17 Ağustos 2010





Gölge !


Yaşlı Plinius’a (İ.S. 23-79) göre resmin kökenleri gölgeye dayanıyor: “Resim bir insanın gölgesinin etrafına bir kontur çizilerek kopyasının bir yüzeye çıkarılmasıyla başlamıştır” diye yazıyor ‘Doğa Tarihi’ kitabında.

Hiç dikkat ettiniz mi? Yapay olarak iklimlendirilmiş büyük alışveriş mekânları, hava alanları gibi yer-olmayanlar kategorisine giren mekânlarda gölgemiz yere düşmüyor. Gölgesinden kurtulmuş varlıklar olarak tüketim malları arasında büyük sıçramalar kaydediyoruz.

Bizleri doğaya ve kendi doğamıza bağlayan gölgenin üzerinde denetim kurmakta zorlanan iktidarlar sonunda çareyi, gölgeyi topyekûn ortadan kaldırmakta buldular anlaşılan. Gölgemizi iktidarların elinden kurtarıp geri kazanmak için yapay ve sanal ortamların dışına, güneşin altına çıkmamız yeterli. Sadece birkaç adım!


Rahmi Öğdül



2 yorum:

kristal dedi ki...

vay..

plndrkn dedi ki...

Ben de bir zamanlar gölge için şunları demiştim;

"Arkanızda bir ışık yoksa korkun çünkü siz yoksunuz demektir, varlığınız dünyaya yansımıyordur. Işığınızın sadece yolunuzu aydınlattığını düşünüyorsanız yanılıyorsunuzdur, ışık sizin o yolda olduğunuzun bir kanıtıdır aynı zamanda, sizi büyütür ve o yolun içinde olduğunuzu gösterir. Işığınızı öyle bir ayarlayın ki o her zaman sizinle yürüsün ve arkanızdan gelerek yolunuzu aydınlatarak nereye gittiğinizi, nereye gidebileceğinizi göstersin ve artık karanlığı yararak kendini ortaya koyan varlığınızı hatırlatsın.
Işığınızı arkanıza aldığınız zaman karanlığa girmekten korkmayın, çünkü her zaman önünüzde giderek sizinle birlikte büyüyen bir siz göreceksiniz... Işığınız her daim sizinle olsun.. 12/01/2010"