26 Haziran 2009





Au Revoir
Michael !



Michael Jackson'ın ölüm haberini duyduğumda sanki çocukluğumdan bir parça koptuğunu hissettim. Dünyada bugün, onun o yıllarda çektiği kadar ilgi çeken bir sanatçı halen yok diyebilirim, son yıllarda çöküşe girse de sanki o boşluk hiç dolmadı.

Çoğu yabancı sanatçının ülkemize gelmesinin hayal olduğu 90'lı yıllarda onun konser vermeye geleceğini duyuyoruz. Kardeşim, kuzenler, tüm arkadaşlar bilet alıyoruz ama ilk konser son dakika iptal oluyor, yanlış hatırlamıyorsam İnönü Stadının kapısında konsere girmek için daha sabahtan beklerken iptali öğrenip üzülerek evlere dönüyoruz.

Daha sonra bir kere daha Türkiye'ye geliyor, ben nedense bu sefer gitmiyorum, kardeşim ve kuzenlerim sanırım gene gidiyor.








Bir eşcinsel için farklı anlamları da var kendisinin, eşcinsellerin bugün kadar öne çıkmadığı, aids hastalığının suçunun eşcinsellere atıldığı o yıllarda, eşcinsel veya değil ama hemen herkesin gözünde bir 'gay'di o, tabi benim içinde dünyada yalnız olmadığımı hissettiren Zeki Müren ve Bülent Ersoy'dan çok daha güçlü bir figür.

Kasetin hüküm sürdüğü doksanlı yıllar; cd player daha oldukça yeni bir alet, yabancı müzik cd'leri ülkemiz için oldukça pahalı, ama olsun, bu herifin cd'lerine para verilir deyip bütün albümlerini alıyorum ve ergen sonradan görmeliğiyle kimsede olmayan devasa Pioneer müzik setimle mahalleyi onun sesiyle inletiyorum.

Gene evde kimse yokken coşup, mahalleye yüksek sesle konser verdiğim bir gün, üst katta ki komşumuzun mevlüdü olduğundan sonradan haberim oluyor. Şimdi rahmetli olan o olağanüstü nazik hanımefendi anneme "Dün sanırım evde yoktunuz" diyor sadece, tabi annem olayı çözmekte ve beni fırçalamakta gecikmiyor. Hey gidi günler, au revoir* Michael.


* Fr. Görüşmek üzere


10 yorum:

Vladimir dedi ki...

Michael jackson'ı severdim. MÜziğini dinlerdim. Zaman zaman tekrar çıkarıp dinlediğim dönemler oluyordu. Paramparça hayatı vardı onun. Şİmdi her şey dağıldı. Umarım huzur bulur gittiği yerde.

Sagır Kedi dedi ki...

Şaşkınlardayım hala olayı bu sabah uyandıgımda ögrendim.Hayır yaa lütfen şaka olsun yaaaaaaaa!!!O ölmemeli yaaa o Michael Jackson yaaaa üffff:((((

Mantar Pano dedi ki...

annem bile ağlıyo evde insan sanki birini değil de bir kuşağı kaybetmiş gibi üzülüyor..ben hiç ölmeyecek sanıyordum

kubio dedi ki...

Müziğin m'sini almışlar gibi.. Bugün bütün akortlar bozuk, notaların boynu bükük.Açtım Smooth criminal dinliyorum. Allah rahmet eylesin.

gaykedi dedi ki...

vladiir
iyi baladları da vardı, sadece penisini avuçlamış dans etmiyordu yani :))

____________________

sağır kedi
ben yatmadan önce duymuş sağlam sitelerden kontrol etmiştim :((

____________________

mantar
annemde üzüldü ama bizde gözyaşı yok şimdilik :p

____________________

kubio
nur içinde yatsın...

Hüzn-ü Armoni dedi ki...

çok üzüldüm.
"Madonna kaldı" gibi haber vardı bu akşam ne yani sırayamı girecekler.
madaonnamız kalsın bari.
Elvis karşılamıştır kesin:)

Melis Tükel dedi ki...

Son anı diye bir fotoğraf basmışlar bir internet sitesinde. Fevkalade üzüldüm onu görünce ve o a inandım hakikaten öldüğüne.

gaykedi dedi ki...

hüzn-ü armoni
evet bende duydum önce michael gitti laflarını, elvis bizi de karşılar mı acep :p

________________

melis
ben dün gece bbc, new york times'da görünce inandım, bizim basın yanlış haber vermemk için önce biraz söylenti gibi vermişti haberi çünkü...

Adsız dedi ki...

Benim için Michael Jackson sıradan bir pop starından öteye gitmemişti hiç. Fakat michael jackson'ın bu kadar seveni olduğunu pek farketmemişim. ( ya da önemsememişim) Geçenlerde herkes gibi bende michael jackson'ın ölümü ile ilgili haberleri okuyordum bir tanesi gerçekten çok şaşırttı beni işte o zaman michael jackson benim için popun kralı oldı sanırım :)
Haber linki:
http://nethane.net/muzik/google-michael-jacksonin-olumunu-saldiri-zannetmis.html

Adsız dedi ki...

Michael Jackson gay değildi ve dünyada hiç bir zaman cinsel kimliğiyle gündeme gelmedi.Mahkeme olayları haricinde.