22 Nisan 2010





Temizlik Takıntısı !


Eskilerin temizlik anlayışı çok tuhaf ve takıntılı, 65 yaşında annemin dün akşam bir yeri silerken kendini feci hırpaladığını ve zorladığını gördüm, sanki temizlik yapmıyor da savaşıyor gibiydi.

Ayda bir kaç defa yardım için temizlikçi kadın geldiği halde, benim 5-10 dakikada yaptığım bir odanın elektrik süpürgesi ile temizlenmesi işini o neredeyse 1 saatte yapıyor, sonra da hasta oluyor.

Bu temizlik takıntısının sonu nereye varacak bilmiyorum, yaşı da gitti artık, onun için üzülüyorum.



4 yorum:

Adsız dedi ki...

Cok dogru bir gozlenim, ama kulturel olarak da, genc ya da yasli fark etmez, yabancilara gore daha fanatik bir temizlik anlayisimiz var bence. Esim Hollanda'li ve ne zaman evde temizlik yapsam/yapsak aramizda buyuk bir fikir ucurumu olusuyor. Aslinda kendimi onun yerine koyunca ne kadar asiri ve hastalikli bir temizlik anlayisim oldugunu da gormuyor degilim...

Herhalde annen klasik yontemleri kullaniyor hala, yeni teknolojiler ciksa bile; cunku oyle daha iyi temizlendigini dusunuyorlar genelde.

Ona kazasiz belasiz temizlik, sana da sabir diliyorum.

Duygu (vN)

e.d. dedi ki...

temizlik bahane, vakit geçirmek için uğraş bulmak şahane (:

Adsız dedi ki...

Sanirim bizim millette kadin onemini ancak kendini temizlikle paraladiginda hissediyor.O kadar cok kadinin kocasiyla temizlik sebepli kavga ettigini biliyorum ki, sanki o toz orada, evliligin huzurundan daha onemli. Ayni seyin taklidini yaptigimi ben de cok seneler sonra farkettim.

O bir hayatta onemini ve yerini bildirme icgudusu bence. Ben olmasam bok goturecek, bak temiz olsun, sen de temiz yasa diye canim cikiyor seysi. Konu etmeseler bile, altinda o yatiyor sanki.

Anne olmayi cok buyutenlerde de ayni ruh halini seziyorum ben.Cocuk pesinde kosturmaktan can cikmasini.

www.elifsavas.com/blog

outlaw dedi ki...

biraz temizlik takıntısı bu aralar bana da fena gelmez herhalde. odam ahıra döndü, ben de saldıkça salıyorum. neyse ki salı günü kuzenim ziyarete gelecek, artık ben de rezil olmamak için temizlik yapmak zorunda kalacağım. temizlik yapmak için böyle bir bahane çıkmasını beklemek zorunda olmak ne kadar saçma...

ve 1. adsızın dediği de doğru, türkiye'nin kültüründe temizlik daha farklı avrupa'dakinden. bizde sanki yer silinmiyor da, insan hayatının acısını çıkarıyor, yeri dövüyor sanki...

gaykedi:

ben de hala ailemin yanında oturuyorken annemle savaşmak zorunda kalmıştım çoraplarımı ve iççamaşırlarımı ütülemesin diye...