13 Haziran 2009






Bok !


Bardağın Dolu Tarafı; Bugün internet kullanımında dünya ortalamasını yakalamış durumdayız. Halkımızın %33'ü internet kullanıyor. İnternete bağlı 2,6 milyon bilgisayar var. 190 bin yurt içinde 790 bin yurt dışında Türkiye kaynaklı alan adı var. 5,7 milyon Adsl kullanımda, 100 bin kablodan internet kullanan var.

Bardağın Boş Tarafı; Halkımızın %65'i hayatında hiç internet kullanmamış ama daha da vahimi %20'si interneti duymamış bile. Kadınların %73'ü hiç internet kullanmamış, kırsal kesimde bu oran %88.(*)

Bardağın içindeki bok! (Sansür); Yakın çevremden önce Bilim felsefe Din blogu yasaklandı, sonra Bloggum.com ve Okan Yüksel, şimdi de 5posta. Youtube zaten yıllardır kapalı.








Türkiyeyi bilgi toplumuna taşıyacak Devlet Planlama Teşkilatı Bilgi Toplumu dairesinde 10'un altında çalışan var ama interneti yasaklama dairesinde 40'a yakın kişi ve 93 kişilik kadro!(**). Dünya basınında alay konusu olan, bilgisayar faresinden korkan İran Cumhurbaşkanı resimlerini yakında bizim devlet adamlarımız içinde görürsek şaşırmayalım lütfen.

Bütün dünya bizim yasak zannettiğimiz sitelere girerken, devekuşu ya da "Bir rezervuar köpeğiyiz biz, birbirimizi ısırırız, gücümüz birbirimize yeter; biri(leri) gelip sifonu çekene, bizi topyekün lağıma gönderene kadar." (#)


(*) & (**) Bilkent Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Öğretim Üyesi ve İnternet Teknolojileri Derneği Başkanı Doç. Dr. Mustafa Akgül.

(#) Küçük İskender



14 yorum:

Rodmank dedi ki...

bende anneme bu yıl öğrettim interneti ama interneti google olarak biliyor şimdilik bunu öğretmek daha basitti :))

bu resimden iğrendim çok arıyosun kedi bu resimleri :))

baburi dedi ki...

gaykedi, eğri bürü söleme
seni de yasaklayacak bir molla kasım gelir

Xenophilius dedi ki...

Biz sustukça daha çok pencerelerimiz karartılır bizim...!?

sidik yarıştıran kaplumbağa dedi ki...

ahmedinejatın pişmiş kelle suratıda tam ortada, gene kazandı inanılır gibi değil..

Bugra dedi ki...

Küçük İskender i$te.. Adam yazıyor, söylüyor en önemlisi anlatmayı biliyor !

$un internet.. Ben, ileride nasıl bir hal alacağını dü$ünmek istemiyorum.. $öyle bir bakıyorum da, korkunç gerçekten.

Kaffy dedi ki...

yasaklanmış blogları daha bir istekli şekilde takip ediyorum....:D

gaykedi dedi ki...

rodmank
pek de haksız sayılmaz annecik, internet = google gibi bir şey oldu artık, resimden neden iğrendin ki, 'kaka'olu dondurma sevmez misin :))

____________________

baburi
kaderde varsa düzülmek, neye yarar üzülmek :p

____________________

xenop
haykırsam sesimi duyar mısınız :D

____________________

kaplumbağa
pişmiş kelle lafını iran'da söyleseydin kaç kırbaç cezası verirlerdi mollalar acep :))

____________________

buğra
internet bazı ülkelerde olduğu gibi İNTRANET haline gelsin istiyorlar sanırım. ne işimiz var demedi mi bir çok bilmiş "elalemin sitesinde" yahu :))

____________________

kaffy
daha çok dikkat çekiyor yasaklanan şeyler değil mi :p

ESTHER dedi ki...

üzüldüm doğrusu buna. her ne kadar add üyelerini suçluyor olsalar da, akp hükümetiyle başladı bu saçma internet sansürleri. amaçları da "internetin güzel olan kısımlarını sunmak" gibi saçma sapan birşeymiş. sonuçta sansür falan sökmüyor. vtunnel gibi sitelerle yahut hide my ass programlarıyla sansür hiçbirimiz için problem değil :) istedikleri kdr uğraşsınlar.

5 Posta dedi ki...

Dünkü yazımda sansürü sertleşemeyen, iktidarsız, yumuşak penise benzettim.

Sebebi ise benim bloga uygulamak istedikleri erişim engelinin amacına ulaşamaması. Bu kadarını tahmin etmiyordum, ama Türk internet kullanıcısının sansüre karşı donanımı çok iyiymiş. Blogdaki trafik beklediğimden çok daha iyi.

Tabii konunun özü bu değil. Bu sansürleme işine bakan adamlar utanmadan gazetelere demeç verip, ''yurtdışında bu engelleme işininin altyapısını kurmuş ülkelerde inceleme yapıyoruz'' diyorlar. Çin, Suudi Arabistan, Iran ve Pakistan'dan öğreniyoruz yani. öbür tarafta AB gireceğiz diye şebek olan bir kravatlı topluluğu. Güya demokrasiyi yerleştiriyorlar ülkeye.. İki Kürtçe CD çıkıp, Tv de kanalını kurunca iş bitiyor ya.

Sizlere Don Kişot'un değirmenlere saldırması gibi gelebilir. Ama ben bunların oymaklarını düzmeye and içtim. Elimden geldiği kadar...

gaykedi dedi ki...

esther
direkt hükümeti suçlamak istemiyorum ama bu işin düzeltilmesinin sorumluluğu onlarda ve pek siklerinde de değil doğrusu.

__________________

5posta
aman peşini bırakma, diş geçiremesinler sana, gavur sanki aptal sansür yapmasını bilmiyor da, bizimkiler çok uyanık ya!

Adsız dedi ki...

sizin musallata uğradığınızı düşünüyorum. Dünyada pek çok kişi sizin gibi musallata uğruyor. Size yardım edebilirim....

gaykedi dedi ki...

adsız
ne diyorsun yahu? musallat sen misin yoksa :))

hermiyas dedi ki...

5posta'nın yasaklandığını burdan öğrendim; acıkcası anladığım kadarıyla bu man kafaların rahatsız olduğu tek şey cinsellik! görüntülere cok takıyorlar, oysa benim blogumda binlerce küfür ve hakaret var kimsenin umurunda değil. 2 tane cıplak hatun fotosu koysam ne olur merak ediyorum doğrusu. aylar önce yazdığım bir yazımın linkinde adamların mantelitesi üzerinde durmaya calışmıştım; http://hermiyas.blogspot.com/2009/05/sovmek-icin-nedenler.html

gaykedi dedi ki...

hermiyas
yazını okudum gay bir blogger arkadaşımız boşuna “Bir ülkede iki erkeğin silah taşımasının, o iki erkeğin el ele tutuşmasından daha kabul edilir olmasına inanamıyorum” yazmamış.