02 Aralık 2009






Mutsuz (luk) !


Bankada sıra beklerken, bir yolculukta ya da bir kafede, bazen bir arkadaş grubumuzun içinde; gözlerinden ve her halinden mutsuzluk akan insanlar görüyorum. Böyle insanlar görmek bana hüzün veriyor.

Acaba ne dertleri var, depresyonda mı yoksa yakın zamanda bir yakınını mı kaybetti, sevdiğinden yeni mi ayrıldı? Bunları düşünürken buluyorum kendimi. Ayrıca dikkat ettim, sanki bunlar daha çok kadınlar.

Ünanimizmin(*) öncüsü Fransız yazar ve şair Jules Romains (1885-1972) "Dünyamızda olup bitenleri gören bir insan nasıl dili varır da 'ben mutluyum' der?" diye sormuş ve Voltaire (1694-1778) ise 250 yıl öncesinden bize "Ne kadar çok bilgim ve yüreğimde ne kadar çok duyarlılık olursa o kadar mutsuz olacağımı anladım" demiş.



(*) Bkz. Ünanimizm

9 yorum:

mehmet akif dedi ki...

haçlı kazak hoşuma gitti
para herşeyi değiştirir yahu, mutsuzlar daima bir şeye muhtaç durumdadır :)

Adsız dedi ki...

"sokakta yürürken kendi kendime gülümsediğimi farkettiğimde insanların benim deli olduğumu zannedeceklerini düşünüp gülümsüyorum"
..evet gülümseyen insan görmek çok zor sanırım ben bir istisnayım ve sanırım insanların hayatlarında eksik olan aşk..

cesetizleri dedi ki...

Hep söylediğim bir şey: Gören bir insan için hayat çekilmez.

ama işte mühim olan görebilmek..
Hiçbir şey "görmek" istemeyecek kadar çok sıkıyor bu durum artık beni ama kurtuluş yok anladığım kadarıyla.

Vladimir dedi ki...

Bende bir anormallik var heralde. Ne zaman mutsuz, depresif ya da üzüntülü olurum ve bir topluluğun içine katılamk zorunda olurum, derdimi kederimi asla belli etmem normaldekinden çok daha fazla çevremle ilgili, esprili, şakacı olurum. ANlarlarsa daha kötü üzülüyorum çünkü belli etmiyorum. Coşuyorum.

hezejan dedi ki...

mutluluk dedigin, bir cok unsurun dengesi uyumu. Ask, is, para, saglik... Hicbiri one cikmadan, hepsinden yeteri kadar olacak. Biri az, ya da biri fazla olsa denge mutsuzluk yonunde bozuluyor. Insaniz diyorsak dunyanin halini, baskalarini dusunmek vs. gibi seyler de bu unsurlardan biri olmali elbette. Ama bunun da siniri olmali.

Who Cares dedi ki...

mutsuzluk da sıkıntı da insanın kendi içinde diye düşünüyorum. insanların mutlu veya mutsuz olması kendi elinde.

Kaffeine

Brajeshwari dedi ki...

Bu yazını çok sevdim...

Adsız dedi ki...

"Mutluluk küçük küçük sevinçlerin bir araya gelmesinden oluşan bir resimdir" demiş Daniel Spitzer abimiz.

Duyarlıda olsak arada küçük sevinçler vardır heralde hayatımızda. O yüzden herzaman, heryerde MUTLUYUZ diyerek konuya iyimser yaklaşıyorum :)

"i'm gay, if you are"

ZVZEK dedi ki...

resimdeki üzgün abla satanist sanırım.
ters haç lı kazak giymiş
hehehe