13 Mayıs 2009





Lise !


Ortaokul, ama daha çok lise yılları, özellikle erkek eşcinseller için genellikle çok zor geçer, hele bir de gay olduğunuz kolayca tahmin edilebilen birisiyseniz, pek çok öğrenci birer zebaniye dönüşüp sizi psikolojik olarak taciz ederler.

Dün yabancı bir sitede İrlanda'da eşcinsel öğrencilere destek için hazırlanmış yukarıda resmini gördüğünüz afişe rastladım, lezbiyen öğrenciler için afişte işte 'burada'.

Kültür! bakanı Ertuğrul Günay, Zeki Müren'in Türkiye'nin en büyük erkek sanatçısı, Bülent Ersoy'un ise en büyük kadın sanatçısı seçilmesini absürd ve dramatik olarak nitelerken, başka ülkelerin bakanlarının yaptığı bu insancıl çalışmaları görmek doğrusu yürek burkuyor.



21 yorum:

La Santa Roja dedi ki...

Böyle durumlarda yaşadığım ülkeyi hiiç sevmiyorum. Gay olmayan çocuklara bile hakaret olarak "homo" derlerdi bizim lisedeki tipler. Çocukların cinsel kimliğini açıklaması çok ütopik bu durumda...

Goddess Artemis dedi ki...

Ertuğrul Günay'a yazıklar olsun! Biz de onun "dönek" olduğunu biliyoruz ama sağda solda demeç veriyor muyuz?!

Kendisine, Timur Selçuk'tan bir parça armağan etmek istiyorum:

"sağcıyla sağcı, solcuyla solcu
çevir kazı yanmasın çevir de çevir
çevir kazı yanmasın devir bu devir

devrim istiyorsanız, devrim yapalım
rüzgar nerden esiyor ona bakalım
darbe olsun derseniz, darbe yapalım
rüzgar nerden esiyor ona bakalım

sağcıyla sağcı, solcuyla solcu
çevir kazı yanmasın çevir de çevir
çevir kazı yanmasın devir bu devir

sağcıların günüyse, sağcı olalım
rüzgar nerden esiyor ona bakalım
solcuların günüyse, -şşşt- solcu olalım
rüzgar nerden esiyor ona bakalım

sağcıyla sağcı, solcuyla solcu
çevir kazı yanmasın çevir de çevir
çevir kazı yanmasın devir bu devir

herkesi uyutalım, yazar olalım
vatan millet üstüne, nutuk atalım
bir parti kuralım da, üye olalım
hiçbir şey olmasak da, bakan olalım

sağcıyla sağcı
aman allah
solcuyla solcu
ohh ohh ohh
çevir kazı yanmasın çevir de çevir
çevir kazı yanmasın devir bu devir"

Noni dedi ki...

Biz bu noktaya bir asır sonra gelebilecek miyiz acaba merak ediyorum?! Yoksa daha da mı geriye gideceğiz!

sidik yarıştıran kaplumbağa dedi ki...

nsıl şok etti Ertuğrul Günay :S Sol geçmişinden dolayı gene en vicdanlı akepeli o sanıyordum, dumur oldum.. Birkaç sene önce aynı şoku Alev Alatlı'da da yaşamıştık, ne diyeyim ummadık taşlar baş yarıyor.

gaykedi dedi ki...

la santa
"karı" kelimesi hatta, kürt, ermeni, yahudi, çingene kelimesi bile hakaret küfür olarak kullanılıyor bu ülkede :(

_________________________

goddess
süpersin, timur selçuk'un kendisini "müslüman sosyalist" olarak tanımlamasına kaç puan veriyorsun :p

_________________________

noni
ölmeden bu ülkede eşcinsel evliliklerin yasal olduğunu görebilir miyiz sence noni? mustafa kemal, fransa ve isviçre'den bile önce vermişti kadınların seçme ve seçilme haklarını, eminim o yaşasaydı her anlamda bambaşka bir ülke olurduk.

__________________________

kaplumbağa
ah evet, doğrusu alev alat'lı da beni çok şaşırtmıştı :(

yanikkoza dedi ki...

valla yzının bu kısmı en cok beni ilgilendiriyor eğitim hayatım hep berbat gecti takdir alaçkken 9 zıyfa düşmeme sebeler hep okul hayatı şimdi boğaziçi mezunu olmak varken kıçı kırık bir okulu ve özellikle 2 yıllık olması beni çok üzüyor beni eğitim hayatım boyunca bu gaylık suçlamamları rahat bıraksaydı bende şimdi her zman hayaliyle yandığım okulda olacaktım .....bu ülkeyede bu insalara da taaaa.....ben yandım eller yanmasın inşallah bizden sonrakiler mutlu olur ve sıkıntı yaşmazlar....

dipnot: ertuğrul günaya bayılıyom haaa insanın bu kadar narin sevgilisi olsun dah ne ister bence ertuğrul günayı görünce sakin eşcinellere yakın görüyorum ne bileyim ayırım yapacak adam değil bence ama bağlı olduğu yerler onu sıkıştıra bilirler yoksa adam cağız canım benim yumuşak adam usul başlı canım bir tv programında eşinden bahsetti çocukları cok severlermiş ....çocuk seven bir isnan katı olamaz bence aman iş ertuğrul olunca uzadı neyse umarım hoş bir sevgili bulma ümidi ile kedi bana sevgili bull:))))
sevgilerimle yanıkkoza...

banyosuyu dedi ki...

''gay'' yerine sarışın, cüce, etiyopyalı, tekkaş, orospu vb. ne yazarsanız yazın, her duruma uyan çok başarılı bir afiş olmuş bu bence.
keşke herkes her ''.....'' ile cool olabilse.

2-Chic dedi ki...

Ben o dönemi görmek istemiyorum açıkçası ama görsel olarak poster gayet başarılı olmuş yalnız kızların posterindeki etekler dikkatimi çekmedi de değil... ne o öyle bileklere kadar uzun.

Rodmank dedi ki...

Adamı kabinede tutular ya biraz yalakalık yapmanın zamanı geldi diye düşündü galiba bunları açıklarken

Adsız dedi ki...

İster baskı rejimi olsun ister başka bir rejim..İnsanların yaradılışına zincir vurulamadığı biliniyor ama kabul edilmiyor ve bunu anlamayan zihniyetler olduğu müddetçe de çok insan acı çekiyor olacak..Devler dövüşür çimenler ezilir hesabı..
Yazık çok yazık..Dizi film gibi bu yorumlar bu nitelendirmeler bitmez sonrasında özür dilenir gibi yuvarlak konuşmalar..

Hera..

gaykedi dedi ki...

koza
bu konuda sıkıntı çektiğini bilmiyordum, kesinlikle öğrencinin başarısını etkileyebilecek bir faktör bu...

bu arada ertuğrul günay'ı yakışıklı bulduğuna inanmıyorum yaa :))

______________________

banyosuyu
çocuklar ve gençler bazen çok acımasız olabiliyorlar, aklıma geldi de isveç bir zamanlar fakirken, babasıyla danimarkaya göç eden bir çocuğun okulda çektiği eziyetlerden bahseden bir film izlemiştim...

_______________________

2-chic
etek boyları irlandanın sapına kadar katolik olmasıyla alakalı olabilir :D

________________________

rodmank
kesinlikle olabilir bir varsayım.

________________________

hera
evet yanlış anlaşıldığını iddia ediyorlar hemen.

yanikkoza dedi ki...

denize düşen ertuğrula sarılır ne diyem kardeşim bakıyorum adam lara dibim düşüyor hepsi hetero ve cok dindar cıkıyor gözlerinin içine bakıyom yok koza burdan sana iş çıkmaz diyorum yoksa ağzımındanını biliyorum ama nerde ya ne bilem şöyle gözlerine bakıp eriyecek adam nerde valla aslında bekleyip biraz daha hamdım piştim olayım derken iyice yaşlanacam bari kıyıdan köşeden başlayım dedim birde benim hiç olmadı bu zamanada kadar ne yapacağımı valla fazla kestiremiyorum tabi ilk günden geyşa ruhum tutar adamı dağlara çıkarım diye valla kendime güvenmiyorum yoksa beni alan yaşadı da bak ma işte kader utansın...:))))
neyse fazla azıtmayım valla sadece sevgiye açım yoksa ....
valla cevremde bakıyom hep güzel kızları taa küçükken kapmışlar erkekleride ulan bide bana yakışıklı güzel diyorlar beni niye kapmıyorlar ben anlmadım valla neyse demekki o kadarda iyi değilmişim neyse ben bekleye alıştım bünye artık sallamıyor beklemeyi ama beklerken yaşlanıyorum bir ona üzülüyorum... aaabooo ne kadar yazdım neyse byyyy
sevgili yalnız ve gastirtli yanıkkoza...

Adsız dedi ki...

ortaokula gidiyorum ve içimde fırtınalar kopuyor..büyük sorunlarım var....kendimi tam olarak kabullenemedim!çok çaresizim

gaykedi dedi ki...

koza
aman yaşlı bir adam görme hemen bayılıyorsun, umarım burayı okuyan 50 yaşlarında birisi vardır şöyle çıtır gayleri seven ve ciddi şeyler düşünen :p

_________________________

adsız
her eşcinsel o zor dönemleri geçtik, ne olur sabır et ve bol bol oku, özellikle eşcinsel blog yazarlarını, bu kendini yalnız hissetmemeni sağlayacaktır + yaşıtın bir kaç eşcinsel arkadaş da bulabilirsin bu bloglardan ki dertleşmen için bu çok önemli.

kerem dedi ki...

üvey abime eşcinsel olduğumu söyledim ve bana tecavüz etti!bu ülkede ne adil ki?söyleyin bana..

gaykedi dedi ki...

kerem
umarım tekrar yapmaya kalkmaz bunu, eşcinsel olduğunu söyleyeceğin insanlara çok dikkat et ne olur ve bu başına geldiği için çok üzme kendini, tecavüze ve tacize uğramayan kadın ve gay bu ülkede çok azdır...

Noni dedi ki...

Bence biraz zor canım :( Belki bizden sonraki nesil görebilir, yani dilerim...

Megan Fox'ta bi'ymiş hee hee :)

gaykedi dedi ki...

noni
biz göremeyecek miyiz yani :((

Adsız dedi ki...

bende ortaokula gidiyorum ve artık okula gitmek istemiyorum boş derslerde yada önemli olmayan derslere girmiyorum 18 yaşıma gelince türkiyeden olabildiğince uzaklaşıcam

gaykedi dedi ki...

adsız
yukarıda eşcinsel bir arkadaşa verdiğim tavsiyeyi oku ve ne olur moralini fazla bozma, gerekirse bir psikiyatristin (eşcinsel olduğunu ona söylemek zorunda değilsin + maddi durumun yoksa bile devlet hastanelerinde oldukça ucuz muayeneler) vereceği bir ilaç ile kendini daha iyi ve güçlü hissedebilirsin...

sendtoemre dedi ki...

oldukça kaliteli bi çalışma olmuş. bunu düşünüp de uygulamaya sokan irlandalıları saygıyla anıp da önlerinde eğiliyorum.

ben bi de yatılı bi lisede okumuştum. efemine hareketlerim yoktu ama kendi içimde hep fırtınalar vardı. o yüzden çok zorlu bi 4 yıl geçirmiştim bu konuda.

belki o zamanlarda daha kendimi kabul edebilip de rahat bi şekilde yaşayabilseydim (kaldı ki şimdi bile açık yaşayamıyorum ya neyse), belki herşey çok çok daha güzel olacaktı.

umarım, gelecek nesil eşcinseller bizim yaşadığımız sıkıntıları yaşamazlar :(