01 Mayıs 2009






Kedi Mutfakta II



Daha önce size evde ekmek makinası olmadan yapılan pek özel bir 'ekmek tarifi' vermiştim, şimdi de hemen her çeşit taze meyve ya da evde bulunan herhangi bir marmelat/reçel ile yapabileceğiniz çok kolay ama bir o kadar lezzetli bir turta/kek tarifi veriyorum.

Geçen gün yaban mersinli yapmıştım, bu sefer ayva marmeladı ile yaptım ve tabi gene harika oldu, 'işte bakınız resmi' ve işin en güzel tarafı hamur işlerinde yumurta kokusuna illet olan ben gibiler için bu kek yumurtasız.

Malzemeleri kaba taslak sayayım, daha fazla detay ve 'tarifi işte burada'. (Kabartma tozu, vanilya, irmik ya da ince bulgur, un, herhangi bir reçel/marmelat ya da şekerle kavrulmuş taze elma, erik gibi meyveler, sıvı yağ, toz şeker, alüminyum folyo ve belki biraz tarçın, üzerini süslemek için, susam, fındık v.s).



8 yorum:

Bugra dedi ki...

Ellerine saglik..

Dun ak$ami hala uzerimden atamamı$ken, kendime surekli " acaba a$ıkmı oldum, hemde daha ilk kez gordugum birine.. " sorularını sorarken.. Kendimi kaybetmektense, mutfaga gidip denemek en iyisi sanirim ..

Mutlu gunler..

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık. sanat eseri gibi olmuş bu :)

Adsız dedi ki...

Patisinin hamuruyla turta/kek de yaparmış aman da aman :))
Şaka bir yana eline sağlık ne güzel süslemişsin öyle hem göze hem mideye hitap olayını severim ben..

Ağzının tadı her daim böyle tatlı olsun..

Hera..

(¯`·._.·[ (Afilli Yazar) ]·._.·´¯) dedi ki...

Gerçekten güzel görüüyor kedi. Ellerine sağlık, şimdi ondan yemek vardı.

gaykedi dedi ki...

bugra
dene bir bakalım becerebilecekmisin(iz) hem keki hek aşkı :p

________________________

aman ne sanat eseri, mideye doğru :)

________________________

hera
patisinin tüyleriyle hamur işlerine elini sokan bir kediyim ben :D

________________________

afilli
bir gün ikram etme dileklerimle :))

La Santa Roja dedi ki...

Evdeki havuçlu-cevizli kek bitsin hemen deneyeceğim kedi'cim, yalnız kalınca zaman geçirmen için kendimi mutfağa verdim, kariyer yapacağım yakında :) saol tarif için, harika görünüyor!

gaykedi dedi ki...

la santa
birisi denesin artık ne olur şu tarifi, sonucu yazarsın :D

sendtoemre dedi ki...

gayet güzel olmuşa benziyor. filtre kahveyle her türlü turta pek güzel gidiyor :)

eline sağlık.