01 Temmuz 2009





Ençiki Volki !



Michael Jackson hakkında en duygusal yazıyı Son Kastrato(*) adıyla Ertuğrul Özkök'te 'okudum', en matrak yazı ise "Ençiki Volki" ismiyle, mini bir öykü tadında Dejeneretör blogundan geldi.

Bende o stat kapısında bekleyenlerden, konser iptal olunca üzülerek geri dönenlerden olduğum için, yüzümde tebessümle ve CNN belgeseli "Oradaydım" tadında okudum. Son bir kez daha: Eniçiki volki, eniçiki volki, eni volki! ve buyurun 'buradan okuyun' diyorum.


* Kastrato/Castrato; Ergenlik çağında kadın sesine benzer bir sese sahip olan ve bu sesi koruması için hadım edilen erkek şarkıcı. Günümüzde hadım edilmeseler de hormonal nedenlerle ses telleri gelişmemiş opera sanatçıları bu kategoriye giriyor.


3 yorum:

*ĞĂŶŶŐŔ* dedi ki...

okudun mu bilmiyorum..Elif Savaş'ın yazısı da etkileyiciydi..
yüreğine çok iyi bak..

Adsız dedi ki...

MJ ile bir devri kapandı..
Eniçiki volki yazısı için teşekkürler :) yüzümde tebessüm ifadesi ile o yıllara götürdü beni.
Castrato ile aklıma, bir film "Farinelli" geldi ve içim burkuldu tekrar..O filmde sesini kaybetmemesi için abisi kardeşini hadım ediyordu bu nasıl bir bencillikti böyle..Ne çocukluğunu yaşadı ne ergenliğini nede sevdiği kadınla aşkını..
Sanırım MJ de aynen böyle bir bencillik içinde yaşayamadıkları için hep çocuk kaldı ama pekde anlaşılmadı ..

Hera..

gaykedi dedi ki...

gay-yor
şimdi okudum gene "harika bir yazı" yazmış elif.

_________________

hera
sanırım gelmiş geçmiş en ünlü kastrato olan farinelli'nin hayat hikayesini anlatan o filmi duydum ama izlemedim, bulup izlemeliyim, listeme alıyorum ve sana hatırlattığın için bir sürü teşekkür ediyorum :))