22 Temmuz 2010





Şiddet !


"Süleyman Demirel Cumhurbaşkanı iken PKK hareketi başlayınca '28 defa başkaldırdılar yendik, bu 29’uncuyu da yeneceğiz' dedi. Ama hareket 25 yıldır yenilemedi. En kanlı baskılara, en zalim uygulamalara direndi, bugünlere geldik.

Bugün PKK ve geniş bir Kürt kesimi ayrı bir devlet davasında değiller. Halkların, etnik haklar da içinde, tüm temel haklarında tam bir eşiklik yapısında, bir arada olmalarını istiyorlar. Gerçek demokrat devlet yapısıdır bu. Haklılar. Bunun için de binlerce Kürt genci dağda savaş yürütüyor.

Bu savaş teröristlerin ayaklanması diye tanımlanamaz. Çünkü 29 kez ayaklanmış bir halkın haklı isteklerine dayanıyor. Terörizm şiddet kullanmaktır. Bütün çıkış yollarını kapatmışsınız; en ağır, en zalim devlet şiddetini siz kullanmışsınız. O halk ne yapsın? Kendimizi hiç aldatmayalım."


Edebiyatımızın ve Türk solunun yaşayan önemli isimlerinden Vedat Türkali'ye ait bu sözler.



8 yorum:

Günlüğü Tutan Delikanlı dedi ki...

PKK gibi örgütler, yapılaşmalar halkın cahilliğinden de kaynaklanıyor, iktidarın körlüğünden de. PKK ne kadar Türk askeri öldürür, ne kadar karakol basarsa bassın buna ses çıkarmam. Asıl suçlu PKK değil, ölen Türk askerinin günahı yok. Asıl suçlu PKK gibi bi oluşuma sebep olanlarda. Bilinçsiz ve sadece günü kurtarmayı düşünmüş iktidarlarda.

b dedi ki...

kedi senin gibi dostum arkadaşım olsun istiyorum çok mu?
az öz net olduğu gibi söylüyorsun söyleyeceğini
bu Vedat Türkali alıntısı sayesinde bugün biraz daha rahat hissedeceğim kendimi. bilen biri var benim gibi düşünen birileri var yalnız değilim diye teşekkür ederim bunu sağladığın için.

gaykedi dedi ki...

günlüğü tutan adam--
"PKK ne kadar Türk askeri öldürür, ne kadar karakol basarsa bassın buna ses çıkarmam" yazmışsın, ölen pkk'lılara üzülür müsün peki? bütün ölümlere üzülmezsek, nedenlerini sorgulamazsak bu sorunu çözemeyiz!

wendy dedi ki...

-b- söylenecek her şeyi söylemiş:) katılıyorum...

Adsız dedi ki...

ben pek katılmıyorum bu söylenen söze çünkü kürtler ayrı bir devlet ap ayrı bir örgüt gibi gösteriliyor pkk amacını yitirmiş daha doğrusu bir amacı olmayan boş boş hak hukuk mücadelesi için askerlerimizin şehit olmasını sağlayan bir parazit. madem hakları yok ozaman meclisin içine nasıl giirebiliyorlar madem hakları yok ozaman onlara nasıl okullarına öğretmen hastanelerine doktor evlerine elektrik gönderiliyor? eğitim eğitim diye okadar bağırmak bence yeterli değil soruna kökten çözüm getirilmeli diye düşünüyorum en az zararlısı en çok fayda sağlayanı.

gaykedi dedi ki...

kürtler dışında başka milletlerden, dinimize, ırkımıza yakın bulduğumuz, şiddet kullanarak ayrılıkçı özgürlük mücadelesi verenlere mücahid, özgürlük savaşçısı gözüyle bakanların burada bariz bir ikiyüzlülüğü var bunu görmek lazım... Kürt kelimesinin tabu olduğu yılları ben bile hatırlıyorum, bazı ilerlemeler olsa da halen gitmemiz gereken çok yol var.

agin dedi ki...

ben burada eleştiri ve hakaretler olur diye beklemiştim size karşı..çünkü toplumumuz bazı gerçekleri görmemekte ısrar ediyor...ve milliyetçilik zırvalarıyla her türlü hareketi ve hakareti kendilerinin bir hakkıymış gibi görüyorlar..güzel bir yazı..

bizler empati yapamayacaksak.. ölenleri ırkına göre ayıracaksak.. zaten biz toplum olarak çoktan kaybetmişiz...

Adsız dedi ki...

karışmak istemem ama PKK ortaya çıktığı zamanlarda zaten o bölgede asker yoktu zaten kürt türk ayrımı diye bişey de yoktu taki PKKlılar sivil insanlara saldırmaya başlayana kadar. O bölgeye ataması çıkıp zorunlu hizmete giden ve geri gelemeyen doktorlar, öğretmenler ... vb olduğunda ayrım yoktu zaten. öldürdüler ayrım yapalım bizde öldürelim derdinde değilim de, şu an doğudaki kürtler - en azından siyaset meydanındaki kürt çocukları - Abdullah Öcalanı Atatürk gibi gördüklerini ve bizim onların eğitim hakkına bile saygı duymadığımızı söylüyorlardı. Atladıkları nokta ise Abdullah Öcalanın kendisinin bu şiddetin, döşenen mayınların, patlatılan okulların ve bögeye gelmek istemeyen memurların sebebi oluşudur. Bence bu noktayı onlara da gösterebilirsek sorun çözülür. :) en azndan sadece benim görüşüm