11 Temmuz 2011





Eşcinsel !



80 küsür yaşında Hakkı Devrim'in geçen hafta eşcinseller hakkında yazdığı bu satırlar gözden kaçmasın:

"Yaşı benden küçük, yaşıtım, babam, hatta dedem yaşında eşcinsel dostlarım oldu. Gene de konu hakkında fazla –diyelim ki gerekli ve yeterli- bilgi sahibi değilim. Büyükler bu bahse hiç girmemeyi tercih ederlerdi.

Lise yaşlarımda ve Ortaköy’de, daha çok bu yanıyla anılan her yaştan tanıdıklarım oldu. Konusu eşcinsellik olan bir tartışmaya, bırakın katılmayı, şahit olmam bile pek nâdirdir.

Bizim evin, ailenin konusu da değildi bu. Gene de bir fikir vermek için hatırımda örnek var. Babam sordu bir gün, ben üniversitedeydim:

-O senin sevdiğin, adını çok andığın hoca için ahlaksız diyorlar. Aslı var mı bu söylentinin?








-Evet, demekle yetindim. Nasihat vermeye meraklı bir baba olsaydı, bu kısa konuşmanın ardı nasıl gelirdi, bilmiyorum. Babam o kadarla kaldı. Ben de ona:

-Biliyor musunuz, eşcinseller diğerlerinden, yani normal bildiklerimizden daima daha zeki, okur-yazar ve ilgi çekici oluyorlar, diyemedim.

O tarihlerde eşcinsellere yakıştırdığım pek yukarıdan bir açıklama konusunda ben de babamı biraz aydınlatmaya cesaret edemedim. Oysa yaşıtlarıma söyler dururdum:

-Evet onlar daha zeki, daha kültürlü ve ilgi çekici oluyorlar. Çünkü onların toplumla tokuşması çok erken yaşta başlıyor. Normal dediklerimizden daha okur yazar, daha cevval, daha eğlenceli olmalarının sebebi de bence bu."(*)




(*) http://www.radikal.com.tr/Default.aspx?aType=RadikalYazar&ArticleID=1054701

4 yorum:

lavantalimon dedi ki...

Evet Devrim'in dediği gibi bir eşcinsel tanıyorum, arkadaşım kendisi:) sağolsun, dünya tatlısı işleri yolunda gitsin daima.)

outlaw dedi ki...

homofob olmanin karsisinda homofil olmak konmamali, ikisi de önyarginin farkli yüzleri bence...

Adsız dedi ki...

artık bloğun ile pek ilgilenmiyorsun ben her seferinde eski bir dost ile bir iki kelam ederim diye açıyorum ama yeni birşeyler olmaynca da kalıorum öylece :) keşke senn kadar entelektüel,bilgili ve en önemlisi gay bi dostum olsaydı da konuşsaydım ya :))

pisikopati dedi ki...

şu "normal"in evrensel bir tanımı yapılsa da hepimiz rahatlasak:))))