24 Şubat 2011






Müslüman Eşcinsel ll


Dünkü konuyla alakalı devam edelim, bakınız böyle tevazu ve vicdan sahibi Müslümanlar da var, Ayhan Bilgen'in eşcinseller hakkında söyledikleri;

"İnsanlar sizin süzgecinizden geçmek kaydıyla özgürlüğü hak ediyorsa, İslam açısından sapkınlığa girmiş oluyorsunuz. Eğer eşcinseller konusunda mutlak bir zorlama dayatıyorsanız, kendinizi tanrının yerine koyuyorsunuz.

Osmanlı bile eşcinsellere şimdikinden daha tahammülkar davranmıştı, ben Müslüman kimliğimle eşcinselleri kabülleniyorum ama bu eşcinselliği savunmak anlamına gelmez.

Üstelik ‘kabul’ konusu, insanın yetkilerini aşar. Ben kim oluyorum ki, başkalarının kimliğini kabullenmeyeyim? İnsan dindarlaştıkça tevazusu da artmalı.


Eşcinsel karşıtı açıklamalarda Kuran’da sözü edilen Lut Kavmi referans alınıyor. Oysa orada bir cinsel yönelim değil tecavüz vakası var. Kuran’da sözü edilen livata olayını getirip Türkiye’deki eşcinsellik meselesiyle ilişkilendirmek ciddi bir kıyas sakatlığıdır.








İnsanların cinsel yönelimlerinin hangisinin kamuda görünür olup olmayacağına dair görüş bildirmenin kendisi yanlıştır. Eşcinsellik bağlamında görünürlük tartışılıyorsa, bu da ayrımcılıktır. Neden heteroseksüellerin görünürlüğü tartışılmıyor da eşcinsellerinki tartışılıyor?

Hastalık veya günah da haddi aşan tanımlamalardır. Eşcinseller kendilerini nasıl tanımlıyorsa, esas tanım odur. Eşcinsel imam da pekâlâ olabilir. Yeter ki o, bunu kendisi açısından tutarlı görsün. Ben, ‘madem eşcinselsin, nasıl olur da din adamı olabilirsin’ diyemem.

Dindarlık da bir tercih, eşcinsellik de. İkisinin de mükafatını ve cefasını kişinin kendisi alır. Kimse ona ne mükafat ne de ceza kesebilir. Neyi, kimin adına cezalandırıyorsunuz?”



5 yorum:

13_rüzgar_13 dedi ki...

Osmanlı'da da eşcinsel olmayan padişah yokmuş neredeyse.Kanuni,Fatih vs.Hoş görü göstersinler o kadar da.

Adsız dedi ki...

Yazılanların pek çoğuna katılmakla beraber son paragrafa takıldım.. Dinini seçmek/dindar olmak bir tercih problemi olabilir ancak eşcinsellik bir tercih değildir.

Eflatoon dedi ki...

güzel yazı, paylaştığın için teşekkürler...

DIAGONAL dedi ki...

dindarlıkta eşcinsellikte tercih değil dir son paragraf a bende katılmıyorum

Kaplumbağa dedi ki...

Escinsel olup sirf toplumun bunu uygun görmedigi icin kendini ve etrafdakileri tersine inandirmak icin heteroymus gibi davrananlari göz ardi etmemek lazim... Bunun yüzünden bence son noktada dorgu, escinsellik birnevi secimdir...
Sonucata özgürüz, kendi icimizdeki biyolojik nedeni olan gelisimlere baskin olabilir beynimiz , ve büyüzden karar/tercih bizde.


Bir dindar hetero(ifadeye bak :)) olarak cok begendim yazini gercekten, katiliyorum dediklerine.
Sonucta Rabbim onlarin dinsiz dediklerinin bir güzel davranisini cok begenir ve alir onu cennetine koyar.
Insanlar yargilamaktan aciz insanlardir!
Sevgilerimle