04 Ağustos 2010





Kertenkele !


Kertenkele yemiyorum ama yarak yemeye doyamıyorum, naaptın sen lan El Taraf gazetesi?

"İslam’ın bu şeylerle ilgisi yoktur. Nasıl ki ‘islam şizofrenler hakkında ne diyor’ diyemezsek kimse de bir mümine gelip ‘söyle bakalım senin dinin benim için ne diyor’ deme hakkına sahip değildir."

Taraf gazetesinde yayınlanan süper yumurtlamalar ile dolu 'bu yazıyı' okumalısınız, boşuna Sevan Nişanyan: 'Okuyucularının büyük kısmı taşrada yaşayan muhafazakar gençler' dememişti.



6 yorum:

outlaw dedi ki...

almanca yayinlanan bir lgbt dergisi icin islam ve homofobi hakkinda bir yazi yazmistim bir-iki sene önce. ne yazik ki konu hakkinda türkce bir seyler karalama sansim simdiye kadar olmadi. "escinsellik" kavraminin islam dünyasinda ortaya cikisiyla ve öncesinde homoerotik iliskilere bakisla ilgiliydi yazi. bu kadar sacmalik karsisinda sanirim bu konu hakkinda yazmak zorunluluk oldu.

bu ne sacmaliktir, bu ne beyinsizliktir. ne escinsellik hakkinda, ne de islam hakkinda bir sey bilmektir bunun aciklamasi...

outlaw dedi ki...

hizli hizli bir seyler karaladim ben de simdi, daha sonra zamanim oldugunda konuyla ilgili uzun uzun yazmak istiyorum aslindan...

http://gueneslipazartesiler.blogspot.com/2010/08/escinsellige-de-karsi-taraf.html

Adsız dedi ki...

Şimdi bu taraftaki yazının yazılması gerekli bir yazı olduğunu anlıyoruz ve yazarın kim olduğunu araştırdığımızda (ya da en basitinden mail adresine bakıldığında ki söz konusu yazının altında verilmiş) bir mazlum-der üyesi veya destekleyicisi olabileceğini de dolaylı olarak anlıyoruz. Liberal-dinci ittifakta aşırı uçları bir araya getiren bir çatı olarak taraf; hem dsip-ehp hem de mazlum-der çizgisinde bir ittifakın uzun zamandır kalbini fethetmişti ancak mazlum-der'in aliye kavaf'ın açıklamalarını sahiplenmesiyle ortalıkta soğuk rüzgarlar esti ve dinci liberallerimizin de o kadar liberal olmadığı ortaya çıktı. bu durum üzerine mazlum-der içinde yer alan ve bu solcularla taksim meydanın da hoplamalı-zıplamalı demokrasi eylemleri yapmaya alışmış bir kaç tesettürlü hanım söz konusu kurum içinde bu tartışmayı başlatmaya çalıştılar. bir iki cılız mail ve bir iki daha fazla özgürlük narası atıldı fakat bizim azılı liberal-dincilerimiz bu nereye varacağı ilginç tartışmayı doğmadan bitirdiler. taraf'ta ki yazı ise yazarın maksadı dahilinde islam ve eşcinsellik tartışmasının sınırlarını zorlayan hakikaten iyi niyetli "liberal" bir yazı olarak görebiliriz ya da cılız bir barış eli.

yazının içeriğine dair tek söyleyebileceğim şey ise bir zamanlar yine bu blogda Cemil İpekçi'ye verilmiş bir cevabın ne kadar yerinde olduğunu göstermekte, özetlersem: İslam ile eşcinsellik arasında algı en fazla "Domuzun kendisini helal görmesi" gibidir.

mahmure dedi ki...

yaziyi yazan muhteremin neyin fitri oldugu, neyin olmadigi konusunda fikir beyan etmesiyle, bir hiyarin neyin hiyarliga uygun olup neyin olmadigini belirlemesi arasinda buyuk benzerlik var.

narsis7ekho dedi ki...

Taraf'ın kendi çalışanının yazısı değil ki bu, okuyup oha aq böylesi de var işte demek için koymuşlardır bence. Koymasalardı demiyorum, koysunlar tabi, benim için ibret-i alem bi yazı. Görüp tühtühlemek için. Koymuş olmaları onları dinci yapar mı-bence yapmaz.
Hatta yazıyı okuyunca gülmüşlerdir diye de ummak istiyorum.

Sevan Nişanyan da çok biliyor sağolsun. Ben sürekli alıp okumam ama ne taşralı ne muhafazakarım. Çoğunluğun da taşralı ve muhafazakar olduğunu hiç sanmıyorum nedense.
...
Yazı gerçekten çok talihsiz. Yaratılışı bozuk filan derken ne diyor şair, sürrealist yazmış.

gaykedi dedi ki...

narsis-- ilk vukuatı değil bu. bkz. http://www.taraf.com.tr/haber/islam-ve-escinsellik-meselesi.htm