05 Mayıs 2009






Perde !


Kadınların örtünmesi ve kıyafetleri, erkeklerin saç ve sakalları neredeyse bütün dinlerde önemli bir mesele sayılmıştır.

Günümüz İsrail'inde Hasidic diye isimlendirilen ve nüfusun önemli bir oranını teşkil eden sofu Musevi gruba mensup kadınların dişi kimliklerini yok etmek için kaşlarını aldırdıkları, cinselliği sadece üremeye dönük mekanik bir eylem düzeyine indirmek için eşleriyle birbirlerini görmedikleri bir 'perde'nin gerisinde kalarak ilişkiye girdikleri bilinir.


Avni Özgürel



27 yorum:

NaKHaR dedi ki...

Bu kayinpederin oldugunde halamin haram diye annemi yanina yanastirmamasina benziyor biraz :( sacma sapan inanclar zinciri hepsi, bazilarina benim bile inandigim oluyor hala :)

Bugra dedi ki...

Bilmiyordum bunu.. İlginç gerçekten, çok hemde !

Du$unsenize toplumda kadın diye bir$ey yok.. Sadece, Avni Özgürel'in dediği gibi üremek için varlar! $ükretmek lazım sanki..

İlgimi çekti biraz baktım.. Aynı $ekilde kız çocuklarının okuma hakları yokmu$, bayanlar sadece ka$ları ile kalmıyor aynı zamanda saçlarını kazıyarak ustune peruk takıyorlarmı$ ( Ne mantıksa.. )

Mutlu gunler efenim.. Bug

gaykedi dedi ki...

sevgilimm
oha, çüş diyorum, kayınpederim ve kaynanam benim tatlı sevgilimi nasıl yapmışlar acaba :))

_____________________

buğra
elif savaş'ın o kafasını kazıtıp peruk takan kadınlarla ilgili yazdığı ilginç şeyler vardı netten aradım bulamadım, elif duy sesimizi bul bize o yazının linkini :p

Bugra dedi ki...

Okuyunca i$i gücü bıraktım arıyorum.. Ama bulamadım bende.. Umitsizce aramaya devam.. Kedi olurda bulursan ve payla$ırsan çok sevinirim..

sidik yarıştıran kaplumbağa dedi ki...

kedi bu hasidic ler felaket ya :S İsrailde seküler yahudiler bu yobazlar yüzünden feci sıkıntıdalar, glbtt yürüyüşünde bir görseydin onları.. Daha geçenlerde otobüste kadınlar yanımızda oturmasın demişler, ağlama duvarına yakın havuzlara kadınlar bikiniyle gidiyor diye kıyamet kopardılar. Giderek aşırı sağcıların eline geçen hükümette bu tutucu Yahudilere destek oluyor.. Bazen o kızgın oldukları araplardan bir farkları kalıyor mu bende bilmiyorum, son zamanlarda aldığım duyumlara göre onlardan da ileri gitmişler yobazlıkta :((

gaykedi dedi ki...

bugra
elif'e mail attım birazdan döner herhalde, sanırım new york'ta bir havuzda geçiyordu anısı, bende de iyi hafıza varmış bu arada :))

______________________

kaplumbağa
hasidiclere güzel bir ha-siktir çekebiliriz yani :p

pRncfRn dedi ki...

ne güzel :)

thesaurus dedi ki...

her işin bi adabı var ama. dimi yani!

Bugra dedi ki...

Giderek meraklanmaya ba$ladım.. Çok aradım ama nafile. Umarım merakimizi giderir Sayın Elif Savaş kısa zamanda..

OpethMania dedi ki...

çok çok spesifik küçük şeyler ve de minik topluluklarda devam eden şeyler bence bunlar avni baba reyting olsun diye yazmış olabilir hani bide kültürel şeysini koor ortaya biliyoz çok okuyor...

Xenophilius dedi ki...

Doğu anadoluda da aşırı dindarlar arasında buna benzer bişi var.Eşler işi görürken ''EDEP!?''yerlerine bakması hoş karşılanmaz,günaha girdikleri söylenir...Herşey cahillikten ve çıkarlardan kaynaklı maalesef...:(

Adsız dedi ki...

Ay, hatirlayamadim!!!!! :oP Kadinlarin evlenince kafalarini kazitip peruk veya turban taktiklari, ama bazilarinin takmadigi dogru. Sevisirken araya perde koyanlar da dogru ama seksuel olarak oldukca kizgin kedi bunlar. Yahudilik'te seksuellik siki kurallar altinda ama mutlaka yapilmasi gereken bir zevk olarak geciyor. Hatta cok guzel kutsal seksuel siirler vardir. Benim dugunde okuyacaktik da, biraz fazla erotik gelmisti. :o) Tevrat'a katilmis bir bolumdur!

Kadinin hakki erkekten azdir ama cinsel zevklerle ilgisi yok. Hatta cok seks yapacaksin, birbirinizi seksuel yonden arzulayacaksiniz ki bolca cocuk yapin var. ;o) Kadinlarin bosanma haklari da mevcut.

Ama senin bahsettigin yazimi bulmak icin kendi kendimi googlelarken soursozluk mudur eksi midir, hangisiyse, o kadar cabuk ciktim ki hatirlayamiyorum, nedir, orada Yahudile bolumunu okudum. Ne igrenc seyler yazmislar!!!!

www.elifsavas.com/blog

gaykedi dedi ki...

pRncfRn
perdeli koli de mümkün mü acep :))

_________________________

thesaurus
aman ne adap, adapsızlık bu ayol :p

_________________________

buğra
elif geldi, sanırım kendi yazısını kendi bile bulamamış :))

__________________________

OpethMania
perde olayı çok uç olabilir ama hasidicler kabak kadar gerçek ya da kabak gibi ortadalar mı desek :D

___________________________

xenop
içine girebilir, ama bakamaz :))

____________________________

elif
sen bulamazsan biz o yazıyı hiç bulamayız sanırım :p hatırladığım kadarıyla bir havuzda onlara tahsis edilmiş özel kadınlar gününde yüzen yahudi kel kafalı kadınlardan bahsediyordun... bildiğim kadarıyla yahudiliğin ciddi oranda bazı anaerkil özillikler gösterdiği söylenir, özellikle bu dinin anneden çocuklara kan bağı ile geçtiği falan, sanırım tüm bu kısıtlamalara rağmen islam'dan daha anaerkil bir din ne dersin?

gaykedi dedi ki...

elif
eklemeyi unutmuşum, yahudi kelimesi ermeni kelimesi ile beraber bu ülkede kadın ve eşcinsel kelimesi türevleri gibi küfür, hakaret amacıyla kullanılıyor, bu gördüklerin daha ne ki? ben bildirgeç'te, "yahudi soykırımını yahudiler planladı" hatta "bu bir yalandır, soykırım olmamıştır, kendilerine acındırıyorlar" diyenleri bile gördüm, onların kuran'da lanetlenmiş bir ırk olduklarını iddia edenler de cabası hatta birisi geçenlerde "hitler yahudilerin ne mal olduğunu anladı, ama işi yarım kaldı" yazmış ve sonuna da utanmadan gülücük koymuş :((

Bugra dedi ki...

Evet, okuduklarım doğrultusunda biraz daha $a$ırmadan edemedim.. Ne bileyim, bugun o kadar ara$tırma sonucu okuduklarım ile burada yazılanlar baya bi çeli$iyor.. Fazla mı büyütüyorum ne.. Biraz daha derinlere inelim bakalim..

thesaurus dedi ki...

ben de onu diyorum. her işin bi adabı var. öyle iş mi görülür =p

gaykedi dedi ki...

buğra
"kirlenmek güzeldir" detarjan reklamı gibi olacak ama "öğrenmek iyidir" diyorum :p

_____________________________

thesaurus
gözümün önüne peçeli bir kadının peçesini açmadan yaptığı oral seks sahnesi geliyor :))

La Santa Roja dedi ki...

gaykedi, o dediğin sahne benim de gözümün önüne geldi :)) "Herşeyi yaparım ama görünmeden/göstermeden" oluyor bu da ha :)

Adsız dedi ki...

Valla bulamadim. :oP Ustelik hatirlayamadim!!!!! Brian'in asiri dinci aile kismindan dolayi Yahudiler'le ilgili eglenceli bilgilerim var ama havuz kismini hatirlayamiyorum....

Gaykedicigim, Yahudiler daha mi anaerkil diye soruyorsun ya. Evlerde kadinlarin sozlerinin gectigi kesin.:o) Oyle istemedikleriyle evlendirmek filan da yok. Ustelik en dincisi bile kizini mutlaka okutuyor. Sanirim onlar iki cinse de cinsel obje olarak bakiyorlar. Sadece kadin degil, erkegin de var olma sebebi uremek. Iste o kadar. Bir de haldir huldur dua etmek. Saramago'nun nefis bir kitabi var, okuyan var mi? Cevirmisler mi? Isa'ya Gore Incil diye yazayim. Ingilizcesi Gospel According to Jesus Christ. Tavsiye ederim. Tabii roman ama olsun.

Sanirim dinci Yahudiler'de kadinlari asagilayan sey, onlarin kutsal kitaplari ve dolayisiyla Allah'i asla erkek gibi anlayamayacaklari dusuncesi. Kadinlar cocuk dogurup ev gecindirmek icin kostururken, erkekler hayat boyu Tevrat okullarina gidiyorlar. Kadin topraktan, erkek gokyuzunden bagli. O kadar cocuk bende olsa, ben de degil Tevrat, okudugum elektrik faturasini bile anlayamazdim, halim kalmazdi. :o)

www.elifsavas.com/blog

gaykedi dedi ki...

elif
düşündüm de o yazıyı sende değil başka bir yerde okumuş olmalıyım sanırım, o çok güvendiğim fil gibi hafızam beni yanıltmış olmalı, seni de, google amcayı da uğraştırdım valla :))

bu arada merak eden arkadaşlara kitabın "türkçe basımının olduğunu" belirteyim.

gaykedi dedi ki...

la santa
ancak bazı çatlak yönetmenlerin filmlerinde görülebilecek, tuhaf bir sahne değil mi :p

Bugra dedi ki...

Guzel oldu Elif'in bu açıklaması.Daha bir aydınlandı ortalık benim açımdan..

Bu arada, Kedi ! Varmı oyle bir film ?!?! :))

gaykedi dedi ki...

buğra
ben hatırlayamadım, belki vardır :))

sendtoemre dedi ki...

enteresanlar valla. örümcek kafalılık sadece müslümanlara has değil demekki.

ya ben bi de şey duymuştum; yatak odasında hiç bi çeşit canlı bulundurmama olayı. yani ne bi bitki ne de bi evcil hayvan. çünkü sex sırasında bu canlılar yapılana şahit olmasınmış. hem de karanlıkta yapacaklar tabi işlerini :/

gaykedi dedi ki...

emre
birde organlar konuşcakmış öbür tarafta mesela pipi benimle zina yaptı diye şikayetçi olcakmış :P

Adsız dedi ki...

selam ben yorumlarinizi okuyorumda bazi seylere aciklik getirmek istedim
bilmem bi onemi varmi ama elif arkadasimin dedigi seyde yanlisliklar var duzeltmek isterim birincisi sevaplar her kisiye gore deisir erkegin konumunun yapabilecegi sevaplar var ve kadinin yapip erkegin yapamacagi sevaplar var
mesela kadinin yapabilecegi en buyuk sevap dogurganlik ama erkek bunu yapamaz bazi kurallar geregi kadinin da yapmayacagi yapamayagi yada yapmasinin cokta gerekli olmadigi kurallar ve sevaplar var yahudilerin gmara kitabi ornegin bu sebeblerden dolayi kendini kadin ogretisinden uzak olmasini sadece erkeklere uygun oldugunu belirtir ama bu kadinin erkekten daha dusuk oldugunu deil sadece yapmasi yerine gereksizliginden vurgulanabilir sinirlama yada yasak din ogreniminde olmaz olamaz tam tersine yahudi dininde kadin erkekten daha ustunluk sahibi olmustur bunu arastirmak icin ibranice bilgisine sahip olmaniz gerekir yada ispanyolca ve ingilizce tercumelerde bulursunuz turkce yazilan bi elin parmaklari kadar halka acik yahudilerle ilgili kitap yoktur varolanlari da isevilikle yahudiligi karistiran ve yanlis bilgiler veren kitaplardir bazilarida islamiyetin yahudilige bakis acisini alirlar ama yahudilikle alakasi yoktur
bide hic bi sekilde cinsel temas esnasinda ortaya pece veya dokunulma gibi yasaklar yoktur bunu soylemek sacmadir din ogretisinde okuyan biri olarak diyebilirim bunlar safsata ve bazi batil inanclar etrafta hayvan bulunmamasi ve karanlik olayina gelince gaykedi sanmamki sende evinde kedilerin yataginda yatarken yada etrafta dolasirken yatak faaliyetinde bulunman biraz rahatsiz edici olabilir bunlar kural sekline konmasi gorguye girer sadece dini bilgi deil yorumudur her dinde kendine ayit keskin kurralar ve hurafeleri var teoloji okuyan kisiler bunlari ancak gulerek karsilik verirler

gaykedi dedi ki...

adsız
verdiğiniz ek bilgiler için teşekkürler.