27 Kasım 2009





Korkunç Olan !


En büyük savaş aslında İslamın kendi içinde. Evine bırakın eti, ekmek, yumurta, bebeğine süt, bir parça tavuk bile alamayan fakir-fukaranın yaşadığı bir ülkede, inek ve koyun eti dağıtmak yerine, para ya da erzak olarak dağıtılılabilir diyenlerle, illa kan akması gerek diyenler arasında. Yeryüzünde İslamı en vahşi din gibi gösteren, çoğu kişiyi korkutan da, bu "mutlaka kan akması lazım" diyen kesim işte.


İyi bayramlar dostlar, daha önce yazdığım bir kurban bayramı yazısını tekrar yayınladım, daha önce bu konuda farklı bir açıdan 'şöyle' bir şeyler yazmaya da çalışmıştım, belki ilginizi çekebilir.


9 yorum:

Goddess Artemis dedi ki...

Sevgili Kedi;

İşin kan dökerek kurban verme kısmı, bu platformda üstüne yorum yapmak istemediğim bir mevzu. Bunu bir araya geldiğimizde mutlaka konuşalım...

Bu vesileyle, tüm Müslüman kardeşlerimin kutsal Kurban Bayramlarını tebrik eder, bu kutlamalardan, bir araya gelmelerden doğacak güzelliklerin hem ülkemiz hem de insanlık için hayırlara vesile olmasını cân-ı gönülden temenni ederim! :-)

NaKHaRcığımın, senin ve bebişin gözlerinden; büyüklerinizin ellerinden öperim.

Süt dedi ki...

İslam'ın dediği, illa bir canlıyı parçalamk değil, kendi mal varlığınla bir şekil fakir fukaraya destek olmak (en azından araştırırken rastladığım bu benim.). Ama günümüzde kredilerle, taksitle, parası olan olmayan kurban kesiyor, kendi ve akrabaları yiyor (şahsen, kurban kesip ihtiyacı olana dağıtan çok az görüyorum ben.).

Eskiden annem ve babam, parasını verir, kurbanı burdaki bir çocuk yurduna verir, giderdi. Orada adamlar keser, gittiği kadar yedirirdi orda yaşayan kimsesizlere. Böyle olduğu zaman bir şekil mantıklı buluyorum kurban işini, öbür türlü hayır.

İyi bayramlar herkese (hoş, bana fark etmiyor bugünün bayram olması ama adettendir.).

Pnarist dedi ki...

Eski bayramları diliyorum ben bu bayramda da...
İyi bayramlar efendim :)

zvzek dedi ki...

Din bu.

Açık açık belirtilmiş.
Kurban kes, etini dağıt.
Yoruma açık bırakılmamış.
O kesimi, bu kesimi suçlamanın manası yok.

İslam bu.
İster al. İster alma.

gaykedi dedi ki...

tekrar bir kere daha iyi bayramlar arkadaşlar :P

@zvzek
tv'de koca koca din alimleri, prof.ler bile tartışıyor bu konuyu, şurada biraz daha detaylı konuşuyoruz bu konuyu bkz. http://ff.im/c4dVQ

ZVZEK dedi ki...

@gaykedi

yeri gelmişken söyliyim.
Bu teoloji alanındaki insanlara
"profesör" gibi ünvanların verilmesini çok komik biliyorum.
Adamın bilimle alakası yok, bilgisi soyut konularda ve gerçekliği tartışılır. Ama adam profesör.
Hahahahaa :) :)

Düşünsene adam profesör ama ben adamın tüm bildiklerinin uydurma oldugunu düşünüyorum. Başka dinin tüm mensupları da öyle düşünüyor.
komik valla :)

xTaL dedi ki...

eyvallah allah demiş kes 3/1 ni dagıt 3/2 de olabilir. Bir karıncayı bile icitmemizi istemeyen allah onun yolunda kurban edecigimiz hayvana bir hayvandan daha hayvan Davranmamızamı izin verecek?

içimden geldiği gibi ~~~ dedi ki...

İşte kurban bayramlarının en korkutucu tarafı bu...

baskasininsesi dedi ki...

yazınız için teşekkür ederim. en azından çok da yalnız olmadığını düşünüyor insan. bu konuya ısrarla dikkat çekmek gerektiği kanaatindeyim. ayrıca, sadık hidayet'in "vejetaryenliğin faydaları" (YKY) adlı kitabını tüm "kesimlere" tavsiye ederim.
-ironik bi insanım ya!-
uzatmak istemiyorum ama; ilk defa yorum yaptığıma bakmayın sürekli takip ederim bloğunuzu. süper.