11 Mart 2010






Amerika


Al şu atom bombanı kıçına sok.
Söyle bana Amerika ne zaman melekleşeceksin sen?
Amerika, kitaplıkların niçin gözyaşı ile dolu?
Asya bana karşı ayaklanıyor Amerika.
Bir metelik talihim yok.
En iyisi ulusal kaynakları inceleyip, onlara dönmek.
Ulusal kaynaklarım, biliyorum, iki parça esrar,
binlerce cinsiyet organı, saatde 1400 mil hızla giden
o (rusya p.s) kızılderililere okuma yazma öğretmek istiyor.
Onun güçlü kuvvetli zencilere ihtiyacı var.
Amerika dönsün çark.
Nasılı masılı yok.
Şu oğlan omuzlarımızla dönsün.



Allen Ginsberg'in (1926-1997) Amerika şiirinden bir kaç satır ve şimdi de Küçük İskender'in bu şiire gönderme yaparak yazdıklarından bir kaç dize;







Türkiye


Oğlanlardan ve alkolden vaktim arttıkça seni düşünüyorum Türkiye.
spermi biraz fazla kaçırdığımda,
Bes parasız paraladığım sokaklarında embesillerini
ve taşak kalpli aydınlarının sidik yarışlarını
görüp bol bol osuruyorum, başbakanı dinlerken
Otuz bir çekmediğim günlerde düşler kuruyorum senin hakkında
Sosyal demokrat idiotlarini, orospu tavukların
uğrak yeri sanat galerilerini, festival sarkaçlarını,
ölüsevici kültürünün uyanık tezgahtarlarını
ve tezgahın altında neler döndüğünü
farkedecek kadar sosyalistim
Hapsine düşmedim henüz, o yüzden tam solcu
sayılmam köle pazarı piyasasında, kıçına cop
girdiği için şair olanlardan da değilim; eli
kulağındadır tımarhanelerinden birinde tescilli
manyak olmamın ve koynuna girmediğinden dorukta sıçanların,
o yüzden ipneliğim de test edilip onaylanmadı,
havlayan it ısırmaz Türkiye, bak, bizbizeyiz,
çekinme, şu azınlıkların ne zaman kesip
kızartacağız, cok acıktım Türkiye,
Allah'a inanmıyorum, Osmanlı'yım velhasıl, akın
edip Avrupa'ya, toplayıp getirmesem de cillop
gibi veletleri, n'apalım, burdaki lumpen
teen-ager'larla idare ediyorum,
Özgürlük ve sik anıtlarını görmek istiyorum



Bu iki uzun şiirin tamamını 'şuradan' okuyabilirsiniz. Küçük iskender'in dizelerinin Ginsberg'den bile vurucu olduğunu söyleyebilirim.

3 yorum:

pisikopati dedi ki...

http://kckiskender.blogspot.com/

belki bakmak istersin.

LocuS dedi ki...

Kesinlikle ...

ozge dedi ki...

ahh bu siiri seviyorum (: