02 Haziran 2009





Balık !


Bir kaç haftadır her pazar akşam üzeri, kardeşim, eşi, Nakhar ve ben, bizim bahçede mangal partisi yapıyoruz. Resimde sevgili yengemi mangal başında görüyorsunuz.

Bu pazar balık pişirdik ve Akdeniz, Karadeniz, Ege gibi üç denize, hatta Marmara gibi bir iç denize sahip olduğumuz halde neden Norveç balığı yemek zorunda kaldığımızı konuştuk.

Sahi, neden dünyada tam bir halk yiyeceği kabül edilen balık lokantaları bizde en pahalı lokantalardır ve biz Türkler denizlerimizi, balıklarımızı nasıl bilinçsizce tükettik? Ayrıca balık isimlerimizin, balıkçılık terimlerimizin çoğunun Yunanca kökenli olmasından, göçebe Türklerin balıkla arasının pek iyi olmadığı anlamını çıkartabilir miyiz?



17 yorum:

Terapist dedi ki...

Ülkemizde değeri bilinmeyen o kadar güzellik var ki... Sadaka ekonomisi sağolsun, son yıllarda sadece karın tokluğuna her şeyi kabul etmeye başladık. Yakında yemek karşılığı g.tünü dönenler bile çıkar. Eğitim sistemi başta olmak üzere hangi sistem düzgün işliyor ülkemizde?

Ayrıca balık tüketimi konusunda denize sahip ülkeler arasında en sonlarda olduğumuzu da hatırlatmak isterim.

Bugra dedi ki...

Türklerin eskilerde de balıkçılık ile aralarının pek iyi olmadığını biliyorum..

Fakat $öyle bir durum var, balık çıkmıyor diye bir$ey yok kanımca. Balıkçılık ile geçinen çok güzel kasabalarımız var.

Mesela, Kandıra'ya bağlı Kerpe ya da Kefken'de , mevsimi geldiğinde Levrek yemenizi tavsiye ederim.. İnanılmaz.

Ailem deniz kenarında ya$ıyor ve haftanın Salı,Per$embe ve Cumartesi günleri sektirmeden " Taze " balık yerler.



Ve $u lokanta konusunun da tamamen alkol ile alakalı olduğunu dü$ünüyorum. Dikkat ederseniz alkolün olduğu bir mekanda her$ey pahalıdır. Naıl bir sömürü anlayabilmi$ değilim.

Of, olsa da yesek.. Birde yanında $öyle rakı tabii.. Mis gibi :))

gaykedi dedi ki...

terapist
şimdi netten baktım; "Türkiye'de Yıllık Balık Tüketimi 8 kg Oysa Aynı Rakam Akdeniz Kenarındaki Diğer Ülkelerden İtalya'da 25 Fransa'da İse 31 Kg'yi Buluyor. Balık Tüketiminde Dünya Ortalaması İse 16 Kg."

____________________

buğra
bu ülkede alkolsüz bir sürü tavuk ve kırmızı et yenecek mekan varken ve buralarda en fazla 10-15 liraya güzelce karın doyurulurken balık lokantalarının genelde alkollü olmasıyla açıklayamayız sanırım bu durumu, zaten o zaman alkolsüz balık lokantaları neden fazla yok sorusu aklıla geliyor, başka nedenleri de olmalı diyorum çakma sosyolog gaykedi olarak :)

Zamandan Sızan...KIYMET dedi ki...

Bugun gündemimdeki konuydu Kedicim..Nasıl bu kadar tekellerinde tutuyorlarda ucuz yenecek bir besini nasıl oluyorda bu kadar pahalıya yemeyi beceriyoruz diye hayıflandım..

gaykedi dedi ki...

kıymet
şimdi aklıma geldi, alkolde alabileceğiniz oldukça kaliteli et lokantalarında genelde balık lokantalarının yarısı kadar bir hesap geliyor, %50 daha ucuz, ilginç.

Xenophilius dedi ki...

Kırmızı eti seviyoruzX)

ESTHER dedi ki...

yok yahu türkiye'de herşey ayrı bir stres sebebi. cahil bir toplum, iğrenç yöneticiler, değeri bilinmeyen varlıklarımız. nefret ediyorum herşeyden her gün biraz daha yaşanılamaz hale geliyo.

gaykedi dedi ki...

xenop
kırmızı eti milletçe seviyos, yedikçe şişiyos :D

____________________

esther
hassas insanlar için yaşanacak ülke değil diyeceğim ama böyle insanlar dünyanın hiç bir ülkesinde tam rahat edemezler, çünkü dünyanın çivisi çıkmış, hele afrika :((

sidik yarıştıran kaplumbağa dedi ki...

bende uyuz oluyorum kedi bu mevzuya. deniz kenarında çocuk çocuk piknik yapıyorlar, mangalda kanat pişiyor.. sanırım bu bir beslenme kültürü, bozkır genlerinin etkiside olabilir..
bu arada 2 çift olarak yemek yemeniz gerçekten çok tatlı :)

wisss dedi ki...

dostum ben yeni blog kullanıcılarındanım. yanlışlıkla blogunu izleyim derken işaretledim. daha sonra kaldırmaya çalıştım ama olmuyor. kusura bakma.. ben nasıl kaldırabilirim işaretini?

gaykedi dedi ki...

kaplumbağa
aslında 3 çiftiz, anne ve babamda varlar :)

____________________


wisss
sadece link eklemesini ve kaldırmasını biliyorum ben.

herackles dedi ki...

Dur ben de sallayayim:

" Meze bizde eskiden beri balikla birlikte giden, uzun saatler yemek yenilen ve alkolle birlikte tuketilen bir urun. Yani elin gavuru sarap ile biftek icin 200 avro oder cunku onlarin kulturu odur. Oysa biz meze ve bir buyuk icin oderiz benzer paralari. Mekanin ne kadar luks olduguna gore de degisir bu fiyat. Mesela Asir'da bir ufak+10 cesit meze+kahve ve tatli icin 100TL odersin. Simdi, 100gr doner+ayran 9 TL ise Hosta´da bence bu para, her sey ragmen, piyasa kosullarinda uygundur"

gaykedi dedi ki...

herackles
halk nasıl balık yiyecek, balık bu ülkede evde bile pişirsen çoğu zaman pek ucuz olmuyor?

Stil Direktörü dedi ki...

Vay bunları bilmiyordum. Ama neden pahallı cidden diye hep merak ederdim doğrusu. Yorum yazan arkadaşlara da bilgilendirmeleri için teşekkür ederim.

Bugra dedi ki...

$u balık ekmek teknelerini kaldırmayacaklardı !

gaykedi dedi ki...

stil d.
en büyük nedeni bilinçsiz avlanma ve denizlerimizin, göllerimizin, akarsularımızın kirlenmesi sanırım.

gaykedi dedi ki...

buğra
onlarda büyük çoğunlukla ithal balık satmak zorunda kalıyor, yazık.