06 Ekim 2009






Milli Servet !


Ülkemizi ve dünyamızı daha az tüketmek ve kirletmek için çok önemli olan 'geri dönüşüm' gibi ciddi bir işi Çingene vatandaşlarıyla yapmaya çalışan kaç ülke var?

Cam kavanozunu, konserve tenekesini, kağıdını, plastiğini ayrı ayrı poşetlerde biriktirip değerlendiren çoğu ülkeden biz daha zengin bir ülke miyiz ki buna tenezzül etmiyoruz?

Dünyanın en yeşil ülkelerinden İsveç'te bırakın evleri, sokaktaki çöp kutularının bile hepsi bölmeli, belediye de ona göre toplayıp değerlendiriyor. Başbakanmız yıllardır sigarayla verdiği mücadelenin yarısını bu işe ayırsa çok daha başka olurdu ülkemiz.



5 yorum:

banliyöler jülyet'i. dedi ki...

merhaba gaykedi,
şu an almanya'da yaşıyorum ve dün buradaki fransızlar'la bu konuda konuştuk. alman hükümeti, çöpün içindeki camı, plastiği, kağıdı vb. görüp ayıran bir makine almış, bu yüzden artık çöpleri ayırmamıza gerek yokmuş. ancak, fransızlar "ne yapalım alışmışız, kendiliğimizden ayırıveriyoruz hep" dediler.

biz, türkiye'de, ambalajları ayırdığımızı övünerek anlatıyoruz, "az da çevreci değilimdir ha" alt mesajıyla. onlar bunu gerekli bir iş olarak yapıyorlar. henüz yapmaya alışamadığımız bu işin, avrupa'da refleks gibi yerleşmesi, "biz neden onlar gibi olamıyoruz?" meselesinde yeni bir üzücü adım sanki.

gaykedi dedi ki...

jülyet
bir de israf çok günahtır derler, israfın daniskası bu yahu, nasıl üzülüyorum anlatamam.

OpethMania dedi ki...

Çankaya Belediyesi cmtesileri geri dönüşüm için kağıt topluyormuş hani sevmem Chp yi ama onla alakalı olmadığı için bekletmekteyim eski gazateleri ders kitaplarını poşette vermek için umarım aldıkları saatte haftasonu uykusu yapmamda ev çöp ev olmaz inşallah:)

pisikopati dedi ki...

gaykediciğim sigara dinen mekruh olduğu için onla uğraşıcak tabii başbakan, sen de yani:)

çikolatalıkedi dedi ki...

Norveç'te her evin kendine ait 3-4 konteynırı var, kağıt, plastik, metal, atık gibi. Her markette plastik ve cam şişeleri geri dönüştürecek makinalar var, şişeleri götürünce depozitonuzu alıyorsunuz.

Eşim Türkiye'ye ilk geldiğinde elindeki teneke kutuyu gösterip metalleri nereye attığımızı sordu. Bunun gibi çok basit bir konuda bilinçli olmak bize çok şeyler kazandırabilir.

Geri dönüşüm konusundaki yetersizliğimize ben de üzülüyorum ama açıkçası benim üzüldüğüm ülkenin kaybettikleri/ yenilendiremediklerine değil, doğanın içine edilmesine üzülüyorum.

Türkiye'ye geri geldiğimde sokaklardaki pislik, çöplük bunları yapan ve önlem almayan insanlara karşı tiksindiriyor beni.