17 Temmuz 2009






Penguen !


'Dünkü yazıya'
devam edersek, dünyada her 250 bin kişiden biri üstün zekalıyken, ülkemizde 1 milyonda bir kişi üstün zekalıymış* ve bunun en büyük suçlusu yetersiz beslenme ve iyot eksikliğiymiş. Devletimiz boşuna tuzlara iyot eklemeye başlamamış yani yıllar önce.

Dünyanın en vejeteryan mutfaklarından olmasına rağmen obezite ve kalp hastalıkları ciddi bir sorun olmaya, kadınlarımızın şişmanlıklarıyla meşhur ABD ve Meksika kadınlarıyla yarışır hale gelmeye başlamış, bunun nedeni tahıla dayalı beslenmeyle birlikte spor alışkanlığının olmaması ve kadınlarımızın genelde çalışmaması.

Almanların Türk kadınlarını 'penguen'e benzettiklerini duymuştum, genelde şişman oldukları ve penguen gibi yalpalayarak yürüdükleri için olsa gerek.



* Burada sanırım 'dahi' anlamında, çok üstün zekalı insanlardan bahsediliyor.


10 yorum:

Bugra dedi ki...

Kedi izninle bir konuyu ele$tirmek istiyorum.

Kullandığın resimleri yazı ile ne kadar ba$arılı bir $ekilde bütünle$tirdiğini biliyorum..

Fakat bu yazıda anlayamadığım, daha doğrusu bana ters gelen bir$ey var.

Almanların, Türk kadınlarını penguen'e benzettiğini söylemi$sin.. Fakat Türk kadını imgesi altında neden böyle bir karafatma(!) resmi kullandığını çözemedim? Bilmiyorum, bana ters açıdan geldi biraz.

Ya da anlatmaya çalı$tığın bir$ey mi var da benim algılarım kapalı? :)

gaykedi dedi ki...

bugra
bazen resimle konu %100 uymuyor, farkındaysan dünkü kebaplı yazıya da karpuz resmi koymak zorunda kalmıştım :p

Bugra dedi ki...

Peki madem.. :)

Ama $unu söylemekte de fayda var.. Türk kadınlarını bilemem ama bu karafatmalar gerçekten benziyor penguen(!)lere :)

Beyaz Çiklet dedi ki...

Bence zeka ve dahilik Allah vergisi,işin içinden sıyrılıyorum:)))

кα¢αкgαу dedi ki...

ABd ile yarışamayız obeziteden ölen oranına bakrsak ABD den ne değin uzak olduğumuzu görürüz, ama böle yazıalr belki spora teşvik eder, bol keseden atabiliriz,
iyot eksikliği çok önemli bi fakötürdür beyin gelişiminde küçüklükte alınmayan iyot çocukta kretenizme-geri zekalılığa- neden olur, ayrıca büyüme ile de çok büyük ilişkisi vardır...

Fotolar bazen saçma olablliyor evet ama genel de hoş bence:D

* ஐ * : ) Stil Direktörü ( : * ஐ * dedi ki...

:) Yine farklı bir yaklaşım yine anlayana saz hesabı :) Yürü be pisi pisim!

Adsız dedi ki...

Alman dedin de gaykedi yazılarını sadece okumaya yorum yapmamaya karar vermiştim çünkü sen stotükocu bir laikçisin tipik keMAList (kızma :) ama şuna bir bak sana göstermesem çatlarım Türklerde gaylik algısı ve gurbetçilikle ilgili:

http://kulturfizik.net/berlin-gezintileri-i/

TuTasTemré

gaykedi dedi ki...

emre
statükocu olmadığımı gayet iyi biliyorsun bunu daha önce konuşmuştuk, o ilan eski bir haber avusturya da yayınlandı olarak hatırlıyorum ben, hatta bir de gay versiyonu olacaktı...

Alamira dedi ki...

İyot eksikliğinden bahsetmişsiniz ama Demir eksikliğinin zihinsel gelişmede ne kadar önemli olduğunu atlamışsınız.Türkiyede sık rastlanan bir vitamin eksikliği sorunudur bu da.Ve önemli sonucu hesap yeteneğinin yani matematiksel zekanın gelişmemesidir.

gaykedi dedi ki...

alamira
yazıyı tekrar gözden geçirdim, demir, potasyum, posalı yiyecekler, tuzun zararları ve antioksidanlar, çinko, başta b2, b6 vitaminleri olmak üzeere vitaminler, folik asit üzerinde de durulmuş ayrıca (özllikle ekmeğin kepek kısmında bulunan), ama zeka ve beslenme üzerinde nedense esas önemin ülkemiz için iyot olduğu vurgusu yapılmış.