27 Nisan 2010






Çoçuk !


Çocuk suçluları tartıştığımız bu günlerde toplumların ve dinlerin çocuk masumiyetine bakışının oldukça farklı olduğunu, örneğin Hiristiyanlar çocuğun içinde ilk günahla gelen bir şeytanilik olduğunu düşünürken, Müslümanlar'da böyle bir kavramın bulunmadığını hatırlatayım ve Nobel edebiyat ödülünü alırken Isaac Bashevis Singer'in (1902-1991) neden çocuklara yönelik yazdığına dair sözlerine yer vereyim.

"Çocuklar için yazmamın beşyüz nedeni var ama ben zamandan tasarruf için sadece on tanesine değineceğim;

1. Çocuklar kitap okur, eleştiri değil. Eleştirmenleri umursamazlar bile.
2. Çocuklar kimliklerini bulmak için okumazlar.
3. Suçluluk duygusundan kurtulmak, isyankarlığa susamışlıklarını bastırmak ve yanlızlıktan kurtulmak için okumazlar.







4. Psikolojiyle işleri yoktur.
5. Sosyolojiden nefret ederler.
6. Kafka veya Finnegans Wak'i anlamaya çalışmazlar.
7. Onlar Tanrı, aile, melekler, şeytanlar, cadılar, cinler, mantık, berraklık, dakiklik ve benzeri demode konulara inanırlar.
8. İlginç aşk öyküleri severler, yorum, rehberlik ve dipnotları değil.
9. Bir kitap can sıkıcıysa, utanmadan ve korkmadan esnerler.
10. Sevdikleri yazarın insanlığı kurtarmasını beklemezler. Genç oldukları için yazarın bunu beceremeyeceğini bilirler. Ancak yetişkinlerin böyle çocuksu hayalleri bulunur."



8 yorum:

7.oda dedi ki...

kızımı ve kitap okumasıyla ilgili tüm detayları düşündüm de..
evet kesinlikle böyle..
on maddenin onu da doğru..

kristal dedi ki...

çocuklar,tecelli yavrularıdır...ama ben yetişkinlik ve çocukluk şıklarından yetişkinliği seçerim.hristiyanların dediklerine bi anlamda katılıyorum.şöyle;her çocuk mükemmelliğe adaydır ve mükemmel olmadıkça eksiktir.bu anlamda yani..

LocuS dedi ki...

Çocuklar mükemmeldir bozulmaya başlamamışlardır o beyaz sayfa kara kalemin kiri ile daha kirlenmemiştir aday filan değillerdir herhangi bişey için sadece insandırlar ve yaşamak için adabte olmalılar bozumuşların dünyasına ve zaman geçerken acımasızca tecelliniz hakim olur bu saflığa.....

kristal dedi ki...

mükemmel olsalardı,YARADAN çocuk bırakırdı bizi..ve saf olduklarını sanmıyorum.farkındaysak yetişkinlikteki çoğu negatiflerimiz çocukluktan kalma/gelmedir...insan,iki zıttın bileşimine denir.ne saf şeytan ne de saf melek..hangi yön beslenirse o yönde (pozitif ya da negatif) tekamül olur..biz kulların üstüne farz olan/düşen sorumluluk;kendimizi tanımak,temizlemek ve güzelleşmektir.cennet de bu ilintilerle oluşur.aslında şu an için cennet de cehennem de yok bizim için.tekamüllerimize göre oluşacak bunlar...burada bitireyim uzun oldu:)

gaykedi dedi ki...

kristal--

bkz. http://ff.im/jvCBn

kristal dedi ki...

üzgünüm kedi,ne demek istediğini tam anlayamadım...ama elimden geldiği kadar kalıp inançlardan uzak durmaya çalışıyorum.gerçek ne ise onu bulup kabul etmek istiyorum...

gaykedi dedi ki...

kristal--
linkteki arkadaşın feedine yaptığım ilk yorumdan bahsetmiştim, sanırım aynı şeyleri söylüyoruz.

kristal dedi ki...

okudum evet,yüreğime su serpen bir yorum inan kedi...ilgine teşekkürler...