20 Kasım 2009




Alevi !


Fethullah Gülen'in "Tunceli (Dersim) Alevileri dinsizdir" açıklamasını okuyunca, bu tarikatın yayın organı Zaman gazetesinin Aleviler ile ilgili yaptığı kahpelikler aklıma geldi.

Aşık Veysel'in, Yunus Emre'nin Alevi olmasının bile bu ülkede insanlardan gizlendiğini hatırlatıp, acaba dinciler niçin Alevi'leri sevmiyorlar, nedenleri şunlar olabilir mi bir düşünelim?

- İbadetlerini Arapça değil Türkçe yapıyorlar.

- Kuranda geçen (Nisa-1) mirasta kadına erkeğin yarısı kadar pay verilmesini reddediyorlar.







- Arap geleneklerine karşı Türk geleneklerine ve diline önem veriyor, İslamı Türk bakış açısıyla yorumluyorlar.


- Kadınları ibadette dışlamıyorlar.

- Din adamlarını seçimle belirliyorlar.

- Bakara 282'de geçen bir erkeğe karşı ancak iki kadının şahitliğinin geçerli olmasını kabül etmiyorlar.

- Çok eşli evliliğe izin vermiyorlar.

- Tesettüre karşı çıkıyorlar ve kadınların yönetime girebilmelerine izin veriyorlar.



13 yorum:

aysema dedi ki...

Aydınlıklar bünyelerine dokunuyor, allerji yapıyor. Karanlıktan besleniyor onlar...

senaaaaa dedi ki...

yazdıklarını okuyunca kayıt için nereye başvuruyoruz diyesim geldi.

MeRaiL dedi ki...

Fethullah Gulen demek "din= para"..ben o adamin inancindan da supheciyim..

Bizim ulkemizde dinci olmaya gerek yok ki, dinle alakasi olmayan kendini gelistirmemis o kadar insanimiz var ki alevileri sevmeyen, abuk,mantiksiz seylerle suclayan, dislayan..Ben cok karsilastim bu tiplerle..Iste az gelismisligimizin ispati..
Bu ulkede aleviler icin birsey yapan tek kisi Ataturk'tu, osmanli zamaninda sonlarinda korku icinde daglarda yasamaktan kurtulmuslar..Bu ulkede o kadar cok kabul edilmeyen gercekler var ki..
Bu devirde bile yeni yeni alevilerden bahsediliyor, ki haklarindan bahsetmiyorum hic yokk..
Neyse konu cok derin, kisa kesek.. ;)
Benim anaannemin dedisi kurani hep arapca okurmus,kendisi dedeydi..

teknosaja dedi ki...

Kimlerin gerçek dinsiz olduğu gerçeği yakında çıkar ortaya.
"Bizler sevdiğimizi günde 5 vakit değil her daim ananlardanız" diyenlerdir aleviler.Hakkın varlığını insanda gördükleri için bunca sessizlikleri."Kuranı gerçek okusan yere geçer minare" diyenlere de, alevileri taan edenlere de AŞK olsun sevgilerimle.

sidik yarıştıran kaplumbağa dedi ki...

kedi zaten asıl komik olan fethullah çizgisindeki akp'nin pek bir Dersim savunucusu olması.. İnsan biraz geçmişte yaptıklarını hatırlar da utanır söz söylemeye...

Adsız dedi ki...

AKP samimiyse Kultur Bakanı Günay Çayan Demirel'in Dersim Belgeseline ilişkin yasağı kaldırsın...

zuzu dedi ki...

dinle minle işim olmamasına karşın tepemizdekilerin dini dikte ettirme çabasıyla alevi tarafım son 6 yıldır gün yüzüne çıktı diyebilirim.
(6 yılın aqp nin başımıza gelmesiyle yaklaşık aynı zamanlar olduğunu sanırım hepimiz anlayabiliriz)
velhasıl gaykedinin yazdıklarını okudum onun üzerine ya bizi olduğumuz gibi bilenlerde varmış dedim ve inanın çok mutlu oldum.osmanlının ve Ata mızdan başka neredeyse her siyasinin çabalarına karşı henüz soyumuzu kurutamadılar.arkadaşlar hani gün gelirde bizdende kimse kalmaz çoluk çocuğa torun torbaya anlatın halimizi alevi ne diyince bu kelime yeni mi girdi dilimize diye bakmasınlar:)
hepinize sevgiler

Adsız dedi ki...

daha 3 hafta evvel 3 senelik ilişkim ki sürekli gelgitlerle dolu bir ilişikiydi bu ama nedeni ni hiç sölemezdi dayanamıorum sensizliğe der geri gelirdi o kadar çok severdim ki sorgulamadım bile . ve bir gün duygusal bir patlama anında beni çok sevdiğini ama bu işin bir sonu olmadıgını alevi oldugum için ailesinin beni kabul etmeyecegini evlensekte bir ömür sorunlar yaşayacagımız söledi ve gitti. ki kendisi üniversiste mezunu egiitmci bir aileden gelen babası ögretmen alisindeki dier kişiler keza yine elleri kalem tutmuş meslek sahibi kişiler. yıllarca alevi oldugum için dışlandım bu son darbe çok agrı geldi. mezhepimi ben seçmedim seçme imaknım olsaydı tr da bile dogmak istemezdim ama olmuş işte :) işin komik tarafı öle çaresizdiki mezhepi deişsen teklfifini bile yapmıştı o nasıl olucaksa :)

KatranKarası dedi ki...

daha net bir biçimde anlatılmazdı herhalde. İnsanları kalıplaştırmaya çalısan sığ insanların, yatırdıkları ettirdikleri.

aksilaz dedi ki...

Bütün müslümanları Fethullah Gülen'e endekslemek yanlış. Alevilerle bende anlaşamam. Çünkü islam mezheplerinden biri değiller. bu konuda ayrılıyorum onlarla. Ancak su yazılanlardan tek bir şık hariç hepsine katılıyorum.

Bakara 282'yi iyi yorumlamak g erekir.

smy dedi ki...

islamda çok eşli evlilik serbest olsa bile tavsiye edilmemiştir. ama o zamanın şartlarında her erkeğin birden fzla eşi oldugu için,tek eşliliği dayatmak ağır gelebileceği için "illa tek eşli olacaksınız" diye bi kural konmamıştır. fakat bir erkeğin birden fazla eş alabilmesi için de sıkı şartlar konmuştur ki bunun en başında ilk kadının rızası gelir. ve o adamın ikinciyi alabilmesi çok çok öenmli bir sebebi olması lazımdır. tek eşlilik dayatılmsaydı,diyelim ki adamın eşi yatalak oldu,onu sokağa atar ve yeniyi alırdı mesela. kadına erkeğin yarısı kadar miras verilmesinin de birçok sebebi vardır. erkek,ev geçindirir o parayla. kadın ise istediğini yapabilirr,ev geçindirme gibi bir zorunluluğu da yoktur. yani bu kural aslında erkeğe ev geçiminde katkı olmasının yanısıra kadını da yüceltmiştir,zira o zamanlar kadına zırnık bile verilmezdi.kadın aşağılanıyordu toplumda.ayrıca,islamda kadınlar yönetime girebilir ve seçim de vardır. halifeler vs oylama ile seçilmiştir. blginize... bu arada siteniz hoş ve ben de cinsel kimliği farklı olanların aşağılanmasına karşıyım. göz renginin farklı olması gibi birşey bence bu da.

Rainboy dedi ki...

aslında herşeyin ne kadar da gün gibi açık ve ortada olduğunu herkes biliyor ama görmek istemiyorlar.

Adsız dedi ki...

Yorumlara bakmadım ama şunları söylemek istiyorum. Alevilerin İslamiyet'i Arap gibi değilde Türk gibi yaşamalarının nedenlerinden biri pek fazla bozulmamış bir Türk boyu olmaları. İkincisi ise şimdiye kadar halk tarafından kılızbaş diye hakarete uğradıkları için halk gibi olamayıp Arap kültürünü benimsememeleri. Bunları söylüyorum ama beni bir Alevi sanmayın. Sadece Türk kültürüne aşırı derece önem verdiğim için bunların farkındayım.