21 Ocak 2011






Eşcinsel Kimlik !


Psikiyatri Prof. Dr. Şahika Yüksel'in bir yazısında dikkatimi şu satırlar çekti;

"Eşcinsel kimlik gelişimi karşıtcinsel kimlik gelişiminden farklı olarak kimliklerini kabullerinde farklı bir süreçten geçer. Vivienne Cass eşcinsel bireyin kendi cinsine yönelik ilgisini fark etmesiyle belirginleşen, çevrenin homofobik tepkilerinden kaynaklanan korku, kaygı, suçluluk ve utanç duyduğu aşamaları tanımlamıştır*. Cass’ın formasyonundaki basamaklar şunlardır;

-Kimlik şaşkınlığı.
-Kimlik karşılaştırması.
-Kimlik toleransı.
-Kimlik kabulü.
-Kimlik gururu.
-Kimlikle bütünleşme.

Son noktada 'bütünlük' edinilir. Bu basamaklar her zaman sırayla gitmez. Kişi geliş gidişlerle, bir ileri bir geri hızlanarak, duraklayarak basamakları geçer."



* Cass Identity Model.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cass_Identity_Model


6 yorum:

feanor dedi ki...

her şeyi geçtim, o çocuk haftanın güzeli de olur. o çocuk canmış. OLMUŞ.

O Gay; Ben de... dedi ki...

müthiş tespit; özellikle basamaklar...

Oath dedi ki...

feanor'a tamamiyle katılıyorum.O çocuk haftanın güzeli olmalıydı. Yazıyı zor okudum tüm ilgimi,dikkatimi kendisine çekti :)

Shecoist dedi ki...

geçilen süreçlerin tespiti gayet yerindeymiş...

kristal dedi ki...

ben sonlardayım sanırım...herkesin süreci farklı tabii..

Adsız dedi ki...

Homofobik lise yıllarımda ailem beni Şahika hanıma götürmüştü. Beni normal, hetero insan yapacak sanmıştım :D ama ne heterosu; şak diye yüzüme; "niye değişmeye çalışıyosun ki?" dedi. Zırlayarak odadan kaçmıştım. O an anladım değişmek imkansız. Evet, değişmek imkansız ve gereksiz. Gay olmak ne güzelmiş. Şimdi olsa yanaklarından öperdim, hay ağzını yiyeyim hocam derdim.