07 Haziran 2009






Aşk !


Freud'a göre, her erkeğin hayatında üç kadın vardır: Ona bakan kadın, onu içine alan kadın, ve onu yok eden kadın. Her üçü de anadır: Kendi anası, çocuğunun anası ve onu geri alacak olan toprak ana.

Bugün aşığın yerini giderek "partner" alıyor. İlişkilerin yirmi yıl önceye göre çok kolay kurulabildiği doğru. Sanal ortamın da yardımıyla, hiç tanımadıkları kişilere hızla ulaşabiliyor insanlar. Ailenin ve yakın çevrenin birey üzerindeki kontrolü her gün biraz daha azalırken, dolaşım olanakları, "köksüzleşme" adı verilebilecek bir serbestliğe ve yalnızlığa zemin hazırlıyor.


Paul Verhaeghen - Psikolog /Yazar


resim; bobiler/ezka

9 yorum:

Bugra dedi ki...

Bir yerde okumu$tum, sadece " partner " aramak için açılan siteler Türkiye'de 1000'i geçiyor $u andaçç ( Sosyal ağ adı altında olanlar hariç ) Pek tabii bunlar belli bir kullanıcı! sayısına ula$mı$ olanlar. Bir de i$in evrensel boyutunu dü$ünürsek, ohooo.. Bu böyle oldukça bu konuya sanal ortamın katkısı! devam edecektir. İ$in kötü yanı ise, insanların bundan rahatsızlık duymamaları..

Duygu nerde? A$k nerde ?

(¯`·._.·[ (Afilli Yazar) ]·._.·´¯) dedi ki...

Doğru ve yerinde saptamalar. Ayakta alkışlıyorum.

Şu sanal alemin bize getirdiklerine mi sevinsem yoksa götürdüklerine mi yakınsam? Belkide msn, facebook ve daha nice şeyden uzak durarak sanal alemi düzgün kullanarak en doğruyu sen yapıyorsun kedi. Senide alkışlıyorum.

Sanal alem olmasaydı bu kimliği nasıl kabullenirdim, bu kimlik hakkında ne öğrenebilirdim bilmiyorum. Birilerini hayatına sokma anlamında pek kolaylık sağladığı doğru ama kolay elde edilen şeylerin yitirimi zor olmuyor. Hep bir aç gözlülük, kendini cennet bahçesinde sanıp neden hep aynı meyve ile yetinmesi gerektiğini düşünenler anında başka bir dala konuyor.

Korkarım Cennetteki kendi Nuri'leri bunlara yetmesin başkasının Nuri'sine sarksınlar. Zaten ben cennetin huri ve nuri yüzünden karışacağına savaşların ruhani boyuttada devam edeceğini düşünüyorum :))

principessa dedi ki...

kesinlikle katılıyorum
günümüzde herşey o kadar kolay ki artık kimsenin kimseyi elde etme ettikten sonra da kaybetme korkusu yok.bir çok seyi yitirdik ,sonumuz çok fena..

Caponizmatrix dedi ki...

müthiş! bayıldım! hatta bayıla bayıla link bile verdim!

gaykedi dedi ki...

buğra
facebbok'ta en çok bunun için bu kadar tutuluyor sanırım.

____________________

afilli
mesn, facebook gibi zamnımı çalacağına inandığım şeylere bulaşmayarak düzgün kullanmaya çalışıyorum ama ne kadar başarıyorum valla tartışılır, öbür taraf bayağı eğlenceli olacağa benziyor bu konuda "şöyle bir fıkra" yayınlamıştım geçen sene :))

_____________________

principessa
kullan at ürünlerin yaygınlaşması gibi yaygınlaştı kullan at ilişkiler, kullan at ürünler doğayı kirletiyor, böyle ilişkilerde ruhumuzu :(

_____________________

caponizmatrix
hemen bakayım neler yazmışsın :))

sufi dedi ki...

Ona bakan kadın, aynı zamanda onu taşıyıp içinden çıkaran kadın da olduğu için en büyük aşık ve en uzun süreli partner "Analar" olsa gerek.Analar biz istemeden bizleri yalnız bırakmayan tek varlıklar.Sevgilerimle.

kubio dedi ki...

agzını yiyem Verhaeghen.

sidik yarıştıran kaplumbağa dedi ki...

kedi afilliye verdiğin linkteki fıkraya bayıldım hahahaha bencede kılmasın namaz, orospu olur sonra gılmanların kucağında :D süper ya

gaykedi dedi ki...

sufi
anaların yeri bambaşka, eğer erkekseniz çok daha başka, ama hele birde eşcinselseniz sanki daha da bir başka.

____________________

kobio
sadece ağzını mı? ben de beynini yalayayım diyorum ona :))

____________________

kaplumbağa
huri, nuri, din-iman, sex :D