05 Mart 2010




Video Kaset !


"Cannes Film Festivali'ne film satın almaya gittik. Bir adam bir şeyi sokuyor bir makineye, filmleri gösteriyor. 'Bu ne yahu?' diyoruz içimizden. Adam dışarıya çıkınca, önündeki kataloğu çaldım, cebime attım. Üzerinde Sanyo yazıyordu.

Döndük, iki kişilik bir ekip gönderdik Japonya'ya. Gelen haber şu: Müthiş bir şey geliyor, video! Türkiye'de filmlerin video haklarını almaya başladım hemen.

Fakat ithalat izni şart. Devlet Planlama Teşkilatı'na başvurduk, başında Turgut Özal. Gittik, anlattık. Kalktı, dolaptan bir dosya çıkardı. Olacak şey değil; kimse bilmiyor ama o biliyor!







'Sana bir şartla veririm izni, önce Almanya'da yapacaksın bu işi! Oradaki yeni nesil kendi kültürünü öğrenecek,' dedi. O güne kadar sinemadan kazanamadığım parayı bu işle kazandım."

___

Türk sinamasının emektar yapımcılarından Türker İnanoğlu anlatmış bunları. Almancılar Türk kültüründen uzaklaşmasın diye bu fikir Turgut Özal'dan çıkmış meğersem.

İyi mi yapmış, kötü mü bilemeyeceğim, çünkü o dönem Avrupadan gelen bütün tanıdıklarımın çocukları bizden çok daha dünyadan bi haber yaşayan tuhaf bir yaratık gibiydiler.




3 yorum:

Pnarist dedi ki...

Akşam ben de izledim bu güzel programı ve çok keyif aldım.Kızınında pazartesi Google de işe başlayacağını söyledi.Gurur verici.Böyle çalışkan babanın çalışkandan da öte kızı.Ne denilebilir ki.İyi gelmişler bu dünyaya.

LocuS dedi ki...

Fena halde doğru adamların çıkardığı müzisyenlere bir bak yurtseven kardeşler ismail yk cankan tuhaf yaratık ötesi bunlar ... Melez kültürlerin harman zenginliğinden bir haber bunlar insan biraz Wagner Bach Strauss olmadı Scorpions Rammstein filan dinler yazık çook yazık Bu arada pnarist ne dedi ben anlamama taraftarıyım :)

Adsız dedi ki...

Turgut Ozal ile ilgili birbirinden uzak hislerim var benim. Pekcok takdir ve pekcok kinama.

www.elifsavas.com/blog