28 Kasım 2009





Hindi !


Bazı çok bilmişlerin Yılbaşında kesilen hindilere neden ses çıkartmıyorsunuz? dediklerini gördüm. Ben sokakta, parkta kesilen hindi hiç görmedim deyip sözü dünya çapında bir mimari tarih profesörümüz Doğan Kuban'a bırakayım:

"Büyük kentte her köşeyi mezbahaya çevirmenin demokratik bir hak olduğunu savunamayız. Öyle olsaydı, Taksim parkında, Maçka parkında sürü otlatmak da demokratik bir hak olurdu.

Açıkta koyun kesme sağlıksız bir kasaplıktır. Türkiye'de et kesmenin kuralları çoktan saptanmıştır. Bir dev metropolü kokutabilen bir toplumun başka şeyleri kokutmaması için bir neden yoktur."



5 yorum:

*ĞĂŶŶŐŔ* dedi ki...

kedi eğer aynı kişiyi düşünüyorsak.."o arkadaşımın anlatmaya çalıştığı mevzu dışarıda kesilen hayvanları hindi konusuyla bağdaştırmak değildi..usulüyle kesilen(ya da islam dininden yola çıkarak söyledikleri kelimeyle kurban edilen) hayvanlarla o tarz bir kıyaslama yaptı.."
ben yalnızca bir dıp-not geçmek istedim..:)
yüreğine çok iyi bak..

gaykedi dedi ki...

gay-yor kimden bahsediyorsun sen? ben özellikle isim vermedim.

Pastafaryan dedi ki...

Doğan Kuban'a da, sana da katılmadan edemiyorum. Kalemine sağlık.

Tanıştığım Alman, Yunan, Amerikalı, hatta İsrailli insanlardan Türkiye hakkında öyle tuhaf önyargılar duydum ki... Ama şimdi daha iyi anlıyorum ve hak veriyorum onlara. Böyle bir topluma karşı kayıtsız kalmak mümkün değil ki.

Okan Yüksel dedi ki...

Her yeri kan içinde görmek, bunu kendi insanının yaptığını bilmek, çok üzücü...

öte dedi ki...

Culuk da culukmuş ha! Tavuskuşu gibin.