04 Şubat 2010





Yazı !


Blog tutan arkadaşlarım acaba neden yazı yazıyorlar? Bakınız yarım asırdan fazladır binlerce yazı yazan Çetin Altan, neden yazdığını nasıl anlatmış;

Yazı, başkası için yazılmaz. Rilke ‘Genç Şaire Mektuplar’a şöyle başlar: “Şair, ıssız bir adada kalmış olsa da, rüzgarın biraz sonra sileceğini bilse dahi gene kumsaldaki kumlara mısralarını yazan adamdır."

Başkası baksın diye gül çiçek açmaz. Sanat sanat için değildir. Halk için de değildir. Kimin içindir peki? Anlayan içindir. Varsa...



8 yorum:

UndefinabLe© dedi ki...

Yazının başkaları için yazılmadığına katılıyorum; ama paylaşmak beni mutlu ediyor. Aslında yine kendim için yazmış oluyorum, paylaşıp mutlu olmak için...
Güzel bir konuya daha değinmişsin; teşekkürler. (=

sufi dedi ki...

"Başkası baksın diye gül çiçek açmaz"da kimi bakar kimi bakmaz, kimi anlar kimi anlamaz!

SelamKedi dedi ki...

Bazıları da bizim gibi idealistik hedeflerle yola çıkıyor, ama sonra teşhirci damgasını yiyip oturuyor aşağı. Kısmet :O

kristal dedi ki...

hayatın gerçeği;içtekini dışa vurmak değil midir.sebebler bahane belki...Allah dahi kendi zenginliğini,içtekini kainat adı altında dışa vurmuştur diyebiliriz(şüphesiz Allah için iç-dış mümkün değildir,sadece bir örneklemedir)..

Hich dedi ki...

+1

mahmure dedi ki...

özellikle insanlarin duymak istediklerini yazmadigi muddetce yazarin bir okuyucu kitlesine hitap etmesi bence yanlis degil, hatta yazma eyleminin dogasina uygun.

AlexBoi dedi ki...

Kendini kelimelere dökmenin verdiği haz, beni yazmaya iten. Bunun sonucunda oluşan yazıları da paylaşmak, fikir alışverişi vermek apayrı ikinci bir haz veriyor.

hermiyas dedi ki...

benim yazılarım sınırsız sövgü! sövdükçe mutlu oluyorum!