27 Ekim 2009






Kedi & Köpek !


Maille bir konuyu konuşurken, psikoloji eğitimi almış 'Victor'un yaptığı bir kedi-köpek analizi, bana blogda yayınlanacak kadar ilginç geldi:

"Kediler için nankör olur derler aslında köpeklerden daha sadıklardır. Köpeklerde görülen durumsal ve nispeten kısa süreli sadakate oranla kedilerde görülen sadakat insanlardakine benzer, anısal hafızaya bağlı bir sadakat ve uzun sürelidir.

Bir örnek vermek gerekirse; bir köpek sahip değiştirdiğinde yeni sahibine de eski sahibi kadar sadakat gösterir ve yeni sahibine olan sadakatinin oranına bağlı olarak eski sahibini unutabilir, tekrar gördüğünde yabancı gibi davranabilir ve köpekler genelde evdeki herkese sadakat gösterir.







Kediler ise hayatınlarındaki kişileri kategorilere ayırmış gibidirler. Herkese yaklaşımı ayrıdır. Sahip değiştirmek zorunda kaldıysa genelde durumu kabullenmek yerine ona ulaşma yolları arar.


Eski sahibine kavuştuğunda ise onu hatırladığı barizdir; genelde kediler hayatlarında sadece bir kişiye üst süzeyde sadakat duyarlar ve kediler evde sadece bir kişiye sadıktırlar."

Gay bir kedi olarak tüm hayvan severler gibi kedileri çok sevsem de, iki köpek sahibi olarak, köpekler çok daha insana yakın hayvanlar diyorum ve tercihimi köpeklerden yana kullanıyorum + eklemeden geçemeyeceğim, hem kediyi hem köpeği yavruyken alıp, birbirine alışması sağlanırsa çok daha güzel bir şey olur tabi.



13 yorum:

martı dedi ki...

Ben de kesinlikle "kedi" diyenlerdenim! Tespitleri beğendim!

gaykedi dedi ki...

ben sanırım aç gözlüyüm mümkünse hem kedi hem köpek diyorum :p

7.oda dedi ki...

ben oyumu köpeklerden yana kullanıyorum :)

Evren dedi ki...

ben de hem kedi hem köpek diyenlerdenim... kıyamadım ikisine de, ama mümkünse bahçeli bir evde :)

victor's secret dedi ki...

blogda paylaştığın için teşekkür ederim kedi... ben de köpekleri çoook sevsem de kedi & kedi diyorum ='))

jazzlem dedi ki: dedi ki...

bir yavru köpek bir de yavru kedi:) ikisinin oyunları öyle tatlı oluyor ki:)

asliberry dedi ki...

Ben şimdilik balık alayım Yaman'a. En azından şimdilik.

Truva dedi ki...

Kedi sevgi ister, köpek sevgi verir. Yalnız yaşayan biri olarak köpeği kediye tercih ederim ... Köpek ki insan öldüğünde bile günlerce nöbet tutar, onu korur ... Ama kedi önce kulaklardan başlar kemirmeye ...

zvzek dedi ki...

Kediler genelde "nankör" bulunur.
Çünkü insan gözüyle yorumlandığında
özellikle sahiplerine karşı tavırları nankörcedir gerçekten.
Ama onları suçlayamayız çünkü doğaları böyledir. Köpeklerden çoook sonra insanlarla birlikte yaşamaya başladıkları için daha tam evcilleşememişlerdir, bazı vahşi yanlarını halen korurlar.

İlle de insan göz
yle karşılaştıralım derseniz bir kaç örnek vereyim:
1) Köpekler asla sahiplerine zarar vermezler. Ancak bir kedi en sevdiği yerden kaldırdı diye bile sahibini tırmalayabilir.

2)Sahiplerinden ayrıldığı için yeme içmeyi reddetip ölen köpekler vardır. Kediler biraz acıkınca dalarlar yemeğe

3)Kapalı bir evde sahipleri ölünce aç kalan kediler sahiplerini zevkle yerler.
bunu yapan köpekler ise çok nadirdir.

Not: Uzun yıllar bir kediye sahiplik yaptığımı da belirteyim.

victor's secret dedi ki...

insanı insan yapan şeylerden biri de beynin ayrışmış frontal lobudur ve bu hayvanlarda insan gibi ayrışmamıştır. insana en yakın frontal lob çıkıntısı kedilerdedir...

ayrıca frontal lob bilinçli düşünmeden sorumlu beyin bölgesidir...

kedileri insana daha yakın buluyorum ='))

victor's secret dedi ki...

eklemeyi unuttum; evcil hayvanlar arasında sahibinin karakterine en benzer karakteri kedi gösterir... kedi bir nevi sahibinin (en yakın olduğu kişi) aynasıdır... kızması, küsmesi, sevdirmesi, sıkılması sahibinin neredeyse aynısıdır...

frontal lob olayı herhalde ='P

sahibini yiyen kedi olaylarına da çok az rastladım.

LocuS dedi ki...

kediler köpeklere göre daha özgür bir ruha sahiptir benide cezbeden budur a bu arada sokaklar ve barınaklar terk edilmiş kedi ve köpeklerle dolu insan bence her ikisindende daha nankördür...

tekel dedi ki...

LocuS'un yorumuna katilmadan edemedim. Ama bence 2 kopegi (ya da 2 kediyi bile) birbiriyle kiyasladigimizda gorecegimiz cok farkli sonuclar olur.
Uzunca bir sure kopek ruhlu bir kediye, kedi gibi de bir kopege sahiptim (ki bunu da iyelik anlaminda sanmayin, tamamen birlikte yasamdan bahsediyorum)
Sonucta anladim ki bazi yetilerden kisitlanmis olsalar da her iki cins de insanlar gibi farkli karakterlere sahip.. Aksam eve gec gelince uzerinize atlayan bir kedi ve gece koynunuza sokulup yatan bir kopek..