09 Ocak 2010





Sürü !


Çevremizdeki insanlar birbirlerine ne çok benzemeye başladı; herkes sınıfsal konumlarının modalarını takip etmek için yaşar gibi...

Orta üstü gelir grubu tuzu kuru kesimin en büyük hayali Kızıldeniz’de dalış yapıp köpekbalıklarını seyretmek, Fransa Alplerine kayak yapmaya gitmek, arada da şarap tatmak ya da Tibet’te tatil yapmak... Elbette bunlar şu anda aklıma gelenler!!

Orta altı gelir seviyesinin hayalleri ise arabalarla sınırlı kalıyor; örneğin Volkswagen Passat almak. Bundan 10-15 yıl önce bu grup için en büyük hayal yazlık almaktı. Belki de krizin etkisiyle son zamanlarda bu gelir grubunun hayali araba markalarına kaydı.

En alt gelir grubunun hayali ise hala cep telefonlarıyla sınırlı kalıyor. Ama sorun şu, herkes sürü gibi hep aynı şeyleri istiyor, hep aynı şeylerden nefret ediyor, hep aynı şeyleri haz ediyor.


Ahmet Alpay Dikmen


5 yorum:

The SummerSon dedi ki...

Birisi farklı bir şey yapınca da ters ve sanki anormalmiş gibi bakıyorlar. İnsanlar artık birbirinin kopyası gibi bir duruma geliyor...

mahmure dedi ki...

haftasonlari AVM'lere gidisimizi (evet yalan yok ben de gidiyorum) dusununce suru oldugumuza daha baska delil aramiyor insan. izmirde konak'a, istanbulda taksime, ankarada kizilaya gitmek artik seyrek olarak yapilan nostaljik tura donustu.

UYKUSUZ//UYURGEZER dedi ki...

bi şey değil gerçekten keyfim olan faaliyetleri yapamaz, zevkim olan eşyaları alamaz da oldum, içim geçti. uzun zamandır alışveriş yapmıyorum, gezi planlamıyorum, evden dışarı iş harici çıkmamaya çalışıyorum, otobüse, minibüse bineceğim diye hayıflanıyorum, deli gibi bi şey oldum. diyalogsuz, insan sevmez, tekil şahsa döndüm.
Üst gelir grubunun tatil modasında kızıldeniz ve alpler onlar için iyi seçim olabilir ama tibet nerden çıktı kuzum kim soktu tibet i bunların aklına?

AlexBoi dedi ki...

Sürü psikolojisinin her alanda etkili olduğunu görmek kötü. Herkesin aynılaşması kötü. Bu 3 kesimin ekonomik eşitsizlik sebebiyle böyle ayrı olması da kötü. kötü kötü kötü...

MİNA dedi ki...

Kibrit kutusundaki birbirinin aynı çöpler gibiyiz..
Birlikte yanıyor, birlikte kuruyoruz..