04 Ocak 2011





Kedi !


Bilim her kedinin kendine özgü bir 'karakterinin' bulunduğunu ve yaşadığı sürece o karakter özelliklerinin dışına çıkmadığını kanıtlayalı çok oldu.

Yani düşünün: Her kedi, dünyaya belli bir karakter sahibi olarak geliyor ve ölene kadar o karakteri ile tutarlı yaşıyor. Ne dönekliği, ne de satılmışlığı var. Hele yaltaklanma nedir hiç bilmiyor.

İşte bizim kediye yönelttiğimiz nankörlük suçlamasının temel kaynağı da bu: Ne yaparsak yapalım, kedilere söz geçiremiyoruz. Örneğin onunla birlikte yaşadığınız evde kediye neresini gösterirseniz gösterin o kendi seçtiği yerde oturur veya uyur. Bu konuda fazla ısrarcı davranıldığı takdirde ise çıkar gider.

Kısacası, köpeklerin aksine, kedileri kendimize bağımlı kılamadığımız için, onları hemen nankörlükle suçluyoruz -aslında karşımıza çıkan, gerçek anlamda bağımsız ruhlu her insana da yaptığımız gibi.


Ahmet Cemal



8 yorum:

kristal dedi ki...

müthiş bir yorum..harika bir tesbit,fevkalade bir farkındalık...bu sebeble kedileri daha çok seviyor ve kendime yakın görüyorum..her insanın sevdiği hayvan farklı ve herkes kendi yapısına uygun olan hayvanları (elinde olmadan) seviyor ve değer veriyor..gaykedi;senin tam olarak bilmesem de yükselen burcunun oğlak olduğunu hissediyorum ve tanıdığım tüm oğlaklar köpeklere karşı çok sampatik.lütfen yanlış anlaşılmasın;köpeklerdeki sadakat ve dürüstlük özellikleri oğlak burçların olmazsa olmazlarındandır(benzer benzeri çeker)..benim de yapımın özellikleri kediyle örtüştüğü için otomatik bir sempati oluşuyor kedilerle..diğer hayvanlarda da insanların farkında olmadıkları benzer durumlar vardır..

Korhan dedi ki...

Geçen ben de animal planet'da bir program izledim.Türlere göre kedi karakterleri sabitmiş. İşte bazısı asabi bazısı tembel falan:) Hükmedemediğimiz şeye bok atmak bence nankörlük muhabbeti. Karşılıksız sevmek zor geliyor. Nasılsa besliyorum o da bana saygı göstersin mantığı. Ha bana sorarsan salakça..

gaykedi dedi ki...

kristal-- burçlara eğlence dışında pek önem veren birisi değilim, çünkü bilim %100 doğru olmadığını buldu bkz. http://ff.im/8gBlL ama eğlenelim dersen koç burcuyum, yükselenim ise akrep, ama bir köpeklik kesin var ama çin burcum köpek :)

pon-pon dedi ki...

evet,insanlar emretmeyi,hakimiyet kurmayı sever.köpekleri o yüzden sadık görüp,istediklerini yaptırabildikleri için seviyorlar.tamamen ego işi.

kristal dedi ki...

bilimin kendi laboratuarlarına koyamadığı sayısızca şey var.ve herşey sadece 5 duyu algısı ile de sınırlı değil.herkesin inancı kendisine tabii ama ben sadece bilimle bakamam evrene.bu arada yükselen akrep özelliğini senden hiç göremedim(yazdıklarına göre elbet) ve akreplerin de mistik özellikleri yoğundur.ama önemli değil nasıl olursa olsun,var olan şey;gerçek olandır..sevgiler..

Okan Yüksel dedi ki...

Çok güzel ve bir o kadar da ilginç bir paylaşım. Okurken, bu konu üzerine ben de birşeyler yazmaya karar verdim. Gaykedi'yi bunun için seviyorum, pek çok blogun aksine Gaykedi ilham verici...

Gizem dedi ki...

Pek güzel bir yazı. Benim de 2 tane kedi arkadaşım,kardeşim,çocuğum ne derseniz deyin- var çok memnunuz kedili hayattan ve getirdiklerinden :) Ama dediğiniz gibi ikisi de farklı karakterde, biri kız biri erkek bir de. Kardeşler ama çok farklılar aynı insan, zaten insanla hayvanın farklarını merak ediyorum bazen hiçbir farkımız olmadığını eşit olduğumuzu düşünüyorum (zaten eşit olmamız doğru olan) ama hayvanları yiyoruz, acaba bu bi tercih zevk mi yoksa doğanın döngüsü mü. Bunu iyi araştırmak lazım çok acı bir konu, o kadar medeni bilmemne görüyoruz kendimizi ceset yiyoruz, ne o zaman bu? Bir biyoloğa sorar gibi sormuş oldum biraz :)

pisikopati dedi ki...

ivit katılıyorum :)))