20 Ağustos 2009





Sosyal
Sorumluluk !



Elini taşın altına sokanlar var, lütfen yardım!... Çok yakınımızda olduğu halde ancak zorunlu doğu görevi ile öğretmen gönderilebilen, ekonomisi pek gelişmemiş Balıkesir'e bağlı Dursunbey ilçemizde 3003 yoksul öğrenci için kitap, giyecek, kırtasiye ve para yardımı kampanyası... Detaylar 'şurada'.

Mutlaka küçük de olsa yapabileceğimiz bir şeyler olmalı, evde artık pek okunmayan bir ansiklopedi seti, eski kitaplar bile sanırım yoksul bir köy okulunda çok işe yarayabilir.



5 yorum:

NoNeLeSS dedi ki...

Sevgili Gaykediciğim,

Daha öncesinde bir çok yerde belirtmiştim, ama yeniden bu blogun altında belirtmek istiyorum. Bilmem biliyor musunuz ben geçen sene mezun olan kimilerine göre idealist kimilerine hayalperest bir öğretmenim. Beni annem babasız çok zor şartlarda okuttuğu için ahdım vardı, ben de ileride elimden geleni ardıma koymayacaktım.Ve nihayetinde, meslektaş arkadaşım sayesinde, "Facebook" ta bir gruba üye oldum. Grubun adı, "OKUMAK ONLARIN DA HAKKI"...

Bu grupla beraber farklı illerde sorumlular seçerek kitap,defter, kalem gibi gerekli herşeyi toplayıp Doğu illerindeki kardeşlerimize destek çıktık.(Ve tabii ki bitmedi, çıkmaya da devam edeceğiz.) Onlara kütüphane yaptırmayı başardık.

Senin de bahsettiğin gibi, evdeki eski kitaplar, ansiklopedileri topladık. Dahası, görev yaptığım okuldaki müdür bey izin vermemesine karşın, sağolsun, öğrencilerim gizli gizli bana kalemler,kitaplar taşıdı. Hatta, bir çoğu kendi kalemini hediye etti. Oysa ki, durumları oldukça kötü olan öğrencilerimdi.

Demek istediğim şudur ki,eğer beraber birşeyler yapılacaksa lütfen beni de listeye katın.
Ve ben de yöneltilen linki inceleyip grubuma anlatacağım.

Böyle şeyleri gördükçe, Türk Gençliği ile gurur duyuyorum. Biliyorum ki, bir gün karanlıklar aydınlığa çıkacak...

Sevgilerimle,

gaykedi dedi ki...

noneless
geçen günlerde yeni göreve başlayacak olan öğretmenlere bizzat kendi el yazısıyla mektup gönderen ilk milli eğitim bakanlarımızdan Mustafa Necati ile ilgili bir şeyler okudum ve çok duygulandım. ayrıca mustafa kemal'in Mustafa Necati genç yaşta rahmetli olunca arkasından neden hıçkıra hıçkıra ağladığını çok iyi anladım, sizler gibi o idealizmi devam ettirmeye çalışanları görmek çok sevindirici.

NoNeLeSS dedi ki...

Sevgili Gaykedi,

Gücüm olduğunca bu idealle ve Atam'ın bize tavsiye ettiklerini uygulamaya çalışmakla geçireceğim.

Aksi halde, bu gidişin sonu iyi değil!

Her ne kadar artık devlet büyüklerimiz bile bizleri her şekilde rencide etseler de, her ne kadar artık insanlar "Aa öğretmen misin? Hıım" diye basit olarak görseler de ben asla vazgeçmeyeceğim...

Boynumun borcu bu sanırım...

Sevgiyle kal,

Uzağa Giden Kadın dedi ki...

Öncelikle size çok teşekkür ediyorum.
33 OKUL 3003 ÖĞRENCİ İÇİN EL ELE KAMPANYASI'nı sizinle ilk paylaştığım günden beri, bu projenin duyurulmasında çok yardımcı oldunuz.

Bu coğrafyada fakirlik sadece sofrada değil. Öyle olsa insanları bir şekilde doyurabilmek mümkün olurdu. Yürek fakirliğinin önüne geçmek gerek.Bu da ancak insanca yaşamakla mümkün. Çocukken kırılan umutların yerini, erişkinlikte kin, öfke ve saldırganlık alıyor.
Örselenmeleri engellediğimizde sağlıklı bir toplım olabileceğimize inanıyorum.

Memleketin her noktasında en zengin bölgelerde bile unutulmuş, kaderine terk edilmiş insanlar var. Modern çağa ayak uyduralım derken kendi örflerini unutan, kendine yabancı insanlar oluyoruz. Şimdi iğneyi kendimize batırma zamanı. Bu sayfaya gelen pek çok okur var. İçlerinden bir tanesi bir kaç kalem ve defter gönderse bu çok büyük bir kazanımdır.

Selam ve Saygılarımla

gaykedi dedi ki...

uzağa giden kadın
istanbulda bile ne yoksul mahalleler, semtler var, ne mutlu bir şeyler yapabilene.