19 Ocak 2010





Quentin Crisp !


Tanıştırayım, kendisi yaklaşık 10 sene önce 90 yaşında aramızdan ayrılan yüz yılın en büyük eşcinsel simgelerinden birisi Quentin Crisp.

Orlando filminde 1. Elizabeth'i canlandıran, Sting'in kendisinden etkilenerek Englishman in New York şarkısını yazdığı bu ilginç kişiye ait bir kaç söze yer verelim,

"Diana İngiltere'nin kraliçesi olabilirdi fakat o Paris'te Arap'larla amaçsızca dolaşıyordu."

Kendisine gelen tehdit telefonlarına; "Kafamı mı kırmak istiyorsunuz? Bir saniye. Salı öğleden sonra vaktim var, size uygun mu?"

"Ana rahminden düşersiniz; açık arazide ateş altında sürünürsünüz; sonra mezarınızın içine düşersiniz.."



Kendisi hakkında wiki.tr'de oldukça doyurucu
bir yazı
'bulabilirsiniz'.


3 yorum:

mehmet akif dedi ki...

atamız but lubunyaymış, gözlerden duruştan besbelli...
ben ısınamadım ama kendisine. etik kuralları olan birine benziyor

Vladimir dedi ki...

"Englishman in NY" video klibinde kendisi vardı da nedenini anlamamıştım, ondan esinlenip yazıldığını öğrenmiş oldum :)teşekkürler.

Özcan dedi ki...

Viki.tr deki yorumlarınıda okudum.Oldukça ilginç bi yaşam ve bi garip bulduğum cesarete sahip yaşamında.Sadece kendi kimliğinde tanıtmada değil üstelik.Fahişelikte aşkı aramaktan tutunda, insanlar ve yaşamındaki nüanslar hakkında yorumlarında bu belli oluyor.
Ve hepsinden önemlisi "Oscar Wilde" yi manevi babası ilan etmesi oldukça ilgimi cekti.Kitaplarını okumak için merakla doldum.