30 Kasım 2010





Özgürlük !



Özgürlük eğitimi olabilir mi, özgürlük eğitimle öğrenilebilir mi? Özgürlük terbiyesi dediğimiz bir terbiye olabilir. Bu, maalesef bize öğretilmiyor, sadece nutuklarla geçiştiriliyor.

Çocuklar küçük yaştan beri aile baskısı içinde oldukları için, aile baskısından kurtulmayı bir özgürlük zannediyorlar. Kız çocuğunuza, "Haydi kızım, istediğin yere git" diye kapıyı açık bıraktığınız zaman özgür olabileceğini sanıyor.

Bu çok büyük bir yanılgıdır. Çünkü özgür olabilmek, bir hazırlık, bir donanım, bir eğitim, bir deneyim ve birikim sonucu elde edilebilecek bir şeydir. Özgür olmak, bir çabanın sonucu oluşan bir şeydir.


Felsefe Prof. Ahmet İnam



4 yorum:

athırsızı dedi ki...

evet cok dogru özgür olabılmek ıcın once gereklı donanıma sahıp olup kendı ayakların ustunde durabılmeyı ogrenmelı ınsan. Asıl özgurluk bundan sonra gelir

outlaw dedi ki...

özgürlüğün yegane eğitiminin ta kendisi olabileceğini düşünüyorum. bunun dışındaki tüm özgürlük eğitimi önerilerinin, özgürlük hakkındaki bilgileri kendinden menkul "eğitmen"lerin kendi iktidarlarını güvence altına almaktan başka bir işe yaramayacağını düşünüyorum.

bir de ben bu ahmet inam'la hiçbir konuda mı anlaşamayacağım? :)

kristal dedi ki...

özgürlük sınırsız hareket etme değildir .sonuçta kainat denilen bir bütün içinde yaşıyoruz ve onu yoksayıp her istediğimizi yapmaya kalktığımızda vurgunlara peşi sıra maruz kalabileceğimizi unutmamalı..eğitim şart ama meb eğitiminden bahsetmiyorum tabii ki..kendimce özgürlük:maddi ve manevi kendine ve dışındakilere zarar vermediğin herşeyde sınırsız olabilmektir...

aburcubur dedi ki...

süper!