31 Mart 2010





Amaağ
Kuvaantum !



Çeşitli dinci zırvası saçmalıklar ile, cin, büyü, tarot, fal v.s ile astroloji muhabbeti yapan arkadaşlara, örneğin burçların bilim tarafından %100 çürütüldüğünü hatırlattığımda(*) 'Amaağ Kuvaantuum' cevabı çok duyuyorum, şu satırlar John Desmond Bernal'ın Tarihte Bilim(#) kitabından;

"Tıpkı görelilik örneğinde olduğu gibi yeni kuvantum mekaniği de sonradan mistifikasyon için çok uygun bir zemin olarak görülmeye başlandı. Heisenberg'in belirsizlik ilkesi, gericilik ve etolojik kafa yapısında olanlar için çok değerliydi.

Bu ilke parçacığın hızının ve konumunun aynı anda belli bir kesinlik derecesinin ötesinde belirlenmesinin olanaksız olduğunu belirtir. Fiziksel olarak bu, bir takım gözlenebilir niceliklerin saptanması açısından son derece yararlı olan bir denklemin tercümesidir. Popüler bilim yazarları ve özellikle de fiolozoflar tarafından bu ilkeye bütünüyle farklı anlamlar yüklenmiştir."



(*) Bkz. http://ff.im/8gBlL
(#) Bkz. Science in History.


3 yorum:

maymunsoyu dedi ki...

evet gerçekten bu kuantum çarpıtmalarından bıktım. kuantum bir sürü zırvayı kanıtlamış gibi konuşan kafa yapısı bigbang için de tanrıyı kanıtladı der. halbuki bi düşünseler kuantumla da bigbangle de ilgili bilimadamlarının çoğu tanrısızdır. dediğin doğru olsa önce onlar inanırdı dingil! demek istiyorum bu insanlara.

gaykedi dedi ki...

olay tanrı konusu da değil, bilim tanrı vardır ya da yoktur demez, bilim insanlarının çoğu ateist değil agnostiktir zaten (ve içlerinde önemli oranda da tanrıya inanıp dinlere inanmayan deist vardır), dayanamadığım şey hurafeler konusu ve buna bilimin alet edilmeye çalışılması.

kristal dedi ki...

peki gerçeklik nedir?biz varolmadan var olan ve biz varolduktan sonra varlığını ve gerçekliğini sürdüren realite nedir?gerçeklik kime göre.?ve biz inkar ya da kabul ettiğimizde mutlak gerçeklik değişiyor mu?kainatta boşluk yokken ve herşeyin birbiriyle ilintili olması ve herşeyin birbirini sürekli farklı ve (bize göre)belirsiz şekilde etkileyip değiştirmesini nasıl değerlendirmeliyiz?bir şey iddiasında değilim,sadece gerçekliği sorgulama durumu.bi şeyi tam bilmeden inatla saplanıp gerçeklerden de perdeli olmak istemiyorum hepsi bu....