAN SORMUYORUM ONUDA BELIRTMELIYIM. HZ. MUHAMMED'IN HOŞGORUSUNU DUSUNUNCE YADIRGANMIYOR. AMA KAYNAGINI MERAK ETTIM. KIM RIVAYET ETMIS! HANGI HADIS KITABINDA YER ALIYOR?
ZIRA OYLE ABUK SABUK SEYLER HADIS OLARAK LANSE EDILIYOR KI!!
BEN BU GRUPTA HADISTEN BAHSETTIGIM ZAMAN KAYNAK BELIRMEDEN KONUSMUYORUM MESELA. BU KONUDA DA KONUSURKEN KAYNAK BELIRTMEK ISTERIM...

AYSEGULB dedi ki...

ÖZUR DILERIM GOZUMDEN KACMIS!!
KAYNAK BELIRTMISSIN ZATEN!!

SEVGIYLE KAL!!!!

İzDüŞümLeR dedi ki...

Şu an yaşanılan bir çok şey bana göre de hurafe...Muhafazakar kesimin yaptıklarını söylemlerini, islamiyetten önceki putlara tapan o cahil cühela kesime benzetiyorum ben...

İslamiyeti bu kadar tahammülsüz ve sığ hale sokmaya çalışmaları çok kötü...

Sevgiler.