10 Aralık 2010





Gay !


Bloguma gelen bir yorum; "Hiçbir zaman insanları cinsel tercihlerine göre yargılamadım hatta tam tersine heteroseksüel olmayan erkek veya kadınların bunu açıkça söyleyebilmelerine de hayran kalmışımdır.

Ama şöyle bişey var ki biz her yerde 'ben heteroseksüelim, bi kadınım ve erkeklerle ilgileniyorum!' diye bağırarak gezmezken, saklamamayı tercih eden gay, lezbiyen veya biseksüellerin her fırsatta 'ben böyleyim, gayim/lezbiyenim' vs şeklinde kendilerini ön plana çıkarmasına da anlam verebiliyor değilim... Oh ya içimi döktüm rahatladım. "

Cevap vermeye çalışayım; Eğer tam tersi bir dünyada yaşasaydınız, eşcinseller çoğunlukta ve düzcinseller azınlıkta olsaydı, karşı cinsten hoşlandığınızı çoğu zaman saklamak zorunda kalsaydınız, bu durum ortaya çıkınca, ailenizin sizi reddetmesi, işinizi, toplumsal saygınlığınızı kaybetme korkunuz olsaydı ve bazı ülkelerde heterolar idam edilseydi, eminim böyle düşünmezdiniz.








Amin Maalouf''un geçen gün okuduğum bir sözüyle bitireyim ve ben de ohh içimi döküp rahatlamış olayım;

“İnsanlar kendini en fazla saldırıya uğrayan aidiyetleriyle tanımlamaya eğimlidir. Kimi zaman bu aidiyeti savunacak gücü kendilerinde bulamadıklarında onu gizlerler, bu durumda o, onların içlerinin derinliklerinde kalır, ister sahip çıkılsın ister gizlensin, kendilerini özdeşleştirdikleri kimlik odur.

Onu paylaşanlar dayanışma içinde olduklarını hisseder, birbirlerine karşılıklı cesaret verirler. Onlar için kimliğini kabul etmek, zorunlu olarak kurtarıcı bir cesaret eylemi haline gelir.”



5 yorum:

outlaw dedi ki...

gaykedi,

"düzcinsellik" garip bir laf, erkeklerin kadınlarla, kadınların erkeklerle cinsel ilişkiye girmesi "düz" olunca sanki eşcinsellik "ters"miş gibi bir anlam çıkıyor... bu tür ifadelere dikkat etmek lazım derim...

gaykedi dedi ki...

himm öyle düşünmemiştim hiç ama olabilir.

feanor dedi ki...

"Düzcinsellik" kelimesine ben de takılmıştım ama zaten eleştiri gelmiş :)

Amin Maalouf ile verdiğin cevap çok hoşuma gitti gaykedi.

Maalouf'da 'u' yu basmamışsın, özenli adamsındır sen, uyarayım dedim. :)

Sevgiler!

kristal dedi ki...

bence kedi'nin hetero yerine o an aklına gelen düz diye yorumlamasıdır ve kasdi olmadığına inanıyorum(bazen ben de yapıyorum da:) bu arada hetero ne demek?(netten arama zahmetine katlanmadan siz cvp yazarsanız sevinirim:) ve kedinin verdiği tersleme benzetme örneği de harikaydı..(yine bunu ben de yapmıştım:)

x-coach dedi ki...

bende eşcinsellerin ortada dediğin gibi gezmelerini çok samimi bulmuyorum. Hepimiz bu hayatın birer parçasını yaşıyoruz. Kimimiz öyle kimimiz böyle. Ama hiç bir zaman çıkıp bağırmıyoruz filan.