03 Mayıs 2009






Tom'un Kedisi !



Tom'un kedisi
kalp krizi geçirdi
iki ay kadar önce.

Daha doğrusu,
veteriner öyle dedi.
Ağaçtan düşmüştür bence.

Sağ ön ayağı felç,
aklı hep başka yerde gibi.
Zaten yaşlı bir kediydi.







Yürüyebilsin diye,
o bacağı kesmek gerekti.
Ağır ağır geziniyor şimdi.

Yine çok zaman dalgın sanki,
hareketleri yavaş, kendince,
bazen de ama belli ki keyifli.

Dün gördüm bahçede,
bir kuşa doğru seğirtti,
yalpaladı biraz, doğruldu.







O bacağın yokluğu

hiç aklında değildi belli ki.
Birden aklıma geliverdi:

Kediler de insanlar gibi
çabuk alışıyor demek eksikliğe
eskiden varken artık olmayan şeylere.

Gençlik. Ölen dost. Eski sevgili.
Kediler de bizim gibi
yaşayabiliyor demek eksile eksile.


Roni Margulies



11 yorum:

Bugra dedi ki...

Sabah sabah ne kadar iyi geldi anlatamam kedi.. Ama bir an icin, durdum du$undum.. Bizler hayatimizda hic olmayan ve muhtemelen olmayacak $eylerin de eksikligini ya$ayabiliyoruz.. Eminim onlar degil, ne guzel..

Pazar sabahi, hava guzel Istanbul`da deniz kokusu.. Yine karamsarim..

Mutlu Pazarlar :)

sufi dedi ki...

Eksilen bedense
artıyor ruh belki de!
Eksile eksile büyürken
arta arta gidiyor yaş ve zaman.
Sevgilerimle, duygulandım ben yine.

noir désir dedi ki...

çok güzelmiş ya..eksile eksile yaşamaya alışmak öyle yada böyle..alışıyoruz.

senaaaaa dedi ki...

bu da benden bir pazar güzelliği olsun, gerçi dışarıdaki güzel havaya pek gitmiyor ama olsun (:
http://alkislarlayasiyorum.com/icerik/2785/orhan-atasoy---gemiler

gaykedi dedi ki...

buğra
farelerin kedi görmeden stres yapmadıklarını okumuştum bir yerlerde, ama farelerde insan beyni olsaymış stres yaparlarmış, çünkü kediyle karşılaşma ihtimalini hayal edermiş o zaman, tıpkı bizim olmamış ya da "olmuş ama geçmiş" bazı şeyleri kafaya takıp stres yapmamız gibi :))

_________________________

sufi
bir derviş hassaslığı var sizde :p

_________________________

noir
alışmış kudurmuştan beterdir diye bir söz de var ama :D

__________________________

senaa
eskilere mi gidiyoruz bu pazar, yaşasın trt :P

fulya dedi ki...

harika bu bayıldım.

PussyCat (=^_^=) dedi ki...

İçimi acıttı bu şiir.Ama bir o kadar da sevdim.
Eksilmek istemiyorum ben :[ Geriye de pek bir şey kalmadı gerçi...

ikra dedi ki...

Tüm yaptıgımız Eksikliklerimizi kapatmak deil mi...?
kedi kelebekle oyalanırken unutmus ayagında ki eksikliği! İki es cinselin birbiriyle uyum içinde olması gibi..

Sagır Kedi dedi ki...

Öff yaa ne güzelmiş ben kedinin yerine koydum kendimi..Şu işitme kaybımla öyle eksile eksile yaşayabiliyorum bende..Ama hayvanların cesaretine hayranım çünkü onlar için dünya umurlarında degil ama insanlar için dünya umrunda...

iqra dedi ki...

ya durmadan kokuyorum bunu cok duygusal .. sahsen hamilelerin okumasını tavsiye etmiyorum xD

sendtoemre dedi ki...

insandan pek de farkı yok bence kedilerin. onlar da bi bebek kadar akıla sahipler ve mantık yürütebiliyorlar. yaptıklarıyla bazen hayrete düşürebiliyorlar bizi.

hem ilk fotograftaki kedicik benim sevgilimin kedisine benziyor. aman çok güzel bi kedicik :)