10 Haziran 2009






Tekerlek !



Fenasi ve Esther'in blogda İtalyan ve Yunan erkeklerinin yakışıklılıklarını, centilmenliklerini ve eşcinselliklerini tartıştık durduk geçen hafta.

Tüm Akdeniz coğrafyasında olduğu gibi Yunanistan ve İtalyan erkeklerinin de eşcinsellikleri dünyaca meşhur, bunda sanırım en büyük etken diğer maço Akdeniz toplumlarında (Araplar, Türkler, İspanyollar) olduğu gibi eşcinsel ilişkide pasif değil, aktif olmanın yeterince eşcinsel ve aşağılayıcı bulunmaması, hatta sikicilikle ve aşırı erkeklikle özdeşleştirilmesi.

Yunanistan'ın eşcinsel tarihi zaten dünyaca biliniyor ve Türkçemize de geçen, 'gay'ler için kullanılan tekerlek & halka kavramını onlardan almışız.








Bu kelimelerin kökeni, ileride mesleklerini icra ederlerken zorluk çekmemeleri için için erkek fahişelerin ergenlik yıllarından itibaren bir taraflarına içi boş bir halka takılıp ‘‘alışmalarının’’ sağlanmasına dayanıyormuş.

Bir zamanlar yakışıklı oğlanlar böylelikle anal seks için fiziksel olarak olarak da hazır hale getilirlermiş.

Bu arada tüm batı dillerinin argosuna "Greek Style" (Yunan sitili) olarak bilinen anal sekse, Yunanlıların "Ottoman Position" (Osmanlı pozisyonu) demeleri de ayrıca ilginç tabi.



17 yorum:

Terapist dedi ki...

Emin olduğum tek bir şey var. Osmanlı eşcinselleri kabullenmek ve toplumda eşcinsellerle barış içinde yaşamak konusununda Türkiyeden hatta belki avrupadan daha ileriydi.

Petit M. dedi ki...

...enteresan. :)

Adsız dedi ki...

gaykedi sen pasif misin aktif mi?

gaykedi dedi ki...

terapist
ünyada 'gay club'lerin ilk örneklerinin osmanlı hamamı olduğu söylenir :))

______________________

petit
osmanlı farklı dinsellik ve cinselliğe hoşgörülü yaklaşamasa bu kadar büyük bir imparatorluk olamazdı herhalde :p

_______________________

adsız
insanın başına ne gelirse ya meraktan ya da .araktan gelirmiş! neden soruyorsun? sadece "aktif" olsam tam eşcinsel sayılmaz mıyım sence? sana %100 gay'im desem ya da %100 digin :D

Petit M. dedi ki...

ya sen görmeyeli çok iyi espri yapmaya başlamışsın ! kedi :)

ESTHER dedi ki...

gaykedi ottoman pozisyon demelerinin sebebi bence, anal seksi yunanlılara bizim oğlancı ottoman padişahlarının aşılamış olmalarıdır.

Divx Film indir Film indir dedi ki...

insanların eşcinselleri yerine fikir ve düşüncelerine önem versek inanın avrupayı bile sollamıstık ama maalesef cinselik konusunda ilerleyemiyoruz güzel bir blog teşekkürler..

gaykedi dedi ki...

petit
komik bir kedi miyim şimdi ben :))

____________________

esther
bir etkisi olabilir, antik yunanda az değildir ibnelikte ama :p

_____________________

ben teşekkür ederim, nasıl bir blog ismi o öyle yahu :D

Adsız dedi ki...

adsıza yazdığın cevaba çok güldüm:)))o nasıl soru ya çok özel olmus esther e katılıyorum bizim padişahların oğlan fantezisinden öğrenmişlerdir hatta birden fazla oluyolarmış padişah gözdesine esas oğlan diye unvanda veriyomuş diye duydum günahını almayim:))adımıda yazim de beni diğer adsızlarla karıştırma esra:))

Adsız dedi ki...

gaykedi çok tatlı bi gaysin sinirli cevap vermemen hoşuma gitti, şaşırdım. yukarıdaki adsız

gaykedi dedi ki...

esra
gelin derdi çekmek istemeyen bazı padişah annelerinin de oğullarının gay olmasından pek mutlu oldukları, hatta onlara güzel oğlanlar temin ettikleri söyleniyor, hey maaşallah diyorum :))

__________________

adsız
aman efendim estağfulruulah :p

rasiel dedi ki...

bu bloğu okuyup hala aktif pasifin hesabını yapanlara inanamıyorum. ki şunu diyorum gerçek bir gay g.tünün hesabını yapmaz. aktf ve pasiflik heteroseksüellerin ve sex düşşkünlerinin eşcinselliği sadece bir cinsel eğlenceye indirgemesinden başkabirşey değil. gerçek bir gay partnerinin mutlu olması için elinden geleni yapar.^^zaten bu da aşkı gerektirir.

bu arada yunanlıların neden ingilizce(ottonam style) dediklerini de anlamadım :P

gaykedi dedi ki...

rasiel
a-p kavramının abukluğunu güzel çıklamışsınız bu arada "ottomanika" gibi bir şey olması lazım tam söylenişi.

Adsız dedi ki...

ben de oyle anne istiyorum yaa:))) esra

gaykedi dedi ki...

adsız
pezevenk anne :))

gizlitakipçin dedi ki...

güzel bilgiler... blogun çok kaliteli ve seviyeli. bunlar hep genel kültür:)

Adsız dedi ki...

esther herzaman olduğu gibi sallamış iskender zamanında osmanlı padişahlarımı vardı da yunanlıları oğlan yaptı adamların tarihinde gay fantazisi var yunan tarihini biraz incelerseniz yunanlıların erkek gerçek cinselliği erkekle yaşar kadın ikinci sınıf bir varlıktır ama batı hayranı bazı bilmişler bunu herzaman farklı göstermeye çalıştığı gibi.