28 Haziran 2009





Biri
Bana Anlatsın !



Gazetelerin, dergilerin, web sitelerinin, tv'lerin; trend, moda, alışveriş sayfalarına ve programlarına, tiksintiyle, göz ucuyla bakıyorum, acaba bende mi bir sorun var? Biri bana anlatsın!

Cumhuriyet gazetesi bile veriyor bu tip ekleri, onun verdikleri Posta paçavrası kadar iğrenç ve itici değil tabi ama yoksulluğun yürek parçaladığı, insanların bir parça yiyecek, bir bardak temiz su bulamadığı dünyada ve asgari ücretin 500 lira olduğu ülkemizde, 5 bin liralık çantalardan, 300 liralık gömleklerden, 100 liralık kremlerden, 150 liralık parfümlerden, 250 liralık ayakkabılardan, binlerce liralık lüks tatillerden bahsetmek o insanlara hakaret etmek değil de nedir?

"mezarı yoktur, açlıktan kimse ölmemiş" lafı da artık tarih oldu, ülkemiz de bile açlıktan, yetersiz beslenmeden ölenler görülmeye başladı, Tanrı insanoğluna akıl fikir versin...



Foto; Erdal Kınacı

13 yorum:

Adsız dedi ki...

Off ne kadar haklısın kedi bazen bakıyorum tam anlattığın gibi lüks yaşayan çevreler görüyorum onlara özeniyorum onlar gibi yaşama hayali kuruyorum... Sonra diğer insanları görüyorum içim öyle bir sızlıyor ki... Hem kendimden utanıyorum hem de bu adaletsizlikten... Bazıları oğluna 400 bin liralık araba alırken bazıları karınlarını doyuracak ekmeği zor buluyor, nasıl bir dünya bu???

TanrıNur dedi ki...

İnsan bencildir diye düşünürüm.Ve buna hak da veririm,bencil olmalıdır.Çünkü yaşam bir savaştır ve güçlü olan kazanır.Yalnız bahsettiğin dünyevi(maddesel)basitliklerin ihtişamına kapılıp,hayattan koparılmaya,kullanılmaya çalışılan insanlara karşı yapılan zülmude çok çok yadırgar ve tiksinçlik duyarım.İnsan paylaşımcı olmalıdır,paylaşmaktan zevk almıyorsa eğer saçma bir bencillik yapıyordur ve Oscar Wilde'ın -İnsanların yüzde doksanı yaşamazlar sadece vardırlar.-tanımlamasına cuk otururlar.

Adsız dedi ki...

Ben tv seyretmiyorum..O sayfayı kapayalı yaklaşık 16 yıl oldu..Tv insanları yalanci bir boyuta sürüklüyor ve o pencereden bakmalarını sağlıyor sağlıksız kişiye ait olmayan fikirlerle..Sanırım giderek daha bir tembel bir toplum oluyoruz..Fikir tembeli..

Hera..

√ paMık √ dedi ki...

amin..

ışıl dedi ki...

hürriyetin ekindeki "deneyin: bilmemneyin organik ruju 52 TL" yazana mı küfredeyim, arz-talep döngüsünde talep edenlere mi küfredeyim bilemedim!!

kişisel depresyon anları dedi ki...

kimin ne durumda olduğu önemli değil, mühim olan herkesin para harcaması. bu da herkesin eline geçebilecek bu yayın organlarının kullanılmasıyla oluyor. öyle bir duruma gelmişiz ki itiyaçlarımız dışında harcama yapmaya alıştırılmışız. yemeğe ekmeği olmayan çok insan görüyoruz ama son model telefonu, kıyafetlri aksessuarları knedini belli etmeden geçmiyor...

sinefin dedi ki...

yazdıklarının her kelimesine şiddetle katılıyorum.

Bugra dedi ki...

Gerçekten akıl fikir versin.. Lüks olan $eyleri bir yere kadar anlayabiliyorum.. Ki$isel ego tatminleri pek tabii..

Ama bir çantaya 5 bin lira verdiğinde ya da elin yumu$ak olsun diye 100 liralık kremleri kullandığında ne oluyor bende çözebilmi$ değilim..

Cumhuriyet'i Eski$ehir'de iken okuyordum.. Senden duydum böyle bir$eyi ilk defa. Ama yapılıyorsa vardır mutlaka bir$ey.. Acaba ne?(!)

wakan tanka dedi ki...

kesinlikle haklısın; fakat gazete, dergi, web yine bir yere kadar, sonuçta her kesimden halk ulaşamayabiliyo bu yayınlara, ama en azından televizyondan kaldırılsa bu tür şeyler kesinlikle çok iyi olur, hele şimdi yaz dolayısıyla gösterilen tatişl köyü reklamları insanları çileden çıkartmaya yeter bence...

Can dedi ki...

devrim şart!

Beyaz Çiklet dedi ki...

Bazen onun için et yiyemiyorum belki kendimi daha çocuk olarak gördüğümden olacak ama hep başka insanları düşünüyorum ama bazen de olmuyor tabi aç gözlü davranıyorum.Ama insan hayatının kolay kazanılmadığı su götürmez bir gerçek.Keşke her şey berrak sular gibi olsa.Gerizekalı Paris Hilton:(

Dae Jang Geum dedi ki...

"Cumh. gazetesi bile" oldukça manidar idi zira Kemalisto-laik ulusalcı, dindarları potansityel tehdit gören bakış açını hep yazılarında hissettiriyordun bu sefer âdeta haykırmışsın arkadaşım !

gaykedi dedi ki...

dae jang
cumh. gazetesi okuyucusu değilim, sadece haftada bir gün kitap eki için alıyorum, bu ülkenin en iyi kitap ekini o aşağıladığınız gazete veriyor. bir çok değerli kalemini ikinci cumhuriyetçi deyip kovmasaydı eğer cumh. gazetesini okuyabilirdim, çıktığı günden beri her gün radikal alırım, buna bazen birgün ve taraf'ta eklenir. derdim dindarlarla değil her dinden dincilerle, müslüman bir ülkede yaşadığım için ve şunu üzülerek belirtiyorum ki %'si itibariyle yobazı en fazla olan din dünyada islam olduğu için islamı daha fazla eleştirmek zorunda kalıyorum. lütfen insanları daha dikkatli olarak suçlayınız.