13 Ekim 2009





Victor !


Blog dünyasında bir arkadaşı daha görmek ne güzel. Dokunaklı bir yazıyla aramıza katılan Victor's Secret'e hoşgeldin diyorum. Bloguna her nedense yorum yapılamadığını ekleyip çocuklukta yaşanan taciz ile ilgili şu bilgileri eklemeden geçemeyeceğim;

Küçükken herhangi bir tacize uğrayanlar eğer ileride lezbiyen ya da gay olurlarsa bunun nedenini bu olaya bağlarlar. Oysa tacize uğrayıp eşcinsel olmayanlar da vardır. Yani kimse tacize uğradığı için gay ya da lezbiyen olmaz. Bu, zor bir durum karşısında suçlayacak birisini, bir günah keçisi arayan insanların refleksine benziyor. Mesela ben hiç tacize uğramadığım halde gay oldum.



23 yorum:

Evren dedi ki...

galiba bir bahane bulmak kendi kendine kabullenmekten daha kolay oluyor...

mehmet akif dedi ki...

bilimsel araştırmaların sonucunda, çocukkenki tacizlerin eşcinselliği tetiklediği yönünde sonuçlar ortaya çıkmış. aslında bilim adamlarının tutumu homofobik değil, onların buluş ve yorumlarını görmek istediği gibi gören ve durumu tüm eşcinsellere hastalık atfetmek için genelleyenler homofobik...
çocukkenki tacizlerle ilgili aklıma gelen en güzel olay bi dizideki sahne,, rahibe adama neden tanrıya dua etmediğini onun duaları kabul ettiğini söylüyor. adam kadına, 'çocukken her gün bana birisi tecavüz ederdi ve ben her gece ağlayarak tanrıya beni kurtarmasını söylerdim. anlaşılan tanrı bi rahibenin duasını küçük bi çocuğun duasına tercih etmiş'
tecavüz edilen,parası olmayan, öldürülen ve hatta yenen çocukların duası nefret tohumu mu?!

gaykedi dedi ki...

mehmet- tetikleme ihtimali olsa bile direkt bir bağlantısı olmadığını okuduğumu hatırlıyorum. bu konuda daha bilgili arkadaşlar sanırım bazı eklemeler yapacaktır.

UYKUSUZ&UYURGEZER dedi ki...

hangi renklerden hangi yemeklerden hangi müziklerden hangi içeceklerden hoşlandığımıza dair bahaneler bulmak zorunda mıyız ki cinselliğimiz konusunda bahane bulmak zorunda olalım.

victor's secret dedi ki...

hayır, direkt bir bağlantısı yok. yaşanan travmatik durumlar insanın farklılığını kabul etmesine dolaylı da olsa bir nebze yardımcı oluyor. zaten çocukluğunda yaşadığı tacizi uzmanlardan saklamayan biri eşcinselliğini de saklamayacaktır.

ayrıca cinsel yönelimlerini kabullenme sürecinde içsel ve dışsal dirençle karşılaşan bireylerin, eğer varsa, geçmişlerinde yaşadıkları bu tür vakaların ardına sığınarak yaşanan suçluluğu üzerlerinden atmaya çalışmaları sıkça rastlanan bilindik bir durumdur.

zaten bu iki durum, yapılan araştırmaların geçerlik ve güvenirliği de düşüren, faktörler arasındadır.

tekra tekrar okudum da, ben de yazıda böyle bir imada bulunmamışım...

az da olsa açıklayıcı olabildim umarım.

gaykedi dedi ki...

uykusuz
ne güzel demişsin.

__________________

victor
senin yazdıklarından öte çok bilinen bir yanlışa dikkat çekmek istemiştim, bu arada blogunun yorumları kapalı sanırım, bana gaykedi@gmail.com adresinden ulaşabilirisin.

filiz dedi ki...

evet blog yorumlara kapalı niye acaba??

victor's secret dedi ki...

yorumlar scriptteki bir hatadan dolayı kapalıymış haberim yoktu... düzelttim...

zwvzek dedi ki...

böyle önerme olur mu yahu.
ben gayim ama tecavüze ugramadim kucukken.
kucuk beyim kendini ideal/örnek gay sanıyor sanırım. Herkes de o nasıl gay olduysa, öyle olmalıdır. Aksini
iddia eden bilimsel araştırmalar önemli değildir.
fesupanaaaalaaaah.

gaykedi dedi ki...

zwvzek, konuyu iyi okuduğuna ve anladığına emin misin yorumlarla beraber? kıçımdan uydurduğum bir varsayım değildi bu, kendimden yola çıkarak yazmamıştım.

zvzek dedi ki...

gaykedi, bir fikir öne sunmuşsun.
demişsin ki; "kimse küçükken tacize uğradığı için gay olmaz." Fikrini isplatlamak için de kendini örnek göstermişsin. Demişsin ki; "küçükken tacize uğramadığım halde gay oldum".
Kendi özel durumundan tümevarıp bir sonuca varmışsın. Benim kızdığım nokta ispatındaki mantıksızlık.

Ayrıca bazı eşcinsellerin, küçüklükteki eşcinsel tacizi "günah keçisi" olarak kullandığını iddia etmişsin. Ben buna da katılmıyorum. Eşcinselliklerini tacize bağladıkları halde bundan şikayet etmeyen-vaziyetlerinden memnun kişilerde çok.

gaykedi dedi ki...

zvzek, okuduklarını iyi anlamadığına karar verdim, bu benim öne sürdüğüm bir şey değil, psikoloji biliminin bir tespiti. sadece + örnek olarak kendimi de ekledim ki sadece ben değil etrafımda yakından tanıdığım çoğu eşcinsel kadın ve erkeğin herhangi bir tacize uğramadığını biliyorum. sadece konuyu desteklemesi için ekledim. zaten victor arkadaşımız sanırım bir psikiyatrist ve o da benim daha önce sanırım bir makalede öğrendiğim bu bilgiyi destekliyor.

zvzek dedi ki...

peki madem o "psikoloji biliminin" tesbitine bir kaynak göster de hepimiz faydalanalım. Dikkatini çekiyorum eşin dostun fikirlerini değil bilimsel araştırma göstermeni rica ediyorum

gaykedi dedi ki...

zvzek
burada akademik yayın yapmıyoruz, sen kaynak göstererek yanlışla o zaman diyeyim ben o zaman.

victor's secret dedi ki...

bir düzeltme yapayım kedi: tıp eğitimi almadım, psikoloji eğitimim bitmek üzere...

araştırmalarımın bir kısmı eşcinsellik üzerineydi ve senin de öne sürdüğün sav çok daha fazla destek buldu. tecavüze uğramak benlik-algısı yanılsaması yapabilir. ama eşcinsellik benlik algısındaki bir bozukluk değildir. en azından psikoloji artık kesinlikle bunu kabul etmiyor ve eşcinsellikte tedavi edilecek bir durum söz konusu değil.

yalnız, nadiren de olsa bazı kişilerde cinsiyet yanılsaması ortaya çıkabiliyor. bu konu kötü niyetli kişilerce eşcinselliğe karşı kullanılabilir ama yine de açıklamakta fayda görüyorum. şöyle ki;

çok küçük yaşlarda cinsel tacize uğramış erkek çocuklarında cinsiyet karmaşası denen hadise ortaya çıkabiliyor, yalnız bu nedense sadece bazı toplumlarda ortaya çıkıyor. özellikle eşcinselliğin büyük tabu sayıldığı ve büyük yasaklar altında yaşandığı toplumda yetişen miniklerin masum zihinlerindeki erkek ve kadın rolleri sadece çevreden gördükleri ve duyduklarıyla sınırlı olduğu ve bunu sorgulayacak yeterlikleri de bulunmadığı için, tecavüze maruz kalan erkek çocuk - tecavüzcünün de erkek olduğunu göz önünde bulundurursak - kendini kadın rolüne girmek zorunda hissedebilir. Mağdur çocuğun yaşadığı travmalardan biri de budur. Eğer uygun profesyonel desteği bulamazsa bilinçlenme gerçekleşene kadar (belki senelerce) kendini eşcinsel sanabilir.

nasıl bu kadar uzun süre eçcinsel sanabilir kendini, diye sorabilirsiniz. eğer eşcinsellik hakkında yeteri kadar bilgisi yoksa, hatta sürekli yanlış bilgilendiriliyorsa; travmasını kimselere anlatamadıysa, yani tecavüzden birilerinin haberi yoksa; eğitim düzeyi, yaşam koşulları, kültürlenme koşulları vs. de uygun değilse bu durum ne yazık ki uzun sürebilir.

(burum durum dediğim gibi sadece erkek eçcinsellik yanılsaması. lezbiyenliğin durumla ilgisi yok. bilgiyi inadına yanlış yorumlamak isteyenlere gidiyor bu açıklama )

bu nedenle, küçük yaşlardan itibaren eşcinselliğin ne olup ne olmadığı, kadınlık ve erkek eşcinselliğinin çok farklı olduğun, sonradan eşcinsel olunulamayacağı gibi konularda çocuklar bilgilendirilmelidir.

bir nebze yardımcı olabildiysem ne mutlu bana...

p.s. kedi, yazılanlar zaten ortada. bilgi eksikliği ya da kasıtlı bilgisizlik yüzünden sana hücumda bulunulduğunda kendini savunmak zorunda hissetmemelisin... bence =')

gaykedi dedi ki...

victor- demek psikiyatrist değil psikologsun, umarım senden de kaynak istemez zvzek :p

victor's secret dedi ki...

mesleğim konusunda sır vermicem kedi =') yoksa victor's secret, victor's confessions'a dönüşür...

sana mail atıcam bir ara, belki o zaman anlatırım bazı şeyleri. ...

zvzek dedi ki...

1)Victor'u dikkatle okursanız istemese de benim görüşlerimi destekler yönde görüş bildirmiş olduğunu görürsünüz. Ne demiş? Taciz sonucu kişi kendini YILLARCA gay sanabilir. E be güzel kardeşim, çocukluğunda ve gençliğinde yıllarca kendini gay sanan ve öyle davranan biri sonunda gay olmaz mı? Bu kişilerden yüzde kaçı gay olmadıklarının bilincine varabilir? Gay gibi düşünen ve davranan biri gaydir. Aynı kendini kadın hissedenin kadın olması gibidir. Gercek cinsiyeti farketmez. Bu ülkede sırf anneleri okuldan önce kız gibi giydirdiği için kendini kadın hisseden ve sonunda ameliyatla da kadın olan insanlar öyle cok ki.

2)Mehmet Akif yorumunun başında ne diyor : "bilimsel araştırmaların sonucunda, çocukkenki tacizlerin eşcinselliği tetiklediği yönünde sonuçlar ortaya çıkmış."
Demek ki, bu şekilde düşünen tek ben değilim

3)Gaykedi, bir iddiada bulundun. Bahsettiğin fikrin bilimsel bir tespit oldugunu söyledin. Burda iddia eden ve ispat gösterecek olan sensin. Yok ben göstermem sen aksini ispatla demen çok gülünç. Sana yakıştıramadım.

Victor, psikoloji eğitimi almış olsa ve fikirleri aslında beni desteklese de, görüşleri kendini bağlar. Ben hala o "bilimsel" araştırmaları görmek istiyorum.

gaykedi dedi ki...

zvzek
victor bu durumun istisnai olduğunu özellikle açıklamış. bu konudan gerçekten sıkıldım. neden ben uğraşayım ki size bir şeyleri ispat etmeye, isteyen varsa edindiğim bu bilgiyi olumlayan ya da yanlışlayan içerikleri, kaynakları buraya eklesin ya da araştırsın nette saatlerce. ben nerede okuduğumu hatırlasam zaten daha fazla detay verirdim.

popüler bilim ve psikoloji dergilerini-kitaplarını severim sanırım böyle bir yerde okumuş olmalıyım, ama pseudoscience şeylerden hoşlanmadığım için ciddiyetsiz bir kaynakta okumuş olma ihtimalim yok diyebilirim size.

zvzek dedi ki...

gaykedi
ben de hep muhalefet oldum ama.
Tarikatlardan matah birşeylermiş gibi bahsetmeni hoş bulmadım doğrusu.
İslamda reenkarnasyonu bilmem ama
gaylikle ilgili kurandan bir kac örnek vereyim:

neml suresi:

54. lût’u da (peygamber olarak gönderdik.) hani o, kavmine şöyle demişti: “göz göre göre, o çirkin işi mi yapıyorsunuz?”
55. “siz kadınları bırakıp şehvetle erkeklere mi varıyorsunuz? doğrusu siz ne yaptığını bilmez bir toplumsunuz.”
56. bunun üzerine kavminin cevabı ancak şöyle demek oldu: “lût’un ailesini memleketinizden çıkarın. çünkü onlar temiz kalmak isteyen insanlarmış(!)”
57. biz de onu ve ailesini kurtardık. ancak karısı başka. onun geride kalıp helâk olmasını takdir ettik.
58. onların üzerine bir yağmur (gibi taş) yağdırdık. (başlarına gelecekler konusunda) uyarılanların yağmuru ne kötüydü!

zvzek dedi ki...

Ya bir önceki yorumum: Hikmet başlıklı yazına idi. pardon.

victor's secret dedi ki...

kendi fikrini desteklemek için (onun fikrini desteklemese de) bilimsel olan her şeyi dayanak gösteren, ama söz konusu olan (bilimin nihai kabulü de olsa) karşı çıktığı fikirler olan insanların şu bilimselliği(!) beni öldürüyo... özellikle muhafazakar kesim (islami muhafazakarlıktan değil siyasi muhafazakarlıktan bahsediyorum) bunu ne de çok kullanıyor. yeri geldi mi popülist kültürün ağzına sakız ettiği önkabulleri bilimsel veriymiş gibi kullan, yeri geldi mi genel geçer bilimsel kabulleri kendi davanı desteklemek için kullan, yeri geldi mi de "yok efendim bilim nihai sonuca ermiş olsa da ben kıyıda köşede kalmış o bir kaç tezi de kabul eder gerisini kabul etmem" de; hatta bazen de bilimi bile yok say!?!? çok güzel! bu tutarlı davranışlarla çok yol alınır.

zvzek harbiden de zevzekmişsin adamım!

kedi bu yorumu yayınlayıp yayınlamamakta kendini tamamen özgür hisset...

KaraadaM dedi ki...

Hayatımda 2 kez tecavüze ugradım.
Ama eşcisel olmadım hiç bir zaman yaşadıklarımı tamamen bir rüya sandım. Öyle düşündüm kendimi öyle alıştırdım. Şimdi aklıma bile gelmiyor. ve şimdi hayatımda bir sevgilim bile var.