23 Haziran 2009






Bozkır !


Bugün ülkemizde bırakın tiyatroyu, sineması olmayan 'şehir'ler bile var (ilçe değil). Oysa Anadolunun tarihi yerlerini biraz gezen bir kişinin, binlerce yıl önce yapılmış yüzlerce kişilik amfi tiyatrolar hemen gözüne çarpar.

Bazen insanlık ilerliyor mu geriliyor mu anlamak güç, geçen gün ICOMOS'dan bahsederken Çorum ilimizde bulunan Hitit başkenti Hattuşaş'ın ismi de geçti, bugün ülkemizin en tutucu bölgelerinden sayılan orta Anadolunun boz ve yoz kırlarında(*) binyıllar önce yaşamış Hititlerin eşcinsel evliliklere bizzat yasayla izin verdiğini duymuş muydunuz?


(*) Yozgat, Konya, Kırşehir, Tokat... Kanlı olaylarıyla Çorum (yıl 1980) ... Yüzlerce insanın ırkçı yobazlarca katledildiği Maraş (yıl 1978) ... 35 kişinin tekbir getirilerek yakıldığı Sivas (yıl 1993) v.s.



9 yorum:

Adsız dedi ki...

Malesef toplum İnsana,insan hayatına saygıyı unutur oldu kedi..
Gücü elinde tumak isteyenlerin işine geliyor Bu yüzden kısıtlamalar, gerilemeler..
Sosyal hayattaki kısıtlamalar insanların düşünme gücünü,algılama yetisini alıyor götürüyor..
sesler birbirine karışıyor çığlıklar sessizleşmeye başlıyor..
herşey unutuluyor..
Hera..

Adsız dedi ki...

http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=38422

sendtoemre dedi ki...

acınası bi durum. yozlaşma dedikleri bence bu oluyor. zamanındaki medeniyetten geriye kalan içler acısı şehirlere bakın hele...

ESTHER dedi ki...

hattuşaş prensinin ismini taşıyorum. labernas. belki de bu yüzden gaylere bayılıyorum. bir şekilde çekim var aramızda belli ki :D ben de eşcinsel evliliklere sıcak bakıyorum mesela :)

Rodmank dedi ki...

aynen katılıyorum

gaykedi dedi ki...

hera
mustafa kemal bilim ve sanata sanırım bu yüzden çok önem vermişi.

__________________

adsız
ıspartayı düşündüm uzun uzun :p

__________________

emre
kesinlikle bir tür çökme bu :(

__________________

esther
inanmıyorum, harika, 'labernas'dan bahset bana biraz :))

Adsız dedi ki...

çorumluyum aleviyim eşciselim şuyum buyum... Sizin uzaktan gördüğünüz pek çok şeyi yaşadım; yaşıyorum. Bu eleştirimi sizi takip eden bir arkadaşınızın yapıcı tavsiyesi olarak karşılamanızı rica ediyorum. İnsanları veya olayları sorgularken onları çok kolay etiketlediğinizi düşünüyorum. Sağcı, solcu, dinci, şucu, bucu... Bu suçlayıcı durum da çoğu zaman haklı olduğunuz hâlde size karşı olumsuz duygular uyandırıyor. Olaylara yaklaşımınızın suçlayıcı veya dert yanıcı olmasından ziyade çözüm bulucu olmasının hem size hem de sizi takip edenlere daha faydalı olacağı kanaatindeyim.
Sevgiler...

gaykedi dedi ki...

adsız
ilginç, oysa kalemimin çok sert olmadığını söylerler, anadoluya daha çok sinema, tiyatro, sanat tavsiyesi bir tür çözüm önerisi değil midir?

Adsız dedi ki...

kedicik ahh bir bilsen aslında senin bildigin maras katliamı sadece olayın gosterilen yuzu bende bir aleviyim vee ustu kapatılmıs bazı gerceklerin ne televızyonda ne de gazetelerde nede ıneternette bulamaycagınız gerceklerın benım elımde olan bır belgesel taarfından o anı yasamıs ınsanların gozyaslarıyla bır bır agızlarından anlatılıyor bu begeselı alamk ıstersen eger sana ıstanbuldakı arkadaslar tarafından postalatmaya calsırım aslında maras alevılere karsı cok oncede planlanmıs oyunların yapıldıgı vee olay kopmadan oncekı gece alevı komsuları uyurken 15 yıllık komsunun kapısına carpı ısaretı atan beynı yıknamıs yobazların yaptıgı ıgrenclıkler ve ınsanlık ayıplarıdır hamıle komsusunun karnındakı ebebgı cıkarıpta duvara cıvıleyecek kadar vıcdansız ınsanlar coluk cocuk acımamıs ve hepsını katletmıs olmus kadın bedenlerını cırıl cıplan sokaklara atabılmıslaerdır ve bu ınsanlara sorsan bunlar koyu muslumandırlar ınsanlıktan utandım ızlerken ve cok agladım butun hıkaye resımlerıyle bu belgesellerde var vee bulent ecevıtın yaptıgı saklanan olayda
beni zaten biliyosundur cerenimo