25 Haziran 2009





İlişki (ler) !


New York Times uzmanlara sorarak bir sürü maddelik uzun ilişkilere başlama rehberi yayınlamış, ben kısaltarak ve bazı eklemeler yaparak aktarıyorum;

* Birbirinizin borçlarınızdan, ipoteklerinden, önemli taksitlerinden kısacası mali sorumluluklarından haberdar mısınız? Ayrıca para harcama eğilimleriniz uyuyor mu. (Eğer biriniz günlük yaşamayı seven, diğeriniz daha tutumlu ve uzun vadeli düşünen biri ise büyük çatışmalar sizi bekliyor demektir.)

* Sağlığınız konusunda eşinizden sakladığımız önemli bir konu var mı?

* Birbirinizin arkadaşlarını seviyor musunuz ya da pek sevmeseniz bile saygısız davranmamayı becerebiliyor musunuz? (+ Bu soruyu aile fertleriniz içinde düşünün.)







* Cinsel konularda anlayışınız uyuyor mu? Cinsel tabularınız, ihtiyaçlarınız, olmazlarınız, korkularınızdan bahsettiniz mi ona? (Bu konu gayleri de çok ilgilendiriyor aktif, pasif durumları çoğu ilişkide oldukça sorun yaratabiliyor çünkü). Ayrıca bakirelik takıntısı olan kişilerde bu maddeye bakirelik ve evlenmeden önce seks maddesi eklenebilir tabi.

* Eşcinselleri pek ilgilendirmeyen bir madde; Çocuk yapma & yapmama ya da bunun zamanlaması planlarınız uyuyor mu? Çocuk düşünüyorsanız ona ne tür bir dini eğitim vereceğinize karar verdiniz mi? Dinsel anlayışlarınız uyuyor mu? (özellikle farklı dinlerden çiftler için bu çok önemli). Aslında modern dünyada eşcinsel evliliklerinin, evlat edinmenin, taşıyıcı anneliğin ve sperm bankalarının yaygınlaşması ile bunun artık eşcinselleri de ilgilendirmeye başladığı söylenebilir.

* Birinizin işi, okulu gereği şehir/ülke değiştirmeniz gerekirse olabilecekleri konuştunuz mu? (Belli bir yaşın altındakiler buna askerlik konusunu da ekleyebilirler)


7 yorum:

Beyaz Çiklet dedi ki...

Aslında hep evliliklerde iki ayrı huya sahip insanın çatışma yerine birbirini tamamlayacağına inanırdım demek ki kaçırdığım noktalar varmış.Neyse zaten benim için daha çok erken:)

Bugra dedi ki...

$u din eğitimi konusuna takıldım.. Birkaç gün önce yazdığın yazıda din eğitiminin olmaması gerektiği, çocuğun belli bir olgunluğa geldiğinde bunu kendisinin ara$tırarak seçmesi gerektiğini konu$mamı$mıydık Kedi ?

tomates dedi ki...

bu yazıyı 4 yıl önce okusaydım, hayatım farklı olabilirdi.

gaykedi dedi ki...

beyaz çiklet
mutlu çiftler ile ilgili okuduğum bir araştırma, davulun dengi dengine çaldığı gösteriyor, insanlar en çok kendi eğitim ve gelir + kültür seviyesine yakın insanlarla mutlu oluyorlarmış, buna güzelliği ve yaşı da ekleyebiliriz sanırım.

________________________

buğra
evet ama sonuçta çiftler arasında bu konuda bir fikir birliği olmazsa sorun çıkabilir, bu arada şu haberi kaçırma, başımıza taş yağacak :D

http://www.medyatava.com/haber.asp?id=54936

_______________________

tomates
hay allah :((

Bugra dedi ki...

$imdi burda cidden Nurseli İdiz gecelik ile haber mi sunuyor ? :) Nerden çıkıyor bu kanal ? :D

gaykedi dedi ki...

buğra
rezillik! üzücü haberleri nasıl sunacak acaba? siyah gecelikle mi çıkacak :))

La Santa Roja dedi ki...

Para harcama konusunda benim anlaşabileceğim erkek yok ki şu dünyada! Ups, tercih mi değiştireceğiz şimdi :D