13 Ağustos 2009





Yaşlı Yürekler !


Yaşım ilerledikçe etrafımda acı ceken yaşlıları gittikçe daha fazla görür, duyar oldum. İhtiyar insanlara karşı çocukluktan gelen bir zaafım var. Onların acı çekmesi beni bir çocuğun ve gencin düşkünlüğünden daha fazla etkiliyor sanki.

Çünkü önlerinde umut edecekleri bir gelecekleri de kalmamış ve tabi onlara sahip çıkacak bir anne babaları. Gelinlerin, damatların, hayırsız evlatların ellerinde yaralı bir hayvan gibi ölümü bekleyen, Attila İlhan'ın bir şiirinde idam mahkumlarına benzettiği, bunak, hasta ve ürkek yaşlı yürekler, tanrı sizi korusun.



13 yorum:

yanikkoza dedi ki...

yaşlı evet yaşlı sadece yaşlı...

sufi dedi ki...

Ay gay kedim ne güzel insansın!Duygulandırdın beni sabah sabah.Güzel yüreğine sağlık ve gençlik dolsun.

Vladimir dedi ki...

Yaşlılara bakınca çok üzülüyorum. İçim burkuluyor nedense.. Yaşlılara anlayışsızca davranan onlara bağırıp çağıarark konuşan yakınlarına çok kızıyorum. O şiir de yaşlılık denince hep aklıma gelir, Timur Selçuk bestelemişti onu bir ara değil mi?

gaykedi dedi ki...

koza
ne demek şimdi bu yahu, yaşlı erkek diye sayıklamaya mı başladın yoksa :)

________________________

sufi
duygularımı aktarabildiğime ve anladığınıza çok sevindim.

________________________

vladimir
bestesini ben hatırlayamadım;


İhtiyarlar Balladı

onlara ün mü gelir bazı ses mi duyarlar
yumuşak bir kedere ufalır bakışları
idam mahkumlarıdır aslında ihtiyarlar
ölüme koşullanmış bütün davranışları
yorgun öksürükleri oturup kalkışları
yaşayıp durmaktan gizlice utanırlar
her gece artık gitmek vaktidir sanırlar
geçmiş günlerinden bir destek aranırlar
uysal bir gülümseme tek sızlanışları
idam mahkumlarıdır aslında ihtiyarlar
ölüme koşullanmış bütün davranışları

yolculuk sabaha mı yoksa akşam üstü mü
aylardan bu ay mı günlerden acaba ne gün
yılan gibi çöreklenmiş bu boğuk kördüğümü
çözebilirsen çöz çözememekten üzgün
kaç kere hesabını çıkarırlar bir ömrün
şu yağmurlu güz dünyadaki son güzü mü
bir daha yiyecek mi yediği şu üzümü
ya uykuda giderse söylemeden son sözünü
ölmek var mı farkına varmadan öldüğünü
yılan gibi çöreklenmiş bu soğuk kördüğümü
çözmeye uğraşırlar çözememekten üzgün

bakılan her resim bütün bir ömrü saklar
ellerini kaldırsalar yıllar dökülüşür
birazdan yalıda sanki buluşacaklar
bir yerde saat çalsa o sevgili görünür
umut heykeli midir ay ışığı örtünür
bir pencere açılsa unutulmuş şarkılar
çocuk bahçelerinden nasıl yankılanırlar
kalkan her vapurda giden bir yolcu var
gönderilen her mektup onları götürür
idam mahkumlarıdır aslında ihtiyarlar
sabahtan akşama her gün kaç kere ölür

yanikkoza dedi ki...

bir yönetmen felsefesi üçleme bende üçleme sanatı uyguladım...

1-yok birincisi babam yaşlanıyor
ve hergün acile tanışıyoruz...
2-hayat akıp gidiyor ve imkansız yaşlanmak..
3-yaşlılardan olgunlardan hoşlanıyorum ve kelebek ömrü kısa aşk yaşayıp ondan sonra hep sağlık sorunlarıyla ilgilnemek biraz zor durum olacak....
3 kere yaşlı dedim ve açıkladım ve son olarak yalnız yaşlanmak ve yalnız sevgisiz aşksız sex bir hayat yaşayacağım için üzülüyorum...yalnızım tek sadece yalnız...bu duygu sömürüsü değil tamam aradığımız krterde bir gay olmayışı...koza

gaykedi dedi ki...

koza
umarım kır saçlı beyaz atlı prensini tez bulursun :)

NoNeLeSS dedi ki...

Sevgili Gaykedi,

Eminim seni büyüten yetiştiren ve böyle güzel "insanlığı" yüreğine serpen annen baban seninle gurur duyuyordur...

Yaşlanmaktan korkmuyorum ama annemin yaşlandığını gördükçe bir gün beni bırakıp gideceğini düşünüp korkuyorum...

Evet, yaşlılık gibi ölüm de gerçek ama O hep genç kalsın...

Ben yaşlanmaya hazırım...

Sevgilerimle,

Vladimir dedi ki...

Kasedi var ben de ama şu an hiç dinleyesim gelmedi. :(

sünter dedi ki...

Sevgili kedi,
Böyle düsünebilmek,yada hissedebilmek aile terbiyesinden,aile görgüsünden ileri geliyor.
Insan kiymeti bilen bir ailede yetistigini tahmin ediyorum.Sende ailenin aynasi gibi yansiyorsun.
Gurur duydum ben bu yaziyi okuyunca.Belki de, bir anne oldugum icin,güzel yetismis her genc beni gururlandiriyor.Duygulandim.
Sevgiler

* ஐ * : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : * ஐ * dedi ki...

Aynen hatta yolda falan iki büklüm poşet taşıyorlar ya içim acıyor, yardım etmek istediğimde de 2 kez başıma geldi sanki çekindiler garipsediler, İstanbul'da kimseye güven olmaz der gibi baktı gözleri...

gaykedi dedi ki...

sevgili noneless ve sünter;
beni utandırıyorsunuz.

________________

vladimir keyifler minimum da sanırım benimde öyle son haftalarda her nedense.

________________

stil d.
ben de bir sürü eşin dostun emekli maaşını çaldırdığını duydum son zamanlarda kolay av tabi yaşlılar güçsüzler falan :(

nalan dedi ki...

ben de hep o yardım etme bahanesiyle yaşlıların parasını pulunu çalan - ki o 3 kuruş parayla faturalarını ödeyip geçinmek zorundalar - hatta en çok da yaşlılara zarar veren ahmaklara üstlerine benzin döküp yakacak kadar hırslanıyorum.

gaykedi dedi ki...

nalan
direnseler bile o yaşta güçleri fazla olmadığı için kolay lokma olarak görülüyorlar, çok üzücü çook :(