25 Ekim 2009





Zürafanın
Düşkünü !



Zürafa kelimesinin kökeninin Arapça 'zarif' kelimesinin çoğul hali olduğunu ve Osmanlıda lezbiyen anlamında kullanıldığını biliyor muydunuz?

'O zümreye neden böyle denilmiştir? Herkesin, bilhassa aynı tarikat veya güruha mensup olmayanların anlayamayacakları bir hususi lehçe, bir argo kullanmalarından, göz süzerek, kaş oynatarak, imalı imalı söz atarak konuşmalarından, zarafet satmalarından, bir de gene herkesinkine benzemeyen kıyafet farkları gösterip bazı alametler, işaretler taşımalarından!

'Zürafa'lar daha ziyade beyaz renkte elbiseler giyerler, boyunlarına beyaz birer ipek mendil sararlar ve mendilin uçlarını muayyen şekilde bağlarlar; saçlarını da kısa keserler.








'Zürafanın düşkünü, beyazlar giyer kış günü' sözü de servetini yedirdikten sonra sefalete düşen ve kış mevsiminde sandık dibinde kalmış keten elbiselerle süslenen bu meslek kadınları için söylenmiştir.

Mamafih o ismi kendilerine veren gene kendileridir; yoksa normal halk kadını, iğrenerek ve şaşarak bunlara kısaca, tokca 'sevici' der ve söz açılınca bir tehlike ve rezalet addettiğinden yakasını tutarak, üç kere 'tu, tu, tu' diye şeytanın iğvasından (azdırmasından) nefsini sıyanet eder (korur)!' (1)

'Eski kadınlarımız, çengilere, hamam ustalarına ve bunlarla hemdem olan bazı mirasyedi hanımlara ince takım zurafa derlerdi. Bu ince takım kadınlar beyninde zürafalığa alamet olmak üzere boyunlarına beyaz tülbent boyunbağı bağlarlar.








Bu tülbentlerin kenarları 'ciğer deldi' köşeleri 'ah ah' işlemelidir. Bu kısım kadınlar cemiyet hayatına muhalif bir hayat geçirirler. Erkeklerden zevk almazlar, kendi cinsleriyle temas etmekten mütelezzizdirler.' (2)

'Çocuk yaşımı aşmıştım. Yanımda bir eskiciyle Pasaj'ın üstündeki katlardan birine girdik. Ne var ki, kapı açılır açılmaz korkuyla karışık bir duygu çöreklendi içime. Karşımda saçları çok kısa kesilmiş, iri yarı, kadına benzemeyen bir kadın duruyordu.

Hemen ayaküstü bir özür bularak eskiciyle birlikte kaçarcasına çıktım. Eskici bana, bu kadın zürafadır, dedi. Zürafanın ne olduğunu soramadım ama sonradan araştırdım, sevici kadın anlamında kullanılan bir sözcük olduğunu öğrendim.' (3)


1- Refik Halid Karay 'Üç Nesil, Üç Hayat'.
2- Ali Rıza Bey 'Eski Zamanlarda İstanbul Hayatı'.
3- Edip Cansever 'Tragedyalar'.
+ Kaynak, link.


9 yorum:

yuki dedi ki...

vay bee!

mehmet akif dedi ki...

lezbiyenleri çok kıskanıyorum!

Pastafaryan dedi ki...

Araştırmacı ruhuna hayranım Kedicim. Ellerin dert görmesin. Aydınlandık, parladık seninle. :) Teşekkürler.

Nevaeh Bisexuelle dedi ki...

Modern bir zürafadan sevgiler o zaman (her ne kadar erkeksi olmasam da kendi cinsimle temas etmekten mütelezzizim)
Haha, güzel bi yazı gerçekten.

Adsız dedi ki...

merhabalar,

tesadüfen buldum blogunuzu ve bir on beş dakikadır okuyorum. yazılarınızda kişilere veya gazete yazılarına referans vermenizden okuyan, araştıran biri olduğunuz anlaşılıyor.

sadece küçük bir düzeltme yapmak istedim. "zürafa" kelimesinin "zarif" kelimesiyle bir alakası yoktur. O sözün de doğrusu şudur: "Zürefanın düşkünü beyaz giyer kış günü" burdan da ayrıca "zürefa"nın da "zürafa"yla bir alakası olmadığını söylememe gerek yok sanırım. :)

aydınlandığını düşünen arkadaşlarınızı da uyarabilirsiniz tabi.

iyi araştırılmış yazılar dilerim,

sevgiler,

Adsız

Adsız dedi ki...

3 tane 17 yaşımda lezlere kaydım harikalardı başka bayanlarda bulamadığım sexi onlarla yaşadım harika tertemiz şeftalileri vardı resmen 3üde kedi gibi sarıldılar aletime müthiş zevk verdiler bana05065327038murat kayıcı ist

Adsız dedi ki...

Yukardaki adsız yorumcunun söylediğini söylemeye gelmiştim. zarif'in çoğulu, zürefa olacak.

zürafa hayvancağızı ile alakası yok durumun :)

gaykedi dedi ki...

farsça üzerinden dilimize geçse de arapça kökeni aynı sanırım. http://i.imgur.com/8f7Iu.png

gaykedi dedi ki...

kayıcı murat kameraya el salla. http://ff.im/Uc7jY