08 Haziran 2010





Milliyetçi Saldırganlık !


Eşcinsellik kuramı ile ilgili önemli çalışmaları olan Amerikalı düşünür Judith Butler'in gözünden İsrail- Filistin sorunu;

"Filistin’deyken genç bir adam bana kendini savunmak için savaşa girenleri yargılayıp yargılamadığımı sordu. Onu hayır diyerek yanıtladım. Biz böyle insanları yargılamıyoruz. Fakat bence ‘kendini savunmanın’ ne olduğu konusunda dikkatli olmalıyız.

Kendimi mi savunuyorum, bana ait vücudumu mu? Ülkemi mi savunuyorum? Yoksa fikirlerimi mi savunuyorum? Savunduğum hangi yanım? Bunun kolayca büyüdüğünü de görebilirsiniz.

Mesela şöyle söyleyebiliriz: dünya üzerindeki bütün Yahudileri koruyorum. Veya dünya üzerindeki bütün Türkleri koruyorum. Bu nedenle önce şu soruya bir yanıt vermemiz gerekiyor: kendini savunmak nedir? Ve bu noktada şu ayrımı iyi yapmalıyız. Milliyetçi saldırganlığın kendini savunmadan farkını iyice ortaya koymamız gerekiyor."



1 yorum:

kristal dedi ki...

kendi menfaatine göre ya da bulunduğu grup ya da konuma göre savunma diyebiliriz...kısaca herşekilde ve yerde kendi menfaatini gözetmektir...!